Chat

Author Topic: Kymijoki, Kuusankoski  (Read 30384 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hemphöö

• MSN Messenger - stalfer@hotmail.com
    • View Profile
Kymijoki, Kuusankoski
« on: April 03, 2005, 21:46:49 »
Eli onkos täällä ketään jotka käy tossa kymijoella uistelemassa/heittelemässä? Siis tässä Kuusankoski - Keltti - Koria linjastolla? Kun kaipailisin vähän tietoa että minkälaista kalaa tuossa mahtaa olla ja mistä niitä kannattais lähteä etsimään. Tarkennuksia saa kysymällä.
-Ei niin pitkää yötä ettei aamu tulisi-

kama

• View Profile
Kymijoki, Kuusankoski
« Reply #1 on: April 04, 2005, 12:58:11 »
Väli Iitin Pyhäjärvestä Keltin voimalaitospatoon on tietääkseni kalastuskieltoaluetta, joten siellä tarvitaan paikallinen kalastuslupa.

Joo tuo koski lohi ja siikapitoisten vesien koski- ja virtapaikkojen (asetus 51a§) kieltoa, alueella on lisäksi sieltä löytyy myös lain 11§ mukainen kieltoalue, joten ole tarkkana alueiden suhteen.

$T$

• MSN Messenger - samboula@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Kymijoki, Kuusankoski
« Reply #2 on: April 17, 2005, 11:04:13 »
Hello.
Lupia kyseiselle alueelle kannattaa kysellä KT-sport centeristä tahi voikkaan urheilukaupasta. 8)

$T$

• MSN Messenger - samboula@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Kymijoki, Kuusankoski
« Reply #3 on: April 19, 2005, 04:57:50 »
Kalaa löytyy affenista lohikaloihin. Kookkaitakin vonkaleita sieltä ompi saatu. Itse olen käynyt 20v. välillä voikkaa-keltti, myös joskus keltin alapuolellakin. Veneellä on paras käydä kalassa, koska heittopaikat on rajalliset asutuksien ja tehdasalueiden ja rantakasvuston takia. :lol:

Anonymous

• Guest
tulee
« Reply #4 on: May 01, 2005, 13:23:57 »
Kyl kymijoesta kuusankosken alueelta nousee kuhaa ja haukee reilusti kun vaa tietää paikat. taimenta,toutainta,harjusta tulee harvemmin mutta kyl niitäki vuodenajast riippuen nousee hyvää tahtia.

Ruppanderi

• View Profile
Vs: Kymijoki, Kuusankoski
« Reply #5 on: December 01, 2007, 21:04:03 »
kuusankosken keltin silalla on 200m kileto voima-laitoksesta

Kalkkis

• View Profile
    • Email
« Reply #6 on: December 05, 2007, 12:26:43 »
kuusankosken keltin silalla on 200m kileto voima-laitoksesta

Harva tuota kieltoa noudattaa, aina siellä on joku kalassa, minä mukaan lukien :wink:
Tuliko saalista? - Ei paljoa, kuhan vaan kalastelin.

Ruppanderi

• View Profile
« Reply #7 on: December 05, 2007, 21:12:52 »

[/quote]
Harva tuota kieltoa noudattaa, aina siellä on joku kalassa, minä mukaan lukien :wink:

[/quote]
 niin kyllä olen kuullut että seinän vierestä kalaa tulee ongella kaikkea mahdollista kalaa

Ruppanderi

• View Profile
« Reply #8 on: December 05, 2007, 21:16:31 »
nii jos olet käynyt kalassa voitko vastata http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=17327.0 niin kato tuo kerros nuo jutut,,, Kiitos jo etu käteen

Miquel

• View Profile
« Reply #9 on: December 06, 2007, 12:47:54 »
Juu onhan tuolla tullut käytyä ja kyllä sieltä saa isoja lohia kun vain on oikeat välineet. Kuhiin ja toutaimiin on myös hyvät mahdollisuudet.
Taimenta väsyttämään!

Ruppanderi

• View Profile
« Reply #10 on: December 07, 2007, 17:42:35 »
Kerro taimen fani kaikesta mitesn siellä saa kalaa ja minkä väristä kannaataa uittaa huomenna menossa kalaa

Miquel

• View Profile
« Reply #11 on: January 02, 2008, 14:35:41 »
Siis nimenomaan Kymijoella olen kalastanut ja tiedän siitä paljon. Isoveljeni nappas Kymijoesta tossa hiljattain 5,7 kilosen merilohen. Vaapulla tulee ja puntti perholla myös kyllä ne värit sieltä löytyy.
« Last Edit: June 15, 2008, 23:30:03 by Taimenfani »
Taimenta väsyttämään!

Timpe.mp3

• View Profile
    • Email
« Reply #12 on: July 14, 2008, 16:36:11 »
Itse täällä Kymijoen ympäristössä asun, ja isoa kalaa on tullut.
Isot nousukalat tulevat Kymijoen koskiin, joista niitä kalastellaan. Itse Kymijoesta isoin kalani on 8kg ''nousu''Lohi.

Eli lämpimästi tervetuloa vain!

juhlamokka

• Guest
« Reply #13 on: August 18, 2008, 19:40:20 »
Asuuko kukaan tässä Kouvola,Kuusankoski,werla,Jaala alueella?? Kun jonkun lainen kalakaveri olis mukava kun kukaan ei mun kavereist oikein kalastele nii olis mukava olla joku kalakamu... Nii ja onko kukaan käynyt tuola Werlan lähettyvilla olevalla Puolakan koskella :?

Raidari

• View Profile
« Reply #14 on: August 19, 2008, 15:31:32 »
Asuuko kukaan tässä Kouvola,Kuusankoski,werla,Jaala alueella?? Kun jonkun lainen kalakaveri olis mukava kun kukaan ei mun kavereist oikein kalastele nii olis mukava olla joku kalakamu... Nii ja onko kukaan käynyt tuola Werlan lähettyvilla olevalla Puolakan koskella :?
Tuleeko tuolta puolakankoskelta mitään kun en ole koskaan sielläpäin käynyt?

juhlamokka

• Guest
« Reply #15 on: August 19, 2008, 17:03:35 »
Tuleeko tuolta puolakankoskelta mitään kun en ole koskaan sielläpäin käynyt?

Siellä on hyvät mahdollisuudet taimeneen, pieneen siikaan, harjukseen sekä mahdollisesti nieriöihin (itsellänikin ollut pari kertaa semmoinen kiinni). Taimenia olen saanut virvelillä, en vielä perholla vaikka yritystä onkin ollut. Ovat vain kuulemma saaneet ihan hyvin tuolta perholla. Paikalla on myös pari hyvää kotaa.

Selkeytystä..
Ja lainauksen korjaus.
« Last Edit: August 19, 2008, 23:12:40 by Yuz »

hauki mies

• View Profile
« Reply #16 on: May 19, 2010, 15:20:00 »
Itse olen puolakankoskella käynyt kerran ja yksi pieni ahven tuli.
Asun Kuusankoskella ja käyn jonkin verran keltin voimalaitoksella ja korian sillan alla.
Kalaa tulee huonosti voi johtua kalastajastakin,tai siitä että venettä ei ole.
Paikat kuitenkin on ihan hyvät pilkanmaan venelaiturilla olen käynyt kaksi kertaa ja yhden pienen hauen olen saanut.

jcuster

• Kenraali Katiska
    • View Profile
« Reply #17 on: May 20, 2010, 00:11:32 »
Itse olen puolakankoskella käynyt kerran ja yksi pieni ahven tuli.
Asun Kuusankoskella ja käyn jonkin verran keltin voimalaitoksella ja korian sillan alla.
Kalaa tulee huonosti voi johtua kalastajastakin,tai siitä että venettä ei ole.
Paikat kuitenkin on ihan hyvät pilkanmaan venelaiturilla olen käynyt kaksi kertaa ja yhden pienen hauen olen saanut.

Pessankoskelta tulee isompaa ahventa ja kuhaa kohtuullisen hyvin, lappakoski on pessyt keltin taimenien suhteen suunnilleen 10-1.
Keltistä on tosin tullut taimenia keskellä kesääkin, lappakoskelta vain keväällä ja syksyllä.

Mutta ei hauen kyl pitäisi mikään ylitsepääsemätön temppu olla kuusaalla, jos mie saan kymi-voikkaa-väliltä melko varmasti haukia huhtikuussa, niin ei se aivan vaikeaa ole varsinaisena sesonkiaikanakaan.

Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

hauki mies

• View Profile
« Reply #18 on: May 20, 2010, 13:33:40 »
Kiitoksia jcuster vinkeistä onhan tota yritetty rannoilta heitellä mutta miinus merkkistä on ollut.
kertoisitko vielä missäpäin nämä mainitsemasi ottipaikat ovat.
Alkaa jo tämä jokapäiväinen turha heittely tympiä :x
Viikonloppuna Anjalankoskelle kirre ja taimen jahtiin ja ties vaikka saisi sen hauenkin.

jcuster

• Kenraali Katiska
    • View Profile
« Reply #19 on: May 21, 2010, 19:57:46 »
Tuossahan nuo ovat kuusanlammen ja voikkaan välillä. Kuusanlammelta tulee niitä haukia kans. 

Lappakoskelle joutuu kiertämään harjuntien kautta.

Pessalla kuusaanniemen puoleinen ranta on toiminut paremmin, heti sillan alla olevalta kalliolta käsin olen suurimman osan heitellyt.
Voikkaan puolellakin on kalaa, enempi haukia ja ahvenia tosin. Kyllä siinäkin joskus taimenia näkyy roiskivan, mutta enpä ole ylös saanu.

Jos veneellä pääset, niin silta-arkkujen takaa nousee ahventa yleensä erittäin hyvin, rannalta niitä on aika vaikea kalastaa.

hauki mies

• View Profile
« Reply #20 on: May 23, 2010, 19:55:16 »
Kiitoksia jcuster anjalankosken taimen ja kirre jahti osoittautui itselläni kaupalliseksi tappioksi kaveri kyllä sai vajaan kiloisen kirren.
Täytyy noita mainitsemiasi paikkoja käydä joku päivä kokeilemassa venettä minulla ei ole mutta kaipa sitä rannoiltakin heittelemällä jotain saa.

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #21 on: May 23, 2010, 22:34:21 »
Saiskohan tuonne polttomoottorikäyttöisen kumiveneen kanssa mennä (10hp) tai sitten sähköllä toimivana jos ei kunnon konetta voi käytellä?

Mitäköhän lupia tarvitsee eteläsuomen läänikohtaisen ja valtion kalastuksenhoitomaksun lisäksi? jos tarvitsee mistä voi ostaa?

Tarkoitan siis kuuslammen ja voikkaan väliä, eli  jostakin jos parkkipaikan ja veneen vesille sattuis saamaan, viitaten noihin silta arkkuihin jne..?
Kuha ja isohko ahven olis riittävä syy mahdolliseen testireissuun jos ja, kun siellä päin liikuskelee :-).
-kalajigit? toimisko mahdollisesti tuollakin?
Vai löytyykö parempia mestoja suurkuhan jahtaamiseen tuollapäin?
 Ps. en viittis googlettaa jos jollain jo tietoo.

Ruutti

• Neulepuikon vääntäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #22 on: May 24, 2010, 15:59:46 »
http://www.proput.fi/kalapaikat/kosket.htm <-- Tuolta sivuilta löytyy kalapaikoille lupatietoja yms.

Kuusaanlammen ja voikkaanalue = kohta 13.

hauki mies

• View Profile
« Reply #23 on: May 25, 2010, 15:41:08 »
kiitoksia ruutti lähettämäsi sivusto on erittäin hyödyllinen :-D

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #24 on: May 25, 2010, 23:02:07 »
Laiskamato kiittää myös 8-). Tässähän rupee nuo toivottavasti vähemmän ruuhkaiset alueet kiinnostamaan, täytyypi katella karttoja jos sais kalastusaikaa
anottua kyseisille alueille kesän mittaan.

jcuster

• Kenraali Katiska
    • View Profile
« Reply #25 on: May 26, 2010, 02:42:11 »
Saiskohan tuonne polttomoottorikäyttöisen kumiveneen kanssa mennä (10hp) tai sitten sähköllä toimivana jos ei kunnon konetta voi käytellä?

Mitäköhän lupia tarvitsee eteläsuomen läänikohtaisen ja valtion kalastuksenhoitomaksun lisäksi? jos tarvitsee mistä voi ostaa?

Tarkoitan siis kuuslammen ja voikkaan väliä, eli  jostakin jos parkkipaikan ja veneen vesille sattuis saamaan, viitaten noihin silta arkkuihin jne..?
Kuha ja isohko ahven olis riittävä syy mahdolliseen testireissuun jos ja, kun siellä päin liikuskelee :-).
-kalajigit? toimisko mahdollisesti tuollakin?
Vai löytyykö parempia mestoja suurkuhan jahtaamiseen tuollapäin?
 Ps. en viittis googlettaa jos jollain jo tietoo.

Kuhan alamitta on väliväylällä kuulemma 50 cm, eli harjunjoen suusta ylöspäin sitä haaraa.

veneenlaskupaikkoja on ainakin saksanaholla sekä voikkaalla. Suurkuhan jahtaamiseen en osaa parempaa tietoa antaa kuin yksi verkonlasku lappalalle, josta tuli kolmikiloinen. Jos ainoalla osuu tuollainen niin kai siellä isompaakin on.

Pessankosken alapuoliselta matalikolta tulee sitä kuhaa , mutta koko ei ole vielä ennätystä hätyytellyt.

Kalajigit ovat toimineet ainakin pessalla ja lappakoskella "pilkillä" , sininen jigging shad ilman lippaa antoi tusinan verran paistiahvenia useammallakin reissulla ilman venettä. Tosin nekin reissut ovat olleet vasta kesäkuun puolenvälin jälkeen... ensimmäiset ahvenet yleensä tulevat huhtikuun puolella.

Arkkujen takana on tullut isomman toivossa uitettua lusikkaa tai vaappua, mutta eipä koko ole isommaksi kasvanut.

Ne paikat olis kyllä varsinkin rannaltakalastajille helpompi selvittää paikan päällä, niillä ahvenpaikoilla kun ei ole kokoa varsinkaan pessankoskella kuin 20x20 cm.

Lappakoskella ne ovat sentään selvästi kallion huopeissa ja akanvirrat merkkaavat paikkoja.
« Last Edit: May 26, 2010, 03:08:15 by jcuster »

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #26 on: May 26, 2010, 17:16:06 »
Kiitokset jcusterille myös, olishan tuo  kymi lähempänä espoota kuin vaikkapa viannankoski jossa kuhat hieman "häiritsee" ajoittain lohikalojen ongintaa :-P.

jcuster

• Kenraali Katiska
    • View Profile
« Reply #27 on: June 02, 2010, 00:43:37 »
Muutama ahven ja pakollinen kuha pessankoskelta, rannalla poikkesin. Ei ollut kovin hyvä syönti tällä kertaa. Ahvenet 60-300g, kuha taas kerran sen 400g luokkaa.

reilun tunnin makkaranpaistoineen kesti reissu.

Valtte

• Komea karvaperse!
    • View Profile
    • Email
« Reply #28 on: June 12, 2010, 23:05:43 »
Mistä kohtaa Pessankoskea saatte kuhia? Ja minkä laisella vieheellä/jigillä? Itse kävin äsken Pessankoskella ja kaveri sai yhden 50g ahvenen :-D

jcuster

• Kenraali Katiska
    • View Profile
« Reply #29 on: June 13, 2010, 20:47:44 »
Mistä kohtaa Pessankoskea saatte kuhia? Ja minkä laisella vieheellä/jigillä? Itse kävin äsken Pessankoskella ja kaveri sai yhden 50g ahvenen :-D
Sillan alapuolella, kuusaan puolella on matalikko, siinä on joku uppotukkikin pystyssä. Sen ja rannan välissä on syvä monttu, josta on kuhia noussut melko varmalla tahdilla. Uistimia vaan jää pohjaan todella herkästi, louhikkoa ja uppotukkeja on sen verran tiheässä.

Lupia tuonne saa kt-sportista, oliskohan parin kympin luokkaa ollut vuosilupa.

center>