Chat

Author Topic: Vesijärvi, Lahti  (Read 62804 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
Vesijärvi, Lahti
« on: June 12, 2002, 09:59:35 »
Onko joku saanut vesijarvestä kuhia, mistä? millä? miten syvältä? koska?

Anonymous

• Guest
Re: Vesijarvi, hollola
« Reply #1 on: July 03, 2002, 15:26:03 »
Enonselältä messilän edestä saa hyvin kuhaa. Päivällä syvääjillä 4-6 metristä illalla pinnasta mutta kannattaa laittaa myös pari vapaa syvääjiin. Isoin kuha mitä veskusta on saatu tänä vuonna on 5,8kg  ;D

AK

• View Profile
« Reply #2 on: August 03, 2002, 16:10:51 »
Pienenä vinkkinä(muttei vinoiluna) hyvät kalapaikat löytää useinmiten, itselleen vieraammista vesistöistä yksinkertaisesti peesamalla muita (paikallisia) kalastajia ;)
esim: Vesijärvellä on melkein aina, useampikin venekunta siimojaan liottamassa..
Sekaan vaan 8)

Anonymous

• Guest
« Reply #3 on: September 08, 2002, 22:41:09 »
hyvä kuha mesta on enonsaaren ja messilän välisellä alueella suosittelen jessee(ruskea).

Anonymous

• Guest
Lahden Vesijärvi
« Reply #4 on: July 28, 2004, 22:32:17 »
Mikä on paras uistin.mikä on paras kalapaikka Vesijärvellä.ongin,heitän ja uistelen

Dogi89

• MSN Messenger - dogi_891@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Lahden Vesijärvi
« Reply #5 on: July 30, 2004, 10:28:12 »
Onkimaa kannattaa mennä satamaan ja myllysaareen, sieltä tulee ahventa, särkeä, ja lahnaa
UL-kalastus on maailman toiseksi paras kalastuslaji perhokalastuksen jälkeen!!!

Anonymous

• Guest
Lahden Vesijärvi
« Reply #6 on: August 04, 2004, 00:20:13 »
Onko Myllysaaressa kalasus kiellettyä.

Mie1

• Guest
Lahden Vesijärvi
« Reply #7 on: August 04, 2004, 10:33:50 »
Quote from: Anonymous
Onko Myllysaaressa kalasus kiellettyä.

Ei ole Myllysaaressa kalastus kiellettyä.Sinne vaan onkimaan ja virvelöimään.

Mie1

• Guest
Lahden Vesijärvi
« Reply #8 on: August 04, 2004, 21:10:30 »
Tänää olin heitteleen illalla pari tuntia Sibelius talon ja ruoriniemen välimaastossa.Mukana oli ul-vermeet sekä rasia jigejä.parin tunin aikana yhteensä noin 10 ahventa kiinni joista 5 sain rannalle.niitä oli kiva pidellä ul-välineissä.Ihan kivan kokosta ja juuri ennen lähtöäni sain kahdella perättäisellä heitolla ahvenet.Ensimmäinen oli aika pieni,mutta toinen pistikin jo sitten kampoihin.Kelani räikkä oli aika läysällä joten räikkä huusi kivasti ja vapa taipui.kalan tultua lähemmäs havaitsin sen kivan kokoiseksi ahveneksi.Otin komean körmyniskan ylös ja totesin sen painavan noin 300-350grammaa.Kiva pieni kalaretki.kalat tulivat pienillä jigeillä.

fisumasters

• View Profile
    • Email
Lahden Vesijärvi
« Reply #9 on: September 01, 2004, 17:34:50 »
aika hyvin. 10 ahventa 2h.olet aika kalastaja. mikä olisi hyvä uistin vesijärvelle,laittakaa merkki,koko ja väri

Mie1

• Guest
Lahden Vesijärvi
« Reply #10 on: September 01, 2004, 21:02:25 »
Quote from: fisumasters
aika hyvin. 10 ahventa 2h.olet aika kalastaja. mikä olisi hyvä uistin vesijärvelle,laittakaa merkki,koko ja väri

Mille kalalle meinasit tuota hyvää uistinta?
Ahvenelle ainakin tehokkaita on pienet jigit väreinä punainen,oranssi ja keltainen.

fisumasters

• View Profile
    • Email
Lahden Vesijärvi
« Reply #11 on: September 01, 2004, 22:09:54 »
tarkoitin haukiuistinsta.

Mie1

• Guest
Lahden Vesijärvi
« Reply #12 on: September 01, 2004, 22:13:03 »
tarkoitin haukiuistinsta.

Jaa....siitä en tiedä kun en pahemmin haukia kalasta....!

Kalaboi

• View Profile
Lahden Vesijärvi
« Reply #13 on: September 12, 2004, 18:59:28 »
itse olen tympääntynyt tuohon satamaan kun asun 100m päässä rannasta ja en muualle oikeen pääse kalaan,aina sitä samaa ahventa, tekisi mieli haukia kalastaa ja kun nuo sataman ahvenet maistuvat tosi pahalle kun tuossa öljyisessä vedessä polskii (laivat valuttaa veteen vaikka mitä törkyä) niin kalatkaan ei kovin maukkaalle maista. tyypillisimmät ahvenet ovan minulla ainakin olleet 200-600g kaikki olen päästänyt sen jälkeen takaisin kun maistoin yhtä. kyllähän niitä on mukuvaa hetken kalastaa, mutta kun 5 vuotta niitä on kalastanut niin jo tympii. Olen myös kuullut ja nähnyt satamasta saavan kuhaa, mutta juttujen mukaan nämäkin maistuvat pahalta.

Lippi

• Guest
vesijärven pilkkisaaliit
« Reply #14 on: March 13, 2005, 23:51:27 »
mitäs on tullut , millä peleillä ja onkos jotai hyviä tipsejä mihi pitäs mennä reikiä porailee........

Kalaboi

• View Profile
vesijärven pilkkisaaliit
« Reply #15 on: March 14, 2005, 06:25:14 »
Vesijärvi... Yleisaalis tota 8cm ahventa pussillinen ja muutaman särki päälle. Todella vaikea saada isoja kaloja. Itse olen huomannut, että mihin tahansa olen porannut niin niitä samoja pikkukaloja tulee, mutta joskus enemmän. Vesijärveltä on siis vaikea löytää mitään sangen hyvää pilkkipaikkaa. Karikkojen reunustat on ihan hyviä. Myllysaaren lähistö, kahvisaaren edessä vesimerkkien juuret on hyviä paikkoja, sekä ankkurin satamassa on paljon hyviä paikkoja aallonmurtajasta eteenpäin.

Ottipeleinä parhaiten toimii Pystypilkki, tapsi sekä morri, myös pienellä tasurilla voi saada hyvän saaliin.

Lippi

• Guest
vesijärven pilkkisaaliit
« Reply #16 on: March 14, 2005, 16:23:23 »
joo kiitosta tuosta ja tuo tuli tänää todettua että niin se vaan on, mut vaihtaisin pussillisen ahvenia pussilliseen särkiä ja muutamaan ahveneen niitä oli 780g ja  isoin oli 240g joka erehtyi morriin.vesku antoi myös muutaman pienen lahnan läpyn ja yhden kiisken.
paikkana oli selkäsaaren ympäristö.
otti vähän kaikkeen toho puoleen päivään ja sit ne pani suut suppuun, että semmonen reissu tällä kertaa.........

Joona90

• MSN Messenger - jooqa@hotmail.com
    • View Profile
vesijärven pilkkisaaliit
« Reply #17 on: March 25, 2005, 08:32:44 »
olen huomannu saman asian,etää ei sieltä tule ku semmosta pientä.mitä nyt joskus tulee vähän isompia sattumia :(
Tässä olen kun en muuta voi...

fisumasters

• View Profile
    • Email
Lahden Vesijärvi
« Reply #18 on: May 02, 2005, 16:43:34 »
Minkä Värinen viehe voisi olla Vesijärven hauille?

Jooseppi

• Guest
Lahden Vesijärvi
« Reply #19 on: May 02, 2005, 17:28:36 »
Minkä Värinen viehe voisi olla Vesijärven hauille?

Sininen/hopea Bete crocodile..

fisumasters

• View Profile
    • Email
Lahden Vesijärvi
« Reply #20 on: May 02, 2005, 17:47:04 »
Siis minkä värilinen vaappu uisteluun.

Pöde

• View Profile
vesijärven pilkkisaaliit
« Reply #21 on: February 10, 2006, 20:25:43 »
Käyppä kairailemassa lankiluodon vasikka saaren kupeeseen... iso no ainakin vesijärveen isoa ahventa n. 100-250 rammasta ja maku takuulla parampi kuin sibeliustalon nurkilla...
Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala...

Joona90

• MSN Messenger - jooqa@hotmail.com
    • View Profile
vesijärven pilkkisaaliit
« Reply #22 on: February 11, 2006, 17:28:23 »
Mites on tänä talvena tullu Vesijärveltä? Oon ollu kerran,ja oli taas perus saalis,eli säkki pikku silppua.
Tässä olen kun en muuta voi...

Suurkalastaja

• View Profile
Vs: vesijärven pilkkisaaliit
« Reply #23 on: April 20, 2006, 13:03:31 »
Vesijärvellä on Kajaankallion vieressä hyviä paikkoja,mutta jos haluaa vähänkään suurempaa sitä ei löydy.Olen käynyt monta kertaa kalassa Vesijärvellä olen todennut että isoja pilkki kaloja vesijärvessä ei ole. :-(

Satunnaikalastaja

• ...asiantuntija tässä asiassa...
    • View Profile
« Reply #24 on: March 29, 2009, 22:22:42 »
Lyhyt kopaisu pilkillä Kajaanselän pohjoisslaidalla olevan Saittan niemenkärjestä 3..5 metrin syvyydeltä. Pikkuahven oli syönnillä, otti sekä erilaisiin tasureireihin että pystypilkkiin kärpäsentoukalla tai ahvenen silmällä. Hopeamorria koetin kertaalleen toukalla varustettuna mutta siihen ei napannut. Kalojen koko 9..15 cm, pääsivät paria silmäkalaa lukuunottamatta takaisin kasvamaan. Ei merkkiäkään paistokokoisista kaloista.

Satunnaikalastaja

• View Profile
« Reply #25 on: June 30, 2009, 01:47:09 »
Onko havaintoja nyt (kesäkuun lopun) tilanteesta? Olisi tarkoitus viikon päästä mennä Kajaanselälle.  Tosin taitaa otsikosta poiketen mennä uisteluksi, kun pilkkivehkeet ovat muualla.

Satunnaikalastaja

• View Profile
« Reply #26 on: August 18, 2009, 19:48:41 »
Muutama kerta uisteltu Kajaanselällä, saalis lähinnä ahventa ja kuhaa.

Onko käsityksiä Kajaanselän aallokosta, verrattuna muihin samankokoisiin selkiin? En tiedä kuvittelenko vain, mutta vaikuttaa jotenkin rajummalta samoilla tuulennopeuksilla; toisin paikoin ajoittain tulee muutama ylisuuri aalto. Liekö tuolla selän muodolla jotain vaikutusta siten että toisinaan aallot yhdistyvät. Kyllä sitä myötätuuleen laskettelee 4,40 m pituisella veneellä, mutta vastatuuleen on välillä kuin paalutuskoneen vaijerin päässä.

Mightylizard

• Pygmi
    • MSN Messenger - toni_pajunen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Kuhaa Lahden vesijärvestä? entä järvilohi tai taimen?
« Reply #27 on: June 26, 2010, 02:00:22 »
Ensi kertaa olisin lähdossä uistelemaan moottoriveneellä.
Kattaako tuo vesijärven virkistyskalastuslupa koko vesijärven?
Kajaanselkäkö noista olisi paras paikka uistella kun siihen on laitettu tuo kalapaikka.net merkintä. Miten esimerkiksi enonselkä ja komonselkä.
Vene laskettaisiin Messilästä mutta kannataako uistella vaikka järjestyksessä nuo läpi vai miten.
Saako vesijärvestä järvilohta ja missä voisi olla ottipaikkaa ko. kalalle tai taimenelle.
« Last Edit: June 26, 2010, 02:06:33 by Mightylizard »

petzku

• View Profile
    • Email
Vs: Kuhaa Lahden vesijärvestä? entä järvilohi tai taimen?
« Reply #28 on: July 04, 2010, 01:32:14 »
Ensi kertaa olisin lähdossä uistelemaan moottoriveneellä.
Kattaako tuo vesijärven virkistyskalastuslupa koko vesijärven?
Kajaanselkäkö noista olisi paras paikka uistella kun siihen on laitettu tuo kalapaikka.net merkintä. Miten esimerkiksi enonselkä ja komonselkä.
Vene laskettaisiin Messilästä mutta kannataako uistella vaikka järjestyksessä nuo läpi vai miten.
Saako vesijärvestä järvilohta ja missä voisi olla ottipaikkaa ko. kalalle tai taimenelle.

Jos haluat ylipäänsä kalaa niin suosittelen enonselkää ja hae kuhaa. Monta vuotta olen käynyt veskulla kalassa eikä ole "arvokalaa" tarttunut kuin kerran. Yhden taimenen sain pari vuotta sitten komonselältä sinisellä rapalan taildancerillä. Olisi kiva itsekkin tietää mistä päin veskua on saatu lohta tai taimenta ja millä..
Mutta onse kuha hyvää :P
« Last Edit: July 04, 2010, 01:34:32 by petzku »

Mightylizard

• Pygmi
    • MSN Messenger - toni_pajunen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Vesijärvi, Lahti
« Reply #29 on: July 04, 2010, 19:53:43 »
taitaa jäädä uistelureissu väliin tai ainakin siirtyi myöhemmälle kun leikkasi motti kiinni veneestä merellä käydessä. Kunhan saa koneen auki ja katsottua mitä on syönyt niin sitten tietää että tuleeko vielä täksi vuodeksi kuntoon. Osat vanhaan 70hp evikkaan kyllä halpoja jenkeissä mutta postikulut näyttivät olevankin melkeen 200$ ja taas suomessa osat syntisen kalliita.

center>