super epoxy

Started by marabou, February 10, 2005, 17:09:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marabou

Maalasin paripäivää sit morreja tolla mut se ei kovetu vaan jää tahmeeks.
Oon myös kokeillu laittaa enemmän  kovetetta.
Toivottavasti voitte vasta nopeesti on nimittäin kiire.

Wenku

Siis.. otithan huomioon, että niistä kahdesta putkilosta tulee pusertaa täsmälleen yhtä paljon kumpaakin ainetta. Tuo täsmällisyys takaa sen, että seoksesta tulee mahdollisimman lujaa. Jos toista ainetta tulee enempi kuin toista, seuraa ikävyyksiä liiman kuivumisessa ja sen lopullisessa kestävyydessä.

Kaikille epoksien ja araldiittien (sama asia) kanssa puuhasteleville vinkiksi, että kannattaa ostaa niitä "männällisiä" liimaputkiloita, missä liima ja kovete ovat samassa paketissa. Onpas taas vaikea selittää.. eli sitä ylhäällä olevaa "mäntää" painettaessa tulee molemmista putkiloista saman vertaisesti tavaraa.

Mikko_-Procyon-

Joo.. tavallisten tuubien korkit ainakin jumahtaa kiinni kertalaakista, jos ei käytä tiiviiseen tahtiin. On niissä se lovi, että se korkki hajoaa jos jumahtaa, mutta eipä sitä enää kiinni saa sen jälkeen.

Wenku, jumahtaako toi ruisku-versio helpolla?
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Timky

Mikko, ei se ole minulla ainakaan jumahtanut (siis juuttunut) ja on muutenkin hyvä. Olen käyttänyt sitä epoxya vähän eri hommiin kuin kalastukseen oli meinnaan tossa jonkun aikaa sitten sellainen lennokki harrastus ja sillä liimailin kauko-ohjattavien siipiä :wink:

sahhi

Sekoita kunnolla molempia samanverran. Jämähtää noin 10 minuutissa. Anna kuivua vähintään 12 tuntia. Sen jälkeen ei ole enää tahmee.

Wenku

Jees Sonera toimii jälleen. Ei korkki ole itsellä jäminyt kertaakaan. Se ei olekaan kierrekorkki, vaan sellainen painettava. Putkilon säilytys pystyasennossa ja ennen käyttöä pidetään alas suin niin kauan, että ilmakuplat nousevat ylös. Jos kuplien ei anna nousta tursuaa liima yleensä epätasaisesti. Eikä hintakaan ole paha. 5e putkilo, jolla sitten liimaa melkoisen läjän vaappuja,.

HalDi

Joo, mäkin vielä ysillä ollessani käytin aika ahkerasti Epoxia puukässän tunneilla ja mulla ei oo pahemmin ollu ongelmia korkin jämähtämisen kanssa. Mun koululla oli semmosia mäntäputkiloita. Nehän niitä toimivampia on. Käyttää vaan huolellisesti, ettei puolitahallaan liimaa suuta kiinni.

Ja tuo ilmakuplaseikka oli kans hyvä pointti. Niitten kannattaa antaa olla siellä, ku ovat nii vaikeita saada pois.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!