Chat

Poll

Pauloitatko verkkosi itse

En
5 (45.5%)
Kyllä
4 (36.4%)
Joskus
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Voting closed: April 06, 2005, 21:11:36

Author Topic: Verkonpauloitus  (Read 11617 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger - joonasmantere988@hotmail.com
    • View Profile
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Email
Verkonpauloitus
« on: April 06, 2005, 21:11:36 »
Kuinka moni teisttä  pauloittaa verkon itse?Kuinka kauan yhden tuplan(60m) pauloittamisessa teillä normaalisti menee?Itse olen saanut jo ekaan itsepauloittamaan  verkkoon yläpaulan kiinni ja vähän aloitettua alapaulaa.Olis tarkoitus ruveta pauloittamaan noita isoveljelle.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
Verkonpauloitus
« Reply #1 on: April 17, 2005, 15:49:58 »
No mulla meni kans ton ekan verkon kaa vähä reilu 7 tuntia.Ei kaiken järjen mukaan tuplan pauloittamiseen menee noin 14 tuntia mun omaa vauhtia.Kuinkahan paljon tuosta tuplan pauloittamisesta kehtais pyytää?

www.kalassa.net/daiwa2

pilkkiä

• MSN Messenger - v_Arola@hotmail.com
    • View Profile
Verkonpauloitus
« Reply #2 on: April 17, 2005, 18:06:29 »
itellä on tarkotus alottaa paulottaminen, olen seurannu sivusta semmoset 15 vuotta isän ja sen enojen paulottamista, nyt tunnen olevani valmis ;) eli ei oo kokemusta tuosta paulottamisesta henk.koht.
tosta hinnasta sanosin vaan että ei kannata ottaa liikaa, voi olla viimeinen verkko, yleensä minä kun tehen jollekkin jtn ni hinta on "Tarjoa, ni katotaan"
---_Ville_--- = ent. FisherMan

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
Verkonpauloitus
« Reply #3 on: April 17, 2005, 19:34:46 »
Soitin täs isoveljellä ja se lupas jotain 15-20€ per tupla.Eihän tuossa nyt mikään hirmukova tunti palkka tuu mutta on se aika paljon kumminkin lisää 20€ kuukausirahaan.Se lupas tilata mulle eka 5 tuplaan liinat,paulat ja langat.Pitää nyt kattoa koska saa ne ja pääsee aloittamaan kunnolla tuota pauloittamista.Perza ookko sä pauloittanut ton verkon joka silmälle lenkki vai esim.2 silmää per lenkki.Vois testata tuota 2-3 silmää per lenkki, jos isoveli suostuu.Tulis ainakin verkko nopeempaa valmiiksi ja samalla liinaan tulisi herkkyyttä.

www.kalassa.net/daiwa2

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
Verkonpauloitus
« Reply #4 on: April 17, 2005, 22:00:24 »
Se mun verkkon liina oli 24 millinen.Ei hajuakaan mistä se oli meille tulut mutta testasin sillä pauloittamista.Tuon pauoloitin samalla lailla kun perza ton 45 millisen.Soitin täs uuden kerran isoveljelle ja kysyin tota simä hommaa ja sano että olis melkein parempi pauloittaa siikaverkot(45 millinen) 3-5 silmää per lenkki.Kuha verkot kuulemma 2 silmää per lenkki.Muita verkkoja se ei juuri nyt kuulemma tartte.Tuli tuosta nuotta hommasta mieleen että mä oon pauloittanut rysään reilu 20 metriä aitaa viime kesänä.Se oli aika hidata touhua(10millinen havas).Joka päivä pauloitin noin 4-7 tuntia viikon ajan.

www.kalassa.net/daiwa2

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
Verkonpauloitus
« Reply #5 on: April 18, 2005, 23:14:34 »
Minäkin olen paulottanu rysää ja tehny ihan ite kokonaisen luokki rysänkin.
Tuossa nuotassa on 80m siivet. 48m 40mm havasta, 12m 20mm ja 10mm(perkeleen pientä!) 18m.
No kohta on nuotta valmis vielä pari viikkoa ni hyvä tulee.
« Last Edit: January 26, 2009, 13:59:05 by perza »
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
Verkonpauloitus
« Reply #6 on: April 28, 2005, 16:12:01 »
Pitää kattoa jos jaksais tehdä kesällä muutaman luokkirysän myyntiin.Tai miksei nyt isompaakin.Pitäis tilata ittelle tuolta kivikankaalta joku 80 mm liina ja siihen paulat.Pitäis kato testata tuota riimutusta.Isot lahnat mieles

www.kalassa.net/daiwa2

Anonymous

• Guest
tupla
« Reply #7 on: June 12, 2005, 12:26:55 »
Käytän pauloituskepppiä, tupla 64 m solmuväli 60 mm- yläpaula n 2 h alanen 2h 30 min eli kahvitaukoineen saa varata päivän aikaa n 5h plus tauot

juhiz80

• View Profile
    • Email
Vs: Verkonpauloitus
« Reply #8 on: May 24, 2008, 15:32:12 »
Riippuu siitä verkon silmä koosta jonku verran kauanko menee mut tuplapitkän tekee helposti päivässä normaalisti.

verkottaja

• View Profile
« Reply #9 on: December 28, 2008, 17:08:18 »

herätellään verkonteko henkiin.... niin vaikea on kertoa paljonka aikaa pauloitukseen menee koska se on paljon kiinni millaisen verkon tekee ja vielä ottaen tekijän joku tekee normaa vaudilla "nopeasti" ja joku taas hitaasti. Joku taas tykkää pauloittaa pöydältä ja joku "seinältä/katosta". Ratkaisevinta on minun mielestä että tekee sen laadukkaasti ja hyvin, aikaa menee sen mukaan. Myyntiin jos tehdän on selvä että "laadusta" on tingittävä että jää jotain myös tekijälle, lähinnä nopeutta voi kasvattaa kun pidentää paulotuksen solmuväliä,  kuitenkin nyrkkisääntönä että ei yli 10cm:n pitempää solmuväliä. Tuplissa tietysti jo vaikuttaa että minkälaiseen mittaan pauloittaa ylä/alapaulan, jos käyttää +- 10% niin tietysti tulee pauloitettavaa se 120m, tähänkin on jokaisella "omat" niksisä jne esim siikaverkko kannatta pauloittaa ylä +-0% ja ala +-10 - 13% riippuen silmäkoosta.
Riimujen salat ovat jo sitten vähän mielenkiintoisemmat. 

kysymyksiä voi laitella pauloituksesta/verkottamisesta(kovin kokemus talvi verkottamisesta), neuvoja annan omasta näkemysestä sillä yhtä ja oikeaa tapaa ei verkon tekemiseen ole, saalis pitkällä aika välillä näyttää että onko verkko onnistunut. Materiaaleissa on hurjia eroja ja sen huomaa vasta kun on saanut kokemusta niin tekijänä kuin verkottajana.

salmon

• View Profile
« Reply #10 on: January 25, 2009, 22:23:23 »
Huvikseni katsoin ihan kellosta paljonko menee aikaa tuplan pauloitukseen. Alapaulan pauloitin +10% ja joka silmästä ja yläpaulan -10% ja 2-3 silmää samaan lenkkiin. Aikaa meni alapaulassa 5h ja yläpaulassa 2,5h ilman taukoja.

salmon

• View Profile
« Reply #11 on: January 25, 2009, 22:28:00 »
Niin ja kyseessä oli 55mm verkko.

center>