Tyrnäväjoki

Started by Mayfly, March 21, 2005, 15:34:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mayfly

missäpäin pelipaikat?
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

kaivo

Itse en ole ko. joella käynyt, joten seuraava perustuu erään puolitutun sanomisiin: Tyrnävänjoen kalapaikat lohikalojen suhteen sijaitsevat yläjuoksulla, melko kaukana kylältä. Parasta aikaa on alkukesä, jolloin joessa on kohtuullisesti sopivan viileää vettä, ei liikaa vesikasveja jne. ja kalaa on istutettu. Kannattanee ottaa selvää kuka joen kalastushommeleita hoitaa, ja kysellä häneltä tarkempaa tietoa.

Venne

Kaivolla on ihan oikeaa tietoa, pelipaikat ovat aika kaukana kylästä.
Jahka kalastuskausi tyrnävällä alkaa, niin allekirjoittaneen löytää sieltä
aina silloin tällöin, ja mukaan mahtuu aina jos vaan halua on!

Mayfly

Mitä kaloja istuttavat.? ja mitä luonnosta?
Entäs luvat?
Itselläkin tuttu joka käy Tyrnäväjoella mut ku ei oo vielä hirveesti päässy utelee.
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

kaivo

Quote from: MayflyMitä kaloja istuttavat.? ja mitä luonnosta?
Entäs luvat?
Itselläkin tuttu joka käy Tyrnäväjoella mut ku ei oo vielä hirveesti päässy utelee.
Edelleen kuultua: kirjolohta ja taimenta, luonnostaan ainakin harjusta ja kaikkia normaalikaloja.

Anonymous

kattelkaapa kartasta Pihlajaranta.. siellä on hyvät paikat. ja siitä aina vain ylöspäin ainakin jos harjus kiinnostaa. Kaksi kesää sitten ajelin n5km. pihlajarannasta ylöspäin ja sain kaksi noin kiloista harria pinturilla. eipä näkynyt muita kalamiehiä;) Kalat laskin takaisin. (sielläpäin joki ei kulje ihan tien vieressä)

Venne

Tyrnäväjokeen istutettiin vuoden ensimmäinen kalasatsi viime perjantaina, ja kalastuskausi alkaa tämänviikon perjantaina (13.5).
Allekirjoittanut koittaa vääntäytyä paikalle sunnuntaina (riippuu kuinka kauhea kohmelo sattuu olemaan :wink: ).

Limingan kalastaja

Tietäiskö joku sinne hyviä ottiperhoja, ku oon menossa sinne kalalle tässä lähi aikoina ja jos vielä kuvan sais mukaan mahtumaan. Kiitos jo etukäteen.

sake68

paljonko maksaa lupaa???

Venne

Empä noin äkikseltään muista paljonko lupa viimevuonna maksoi.
Itse oon ostanut aina 2vrk:n ulkopaikkakuntalaisluvan, ja ei se muiden paikkojen lupien hinnasta ole paljon poikennut.
Lupia sai ainakin viime vuonna  tyrnävän grilliltä.

arisu1

forumissa oli väärää tietoa kalastus oli sallittua jo viime perjantaina itse olin paikalla... luvat maksaa 12e 2vrk..

arttu

forumissa oli väärää tietoa kalastus oli sallittua jo viime perjantaina itse olin paikalla... luvat maksaa 12e 2vrk..

Venne

Hmmm, no sitten oli lehdessä väärää tietoa...! Mites kävi, tuliko saalista? Itsellä olis tarkoitus singahtaa sinne sunnuntaina.

arttu

joo perjantaina tuli kirre ja sunnuntaina tuli kirre ovat ilmeisesti laiittaneet isompaa tänä keväänä...

Limingan kalastaja

Kertokaa nyt niitä tyrnäväjoen otti perhoja.

Pete3

Missäpäin jokea Arttu kävit kalassa?

Zippo82

Kyllähä siä joes kalaa o... näimpä ku yks jannu veti 6 kirree yhestä paikasta, Moraali!

KariS

onko kukaan käynyt istutusaikojen jälkeen, onko paljon porukkaa? helpon kirren jahtaajat varmasti ovat liikkeessä heti rauhoituksien päätyttyä.

löytyykö istutusaikatauluja netistä?

onko kukaan saanut muuta kuin kirjolohta?

missä asti käytte, jos ette ihan kirkon pinnassa kalasta?

KariS

Quote from: kaivo..joten seuraava perustuu erään puolitutun sanomisiin: ..

Taisi olla muuten allekirjoittanut, joka aikanaan Kaivolle selvitti noita legendoja DNC/Wäinö -akselilla :)

arttu

ootteko kyneet kalassa onko joessa vettä

KariS

No "kytiin" viime viikolla siellä päin eräässä toisessa vesistössä. Todella vähässä oli vesi joessa.  Kevyillä perhovehkeillä varmaan hauskaa, mutta kovin arvokkaita uistimia en ehkä kehtaisi nakella.

Luulisin veden kuitenkin näillä main lähtevän taas nousuun. Eri asia sitten, että onko joessa enää kalaa. Tankkiauto-kirret on varmaan kiskottu ylös sitä mukaa kun niitä jokeen on laskettu.

Venne

Viime perjantaina kävin muutamantunnin tyrnävällä perhoa heittämässä.
Minkäänlaista elämää ei joessa näkynyt, ja vesikin oli melko vähissä.
Jospa tässä vähän syksymmällä kävis uudestaan, jos vaikka harria tulis.

ARTTU

KÄVIKÖ KARISA ÄNGESLEVÄ JOELLA

KariS

Käytiin itseasiassa Jouruanjärvellä, siellä Suutarinjärven takana olevalla pienellä metsälammella. Viskeltiin pientä lippaa ja perhoa, saatiin pelkkää ahventa.

Nätti paikka, haukeakin pitäisi olla. Karttalinkin paikalle löydät osoitteesta http://spaces.msn.com/members/Kalablogi/ selaamalla, tuolta löytyy myös muutama kuva.

Ajettiin siis ängesleväjoenkin yli, vettä ei ollut kyllä nimeksikään.

KariS

Hep !

Onkos kukaan vielä käynyt Tyrnäväjoella? Mikä vesi-/kalatilanne?

lohen pyytäjä

Quote from: KariSa on June 10, 2006, 10:14:23
Hep !

Onkos kukaan vielä käynyt Tyrnäväjoella? Mikä vesi-/kalatilanne?

en oo ikinä! :cry: Mutta täsä äsken ehottelin iskälle että voitasko käyvä siellä! :-) Mitä perhoa tai lippaa siellä kannattaa heitellä?
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

KariS

Tuli pyörähdettyä pari kertaa (kts. tuo kalablogi linkki alla). Jotain tietoa myös kotisivuillani http://kapsi.fi/kasarsil/tyrnavajoki.html .

Rambo-Jonne

Joskus toukokuun lopuilla käytiin tuolla kaverin kanssa ja saatin 2 kirree ja 1 harjus. Kirret oli aika hyvän kokosia jos vertaa niihin sanginjoen kaloihin, harjuskin oli mitantäyttävä. Ottivieheenä molemmilla mepsin kakkonen.

lohen pyytäjä

Saako muuetn tyrnäväjoessa maton-onkia? Ja kannattaako sinne enään tälle vuotta lähteä?
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

kumikeijjo

missä tämän vuoden pelipaikat? ois tarkotus huomenna mennä!  8-)