Chat

Author Topic: Millä uistimella ei saa kalaa?  (Read 30034 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

suspi

• View Profile
Millä uistimella ei saa kalaa?
« on: February 21, 2005, 20:52:03 »
Useassa keskustelunavauksessa kysytään, että millä uistimella sais kalaa? Millä värillä sieltä? tai täältä? tai mihin vuodenaikaan jne... mutta löytyykö joitain sellaisia värejä/uistimia millä ei missään tapauksessa ole kalaa tullut. Tai ehkä on liian kärkevää sanoa ettei missään tapauksessa, mutta onko jokin väri tai uistin mikä on ehdottomasti muita huonompi?

Ite en oo saanu yhtään kalaa rapalan minnow spoonilla, vaikka se on saanu uittoaikaa enemmän kun muut. Ei ole edes tärpännyt. Usko on menny koko uistimeen, mutta aina sidon sen siiman päähän, mutta koskaan ei tule kalaa.

Timky

• View Profile
« Reply #1 on: February 21, 2005, 21:19:49 »
Sen verran vaan, että huonoa uistinta ei periaatteessa ole kailla väreillä ja eri koilla on oma tilanne jossa ne on parempia kuin mikään muu.

Tosin tietenkin esim. mepsin 1 koon lippa ei ehkä ole se paras yli kymppi kiloisten haukien kalastukseen, mutta se taas on loistava kevyeen heittelyyn ahvenelle.

Kaikilla varmasti on jokin huono ostos jonka on ostanut vaikka hauen kalastukseen, mutta se ei toimi siinä vaan se toimii jossakin muussa.

Lohenuistelija

• Guest
« Reply #2 on: February 22, 2005, 18:34:24 »
Tämä on näköjään Heittokalastus-osiossa, vastaa silti Vetouistelu-osion tyyliin.
Eli, en ole ITSE saanut kalaa koskaan Nilsun 25 senttisellä vaapulla.
Haukivesillä sitä tullut välillä uitettuakin, mutta omaan siimaan ei ole limatuubia tärähtänyt.
Tosin olen ollut samassa veneessä missä saatiin kyseisellä vaapulla ojakojamo.
Silti en pidä sitä vieheen huonoutena että olen jäänyt sillä ilman kalaa, mielestäni tuo alkaa olla jo liian suuri kokoinen viehe, yksinkertaisesti.

Toisaalta tiedän että kyseiseen vaappuun ottaa myös alle puolen metrin jedda.

kalastaja86

• Catch&Release
    • MSN Messenger - janlahti86@luukku.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: February 23, 2005, 16:49:58 »
Yksi uistin millä en tahdo saada kalaa on Rapalaan team esko, tosin en ole heitellyt sillä moneen vuoteen kun se jäi pohjaan, mutta sillon mietin että miks siihen ei tartu kalat, mutta en keksinyt vastausta..
Just a Fishing Man....

Karamja

• View Profile
« Reply #4 on: February 25, 2005, 18:53:24 »
Eiköhän se nyt riipu vähäsen vuoden ajasta.
Itse käytän usein Tasmania tuotteita, minun käsissä ne toimivat.  :D
"Jos sinä et syö kalaa, se syö sinut"

Jooseppi

• Guest
« Reply #5 on: March 22, 2005, 18:26:05 »
No kerran ostin jotain merkittömiä vaappuja euron kappale eikä ole niillä tullut mitään. Eikä sitä kukaan epäile enää sen jälkeen kun on sen vaapun uinnin nähnyt :shock:  En enää edes kokeile niitä sen verran huonoja muistoja niihin liittyy :evil: Eikä nämä huonot muistot välttämättä riipu kalansaantiin.. se on pitkä juttu... :evil:

PekkaPaska

• Guest
Vs: Millä uistimella ei saa kalaa?
« Reply #6 on: May 13, 2006, 23:34:31 »
yhdelläkään vaapulla en ole ikinä saanut yhtään kalaa :-D mutta eiköhän se sitte johdu siitä että matala järvi ja lippoihin totuttanut ittensä

Eci

• kikkelis kokkelis mitäs läksit
    • View Profile
    • Email
« Reply #7 on: May 14, 2006, 16:34:03 »
Useassa keskustelunavauksessa kysytään, että millä uistimella sais kalaa? Millä värillä sieltä? tai täältä? tai mihin vuodenaikaan jne... mutta löytyykö joitain sellaisia värejä/uistimia millä ei missään tapauksessa ole kalaa tullut. Tai ehkä on liian kärkevää sanoa ettei missään tapauksessa, mutta onko jokin väri tai uistin mikä on ehdottomasti muita huonompi?
Ite en oo saanu yhtään kalaa rapalan minnow spoonilla, vaikka se on saanu uittoaikaa enemmän kun muut. Ei ole edes tärpännyt. Usko on menny koko uistimeen, mutta aina sidon sen siiman päähän, mutta koskaan ei tule kalaa.

Jatka vaan yrittämistä...oma ennätys on noin 30 haukee päivässä minnow spoonilla.....

Mutta tuo on totta että jos johonkin uistimeen menee usko niin sillä ei sitten saa vaikka kaveri vieressä saisi samanlaisella....itse olen aina inhonnut Toby lusikkaa ja kaikkia sen jäljitelmiä.....sillä en ole varmaan mitään koskaan saanut vaikka kaiken järjen mukaan sen pitäisi kalastaa yhtä hyvin kuin muidenkin lusikoiden....
Ehkä otin, ehkä en!

suspi

• View Profile
« Reply #8 on: May 14, 2006, 17:05:10 »

Jatka vaan yrittämistä...oma ennätys on noin 30 haukee päivässä minnow spoonilla.....

Mutta tuo on totta että jos johonkin uistimeen menee usko niin sillä ei sitten saa vaikka kaveri vieressä saisi samanlaisella....itse olen aina inhonnut Toby lusikkaa ja kaikkia sen jäljitelmiä.....sillä en ole varmaan mitään koskaan saanut vaikka kaiken järjen mukaan sen pitäisi kalastaa yhtä hyvin kuin muidenkin lusikoiden....

Viimekaudella sitten alko minnarillakin kalaa nousemaan. Asetin tavoitteeksi saada sillä yhden kalan, mutta se oli kevään ja alkukesän selvästi paras uistin. Tosin pienten viritelmien jälkeen.
Kesällä ja syksyllä tosin jatkui täydellinen hiljaisuus.

rollo

• View Profile
« Reply #9 on: May 14, 2006, 22:25:12 »
kuusamo hauki uistin
tuolla lusikalla en oo koskaan saanu mitään

Eci

• View Profile
    • Email
« Reply #10 on: May 15, 2006, 13:01:52 »

Viimekaudella sitten alko minnarillakin kalaa nousemaan. Asetin tavoitteeksi saada sillä yhden kalan, mutta se oli kevään ja alkukesän selvästi paras uistin. Tosin pienten viritelmien jälkeen.
Kesällä ja syksyllä tosin jatkui täydellinen hiljaisuus.

Kalastatko sillä ruohosuojatulla vai normaalikoukkuisella mallilla? Itse kalastan just ruohosuojatulla koska muutamat lammet kasvavat niin tukkoon ettei loppukesästä voi kalastaa kuin tuolla uistimella...
Ehkä otin, ehkä en!

Bister

• MSN Messenger - apina_86@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.teamkalamiehet.net
« Reply #11 on: May 15, 2006, 16:56:35 »
RÄSÄNEN
Mielestäni, ainakin täällä Vaasassa päin tulee Räsäsellä ja Professorilla parhaiten haukea. Riippuu toki myös väristä ja koosta.
Juuri äsken tulinkin kalasta ja uistimena toimi se vanha tuttu, ahvenkuvioitu Räsänen. Kyllä sillä haukea tulee.

Ja itse aiheeseen:
Omasta mielestäni Fladen-merkkisillä uistimilla ei tule koskaan mitään. Sen huomaa jo kaupan hyllyllä. Yleensä 5 uistimen paketti Fladeneita maksaa alle 3 euroa.
Eli Fladen on minun vastaukseni.

JpL

• View Profile
« Reply #12 on: May 15, 2006, 18:41:11 »
Abun Hi-Lo katkovaappu.  Ei kerrassaan mitään.  Sitten on vielä 15-senttinen upponilsu jossain ihme "millenium"-hilevärissä.  Tuli jokus heräteostoksena sekin hommattua.  Mutta kaikista pahin on milestäni Rapala Magnum.  3 omistan, 11 sentin firetiger, 14 sentin punapää ja keltainen mustilla raidoilla.  Ostin hulluna ku joku suositteli, ja mitään ei ole tullut suuresta uittoajasta huolimatta.

Eci

• View Profile
    • Email
« Reply #13 on: May 15, 2006, 20:16:48 »
Abun Hi-Lo katkovaappu.  Ei kerrassaan mitään.  Sitten on vielä 15-senttinen upponilsu jossain ihme "millenium"-hilevärissä.  Tuli jokus heräteostoksena sekin hommattua.  Mutta kaikista pahin on milestäni Rapala Magnum.  3 omistan, 11 sentin firetiger, 14 sentin punapää ja keltainen mustilla raidoilla.  Ostin hulluna ku joku suositteli, ja mitään ei ole tullut suuresta uittoajasta huolimatta.

Tuo 11 sentin firetiger Magnum kelluvana on yksi meikäläisen pakollisista haukipakin vaapuista! :) Nyt pitäs sellanen ostaa kun ainoa kappale jäi viime kesänä pohjaan....Esimerkiksi tummavetisillä metsälammilla ja pienillä järvillä tuolla on monesti pelastettu koko kalareissu kun muut on pyytäny tyhjää.. :mrgreen:
Ehkä otin, ehkä en!

yugular

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: May 16, 2006, 13:05:50 »
Eiköhän kaikilla vieheilä ole mahkoja, mutta semmoisella vaapulla jossa uintiliike on huono tai sitä ei ole se voi olla hankalaa.. Yhtään tiettyä ei tule mieleen..
Tahdon saada suuren..

pumpkinca

• View Profile
« Reply #15 on: May 16, 2006, 17:34:46 »
Ruoho-roope on kyllä omasta mielestäni paskin uistin ikään..ikään ei ole mitään tullut.

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • AOL Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Yahoo Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • View Profile
    • -
« Reply #16 on: May 16, 2006, 19:58:25 »
Ykdellä rapalan vieheellä en tähän hätään muista nimeä! Olen uittanut sitä enemmän kuin mitään muuta uistinta! :-)
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Haspeli

• View Profile
« Reply #17 on: May 17, 2006, 00:51:40 »
RÄSÄNEN
Oliko tuo vitsi. Itse olen saanut Räsäsellä eniten haukia.

[email protected]

• En ole mikään Einstein, mutta...
    • View Profile
« Reply #18 on: May 17, 2006, 02:01:41 »
Uistin jolla en ole koskaan saanut kalaa kantaa nimeä Salmo Hornet. Kehuttu hyväksi vaapuksi etenkin kirjolohen pyyntiin, mutta empä ole sillä sitäkään saanut. Ei ole edes ahvenelle ja hauelle kelvannut.  :?

kullervo kankinen

• karu mies
    • View Profile
    • Email
« Reply #19 on: May 17, 2006, 10:29:32 »
joopa joo.....sanotaan jotta koukuton uistin on hiukan huono pyytämään kalaa..itse en ole saanut sellaisella mitää muta en kyllä oo koittanutkaan, :roll:
Shimano sen olla pitää!!

kaivo

• Guest
« Reply #20 on: May 17, 2006, 12:19:56 »
Tulee mieleen, että huonoimmin kalastava viehe voisi olla mikä tahansa lippa, jonka lehti ei pyöri ollenkaan. Muilla vieheillä on yleensä aina edes jonkinlainen uintiliike, mutta pahasti vääntynyt lippa tulee kelattaessa "sukkana".

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #21 on: May 17, 2006, 14:07:51 »
Kaivo, sitä kutsuttaisiin nimellä "käsialaviehe" :D
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kaivo

• Guest
« Reply #22 on: May 18, 2006, 12:27:51 »
Eikun niinhän se olikin :)

lape89

• View Profile
« Reply #23 on: May 20, 2006, 15:00:39 »
yhdelläkään vaapulla en ole ikinä saanut yhtään kalaa :-D mutta eiköhän se sitte johdu siitä että matala järvi ja lippoihin totuttanut ittensä

Joo vaapuilla en oo minäkään pahemmin kalaa saanut. Rapalan magnumilla on pari pikku ahventa tullu, mutta muuten en oo vaapuilla saanu mitään.

jarkka

• View Profile
« Reply #24 on: May 21, 2006, 14:54:27 »
no varmaan huonoilla uistimilla ei saa mitään

rollo

• View Profile
« Reply #25 on: May 22, 2006, 17:39:39 »
no varmaan huonoilla uistimilla ei saa mitään

saa sitä "huonollakin"päivästähän tuo riippuu millä saa ja millä ei

JuhaS14

• View Profile
    • Online Leads Finland
    • Email
« Reply #26 on: May 22, 2006, 23:32:23 »
Henkilökohtaisesti omat "ei saa kalaa" kokemukset suhteuttuna uittomäärään menevät kumikalalipalle ja Hi-Lolle.
Juha
Laadukas
hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta pitkällä ammattitaidolla Juha Söderholmilta

kullervo kankinen

• karu mies
    • View Profile
    • Email
« Reply #27 on: May 24, 2006, 19:15:57 »
noitahan on monia..kaikki setetissä myytävät kiinalaiset  vieheen kopiot ovat esim sellaisia. ne ei ikinä oikeastaan edes toimi tai sitte koukut mätänee jo hana-vedestä tms..
Shimano sen olla pitää!!

Siikapossu

• Rapanaama Pro Guido
    • View Profile
« Reply #28 on: June 01, 2006, 20:12:23 »
Tulee mieleen, että huonoimmin kalastava viehe voisi olla mikä tahansa lippa, jonka lehti ei pyöri ollenkaan. Muilla vieheillä on yleensä aina edes jonkinlainen uintiliike, mutta pahasti vääntynyt lippa tulee kelattaessa "sukkana".

Mm.Bilteman lipat ei ui.... :x

kumho

• View Profile
« Reply #29 on: June 01, 2006, 22:53:57 »
Henkilökohtaisesti omat "ei saa kalaa" kokemukset suhteuttuna uittomäärään menevät kumikalalipalle ja Hi-Lolle.

Kumikalalipat on todellakin perseestä, eikä ne ui...
Kumikalalipalla oon saanu suurimman hauen joesta reilu 2kg.  :-)
Ai siis häh?

center>