Chat

Author Topic: Virvelikaupoille  (Read 2102 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

virvelihunter

• Guest
Virvelikaupoille
« on: March 29, 2005, 16:00:17 »
Dodii

on taas kevät ja pitäisi vähän uudistaa tuota kalastusvälineistöä sillä viime syksystä hukkui hyrrä saksan maalle kuten laulussa voisi sanoa.

Elikä käyttöön tulee kyseinen avokelahässäkkä tulisi, vesillä tulee kerran viikossa käytyä ja siksi ainakin tuon kelan tulisi olla kestävä. Kalastelen pääasiassa haukea ja sitä pienempää saalista, mutta olisi hyvä jos setti kestäisi muutkin "kokeilut".

Hintaluokka saisi olla tuommoiset aböyttarallaa 150 euroa... Ennestään minulla oli tuommoinen shimaron valmissetti joka oli aika heikko laadultaa (2000 kela), siinä siimana oli tuota firelineä.

Ja siis nimenomaan avokelaa etsiskelen, kiitos esityksistänne jo etukäteen.

Kala_Osku

• View Profile
    • Email
Virvelikaupoille
« Reply #1 on: March 29, 2005, 16:43:56 »
Itse suosittelisin jotakin Shimanon keloista, kuten Sedonan saa todella halvalla (itse sain hong kongin talvipoistosta 35 eurolla  :wink: )
Vähän kalliimpi vaihtoehto olisi solstace. (Erä lehden testivoittaja)
XIITOMGLOL

virvelihunter

• Guest
Virvelikaupoille
« Reply #2 on: March 29, 2005, 17:25:57 »
joo tota solstacen 4-tonnista ajattelin alunperin... Siihen olisko jollain tiedossa jotain näpäkkää siimaa ja vapaa. Catana ax ei mulle oikein sovi kun se on aikas ohut mun kätösille.

Salmo

• Guest
Virvelikaupoille
« Reply #3 on: March 29, 2005, 17:35:01 »
Isäni on kalastellut nyt pari kautta haukea Daiwan 2500 Lagunalla ja on ollut tyytyväinen. Itsekin kelan hyvin tunnen, välillä kun on tullut heiteltyä. 1500 Laguna on itselläni (kuten myös faijalla) jigikäytössä, eikä ole moitteita siitäkään.

Suhteellisen aktiivisessa käytössä nuo ovat olleet sen ajan mitä nyt ovat olleet meillä (2500 pari kautta ja 1500 kelat vasta kauden) ja hyvässä kunnossa pysyneet. Siispä sitä, ovatko nuo isältä pojalle-keloja, ei voi vielä sanoa.

Katsoin Rialinna sivuilta (http://www.rialinna.fi/sivut/tuoteet/haspelikelat.html) nopsaan, mikä on kelojen hinta nykyään, 90 euroa näyttäisi olevan. Vuosi pari sitten olivat 130 euron paikkeilla, mutta nykyään niitä tosiaan saa 80-90 euron hintaan.

Abua

• Guest
Virvelikaupoille
« Reply #4 on: March 29, 2005, 18:51:13 »
Salakalasta näyttäisi irtoavan vielä Cardinal 600ul ja conolon pro 6' UL-keppi vielä yhteishintaan n. 69e. Itse ostin moisen setin nimenomaan pienempien haukien tavoitteluun ja oikein hyviltä vaikuttavat mutta käyttökokemuksia joutuu vielä odottelemaan :)

Kala_Jökke

• Kalastusta jo vuodesta 1992
    • MSN Messenger - StaaLou@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Virvelikaupoille
« Reply #5 on: March 29, 2005, 20:20:44 »
Quote from: virvelihunter
joo tota solstacen 4-tonnista ajattelin alunperin... Siihen olisko jollain tiedossa jotain näpäkkää siimaa ja vapaa. Catana ax ei mulle oikein sovi kun se on aikas ohut mun kätösille.

Shimano solstace on hyvä kela! Mulla on ollut käytössä pitkän aikaa toi neljätonninen kunnes lensi jokkeen...:D Nyt mulla on sama kela, mutta vaan pienenmpi koko tai siis kakstonninen solstace ja se on ollut käytössä noin kesän...Vapana on ollut tuo Catana ax ja hyvin on sopinu "mun kätösille", mutta ei varmaan mikään loistokeppi hieman isonmpikätösille...Siimana on ollut rapalan finesse 0,30mm...

Niin ja vielä hyvin kestää ainakin solstace!!!
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

center>