Chat

Author Topic: Rauhalan tasurit  (Read 6179 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger - joonasmantere988@hotmail.com
    • View Profile
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Email
Rauhalan tasurit
« on: March 31, 2005, 21:22:20 »
Sain tässä tänään muutaman Rauhalan tasurin käsiini.En ole aiemmin nähnytkään näitä kysyisiä tasureita.
Elikkä millaisia kokemuksia näistä pilkeistä on ja minkä laisia saaliita niillä on tullut?

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Tasuriman

• Puntarin hytkyttäjä
  • Tasureissa on taikaa
    • View Profile
Rauhalan tasurit
« Reply #1 on: April 01, 2005, 20:04:52 »
Onnittelut löydöstäsi.
Minä olen pilkkinyt kymmenisen vuotta pelkästään tasureilla.
Viimevuodet lähes pelkästään rauhalan tasapainoilla ja kalaa tulee.
Pilkit tekee A.Rauhala Tammelassa. Hän on ollut Rapalan tasureitten suunnittelija ja osaa tehdä tasurit.

Oma suosikkini on Rauhalan Pietari, vilkasliikkeinen hyvin kalastava, joskin aika moni yksilö kiertää siimaa. Vika voidaan korjata ottamalla tukeva ote pilkin rungosta ja taivuttamalla kiertosuuntaa vastaan, varoen vaurioittamasta uintilevyä.

Tasurin paras ottisyvyys on alle ½metristä noin 4 metriin, toki syvemmältäkin kannattaa kokeilla. Nämä siis sisävesillä, mereltä minulla ei ole kokemuksia.

Itse olen saanut alle ½ metrin vedestä hyviäkin saaliita.

Jarno_K

• View Profile
    • Email
Rauhalan tasurit
« Reply #2 on: April 01, 2005, 21:29:52 »
Kuulostaa mielenkiintoisilta nuo tasurit. Mistähän niitä mahollisesti sais ja/vai pitäiskö ne tilata suoraan tekijältä?
KUHAn jottae...

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger - joonasmantere988@hotmail.com
    • View Profile
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Email
Rauhalan tasurit
« Reply #3 on: April 01, 2005, 22:05:16 »
Ihan hyvin nuo näytti toimivan kun kävin tänään koulun jälkeen testaamassa.Ehkä tämän kauden viimeisen kerran.Pari kiloa tuli parissa tunnissa.Huomasin myös että nuo tosiaankin kiertää siimaa todella paljon.Sain muuten yhdän pystypilkin tasureiden mukana ja näytt isekin toimivan ihan hyvin.Yleensä paikat missä pilkin, vettä on alle kolme metriä ja pilkin sisävesillä joten minun käytössä ei pitäis olla mitään ongelmaa.

Kuulostaa mielenkiintoisilta nuo tasurit. Mistähän niitä mahollisesti sais ja/vai pitäiskö ne tilata suoraan tekijältä?

Tämä tyyppi jolta sain nämä tasurit oli ainakin tilannut ne suoraan valmistajalta.Kannattaa varmaan tilata itse valmistajalta.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Tasuriman

• Puntarin hytkyttäjä
  • Tasureissa on taikaa
    • View Profile
Rauhalan tasurit
« Reply #4 on: April 02, 2005, 13:33:47 »
Mistäkö saa Rauhalan tasureita?
Kyllä jonkin verran on alan liikkeissä, mutta minä tilaan itselleni kyllä suoraan valmistajalta.
  Netistä ei löydy juurikaan tietoja Rauhalan tuotteista ( Tasurit / vaaput)

Niin, eikö vain olekkin aika veikeitä pelejä, tuo kiertäminen ei juurikaan syöntiin vaikuta, mutta syvemmältä onkiessa menee siima puneelle aikaa myöten.
 Rungon taivuttaminen kiertosuuntaa vastaan auttaa, joskin kannattaa tehdä varoen, perän uintilevy on vaarassa irrota , tai vaurioitua.

center>