Parhaat toukkayhdistelmät koukkuun?

Started by Spotti, March 27, 2005, 14:05:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spotti

Nykyään saa ainakin kärpäsentoukkia vaikka missä väreissä. On punaista, valkoista, sinistä, lilaa ja jopa ruskeaa. Kysyisinkin, että oletteko kokeillut pistää kahta eriväristä toukkaa siihen koukkuun? Millainen yhdistelmä olisi hyvä isolle ahvenelle? Punainen ja valkoinen toukka samassa koukussa voisi olla ihan hyvä ärsykeväri. Kokemuksia?

Itse en siis ole kokeillut noita yhdistelmiä, siksi kaipaisinkin kokemuksia.

kaivo

Tänä talvena sain hyviä kokemuksia usealla reissulla yhdistelmällä oranssi mormuska ja punainen + valkoinen toukka. Paikka oli matala ja rusehtava-, mutta silti kohtuullisen kirkasvetinen järvi ja ahventen yleinen kokoluokka 100 gramman molemmin puolin. Kokeilin myös kahdella punaisella ja kahdella valkoisellakin toukalla, mutta puna-valko- yhdistelmä tuntui toimivan parhaiten.  Yhden paikan ja talven perusteella ei tietenkään pysty vetämään kovin syvällisiä johtopäätöksiä, mutta kokeilut jatkuvat ensi talvena.

marabou

Keltanen on kyllä yllättänyt toimivuudelta kiitettävästi, varsinkin kun laittaa surviasta vähän siihen päälle.

Jarno_K

Kyllä se no se että ensin surviaista koukun perseeseen ja sitten 1-2 punasta kärpäsen toukkaa.
KUHAn jottae...

Qkkeli

Mulla on toiminu kans valkoinen ja punainen toukkayhdistelmä.

Toinen, mikä on toiminu varsinkin särjelle on sininen ja vihreä toukkayhdistelmä.

Niko Juntunen

Keskitalvella valkoiset on parhaita, keväällä voi kokeilla eri väriyhdistelmiä erilaisilla paikoilla. Ainakin särjen ja ahvenen pilkinnässä olen toiminut tällä tavalla tuloksekkaasti.
joo...