Chat

Author Topic: minnow spoonin paras väri  (Read 22742 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hauki biil

• Guest
minnow spoonin paras väri
« on: April 29, 2005, 21:33:11 »
mika olisi paras väri minnow spoonilta tummaan jokeen kun olen kuullut että nuo ovat aika kovia hauki koneita kasvuston seassa. pitäisi hommata kesäksi mutta ei tiedä hyviä värejä

¤JJ¤

• View Profile
    • Email
« Reply #1 on: April 29, 2005, 21:43:42 »
fire tiger... ehdoton ykkönen

Shamaani

• MSN Messenger - the_ile@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: April 29, 2005, 22:25:19 »
Itselläni kultamusta on toiminut ihan kivasti.

feast

• Guest
Minnow spoon...
« Reply #3 on: May 01, 2005, 19:28:11 »
Myydäänkö enää minnow spoonia kolmihaarakoukulla? Missä? Nettiosotetta?Kaupaa? Täällä Pohjos-Karjalassa ei taida olla missään kaupassa. Pitäs saada semmonen vihreen värinen uistin.

kalastaja86

• Catch&Release
    • MSN Messenger - janlahti86@luukku.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: May 02, 2005, 09:00:05 »
Hopea/Sininen ja Kirjolohi väri ovat toimineet itselläni hyvin.
Just a Fishing Man....

Jounikki

• Guest
paras väri..
« Reply #5 on: May 04, 2005, 21:31:47 »
minusta on sellanen sini vihree on paras väri... 7cm...

Juggis

• View Profile
    • http://taivaankansi.get.to
« Reply #6 on: May 04, 2005, 23:40:31 »
Firetiger ehdottomasti ja muut kirkkaat luonnottomat ärsykevärit.
Paras syötti on se siellä siiman päässä...

Reuhka

• View Profile
« Reply #7 on: May 11, 2005, 10:22:30 »
orans-vihr-must siin on sellanen että tulee haukee.

Eci

• kikkelis kokkelis mitäs läksit
    • View Profile
    • Email
« Reply #8 on: May 11, 2005, 18:30:15 »
Minnow Spoonin värillä ei oo ikinä ollu niin väliä. Pääasia että sitä voi uittaa vaikka minkälaisessa pöheikössä.....
Ehkä otin, ehkä en!

WWE

• View Profile
minnow
« Reply #9 on: May 11, 2005, 19:03:48 »
Oon saanu yhest' Karpinlkammest Kaavilta hauen sellasella hopeesinisell' pienell' minnowilla, jonka toinen hauki vei my;hemin. oli mulla my;s oranssi mutta ei toiminu, ostin kaverille kultamustan synt.lahjaks se on saanu yhen hauen sill'nytten mulla on valkee, mut en tii' toimiiko... :roll:
Motto: Pistän sut kenttään!

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #10 on: May 12, 2005, 14:42:21 »
Kokohopeinen, johon on itse maalattu värit/kuviot. Nuo nykyiset "suomua, raitaa, selkää, mahaa, silmää, evää" -värit ovat liian monimutkaisia ja niillä tulee huonommin kalaa. Kalat pitävät selkeistä kuvioista ja väreistä enemmän.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Anonymous

• Guest
« Reply #11 on: May 12, 2005, 15:08:44 »
Mulla oli joskus täysin kultasen värinen ja se oli mun mielestä hyvä. sain sil aika paljon kalaa, mut sit se jäi pohjaan ja en oo mistään löytäny uutta semmosta.

Jounikki

• Guest
« Reply #12 on: May 13, 2005, 16:42:03 »
minusta hauki kiinnittää enemmän huomiota sen minnowin liikkeeseen...

Deathis

• View Profile
« Reply #13 on: May 21, 2005, 21:03:54 »
Itellä on isoveljen vanha,puremajälkiä täynnä oleva minnow spoon jonka olen tussilla sotkenut ihan punaiseksi.Hyvin on toiminu,lähes joka reissulla tulee pientä haukea sillä  :P .

kalaksu

• View Profile
Re: Minnow spoon...
« Reply #14 on: May 27, 2005, 17:26:59 »
Quote from: feast
Myydäänkö enää minnow spoonia kolmihaarakoukulla? Missä? Nettiosotetta?Kaupaa? Täällä Pohjos-Karjalassa ei taida olla missään kaupassa. Pitäs saada semmonen vihreen värinen uistin.

Myydään nykyään kaikkialla missä normi ruohosuojattujakin. Ihan kalastusväline liikkeestä -  hong kongiin kyl niitä löytyy lähistöltä varmasti.
__________________________________________________________________________________________

HalDi

• Hiihtävä haltimies
    • View Profile
    • Email
« Reply #15 on: May 27, 2005, 17:55:00 »
Ehdottomasti itseni suosima väri on luonnollinen muikku, menee myös salakasta ja kumppaneista. Omat paikkani on ollu sen sorttisia, että ärsytysvärit ei toimi, toisin kuin monissa paikoissa. Kerran olimme sisäsaaristossa Turun seudulla ja sain reissun suurimman hauen (vaivaiset 1,8 kg) Fire Tigerillä. Ihmetteli jälkeenpäin, kuinka niin huonolla värillä voi saada kalaa...

Omat kokemukseni kolmihaarakoukkuisista ja etenkin kirjolohivärisistä ovat pelkkää pettymystä. Pienempänä ja tyhmänä ostin jostain syystä kolmihaarakoukkumallin ja pistin korvan taakse, etten enää jatkossa osta, kuin ruohosuojattuja. Ei anna kalaakaan mun nähdäkseni, eikä paikoista, missä on tullu käytyä.

Onko feastilla hyviä kokemuksia kolmihaarakoukkumallista?
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

tumppe

• Guest
« Reply #16 on: June 01, 2005, 16:41:18 »
ehottomasti semmonen jossa on vatsa keltanen tai punaoranssi, keskiosa vihreä ja selkäpuoli vähän tummanvihriä, jossa mustat raidat niinku ahvenella

Anonymous

• Guest
« Reply #17 on: June 01, 2005, 23:43:23 »
Quote from: tumppe
ehottomasti semmonen jossa on vatsa keltanen tai punaoranssi, keskiosa vihreä ja selkäpuoli vähän tummanvihriä, jossa mustat raidat niinku ahvenella

Yhdyn tuohon! Eilen tuli kyseisellä kolme haukea about 20 minuutissa kun kaveri heitteli oranssimustalla minnarilla samasta veneestä eikä saanyt yhtään. Toinen ottipeli meidän järvellä on luonnollisesti sini-valko.

masamottinen

• MSN Messenger - matiasmottisenkangas@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #18 on: June 09, 2005, 16:29:29 »
sini puna keltannen on paras
 :? tuli just äsken kaks haukea
jotta pilkillä saa kalaa niin pitää mennä järvelle

SPutum

• MSN Messenger - ahonen_pauli@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #19 on: June 09, 2005, 16:39:02 »
Nyt on pari päivää tultu kalastettua monilla eri värisillä, mutta oon vaan sellasella hopeisella minnow spoonilla, jossa on vähän punaista päässä, saanut 3 haukea.  Mutta kyllä noilla kaikilla väreillä tuntuisi tulevan ihan hyvin haukea.

zeus

• MSN Messenger - sakke_L_91@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #20 on: June 09, 2005, 21:16:49 »
Eniten haukia olen saanut ruohosuojatulla(en ole ikinä testannut kolmihaaraista minnow:ia) minnow:illa, monia kymmeniä mökkihaukia kokoluokkaa välillä 0,5-3,1kg. Eniten olen saanut sellaisella missä on oranssi vatsa, mustat raidat, kellertävä kylki ja ruskea selkä, tällä sain myös suurimman. Minnow:it ovat myös hyviä, koska ne eivät maksa liikaa ja kalaa tulee... Tänä vuodeksi ostin sen uuden minnow:in 32g, toivottavasti sillä tulee suurempia... :D
Sanokaa: "NILSU" kun haluatte haukea...

Salmo

• Guest
« Reply #21 on: June 09, 2005, 21:59:49 »
Quote from: Mikko_-Procyon-
Kokohopeinen, johon on itse maalattu värit/kuviot. Nuo nykyiset "suomua, raitaa, selkää, mahaa, silmää, evää" -värit ovat liian monimutkaisia ja niillä tulee huonommin kalaa. Kalat pitävät selkeistä kuvioista ja väreistä enemmän.

Viime kesänä sain, ihan vahingossa kylläkin, muikun värisestä irtoamaan yhdellä heitolla koko pinnoitteen. Alta paljastui kokohopea pinta, ei kromi mutta matta. Kalaakin on tullut tuolla ihan hyvin.

Teukkka

• View Profile
    • kalastus sivuni
« Reply #22 on: June 10, 2005, 20:01:03 »
Quote from: tumppe

AIVAN!eihän sillä aina saa,mutta aika usein...
Kalastus sivuni,käyhän kattoos ja rekisteröidy samalla foorumille!

Peksim

• View Profile
« Reply #23 on: June 10, 2005, 20:34:18 »
Nuo vanhan väriset minnarit ovat mullakin toimineet parhaiten. Sellainen yhdistelmä kuin musta-oranssi-valkoinen (muistaakseni) on ainakin keväisin toiminut välillä vallan loistavasti, kokona tuo nykyään toiseksi suurin.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

zoupparo

• MSN Messenger - sarvi77@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #24 on: June 23, 2005, 14:18:14 »
vanhoista minareista sellanen ku vihree musta valkonen siitä noi hauet ainaki vihaa.. sain semmosella viime kesä 5kg hauen

Veneilijä

• MSN Messenger - vpk88@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #25 on: June 23, 2005, 15:31:04 »
Mä oon huomannu et pienemmillä minnareilla saa paremmin.. 10 senttinen on liian iso.. jos jotai "sopivan" kokosia yrittää.. eli jotai kilosta kolmeen.. Ü Suosittelen vihreekeltasta alle 10 cm:n kokosta.
Jeha!!

rikurichard

• View Profile
« Reply #26 on: July 06, 2005, 14:20:36 »
ostin semmoisen minnow spoonin jossa on vihreä yläosa , keltainen keskiosa ja alaosa on oranssi ja mustat raidat, onko kokemusta tästä usitimesta tällä värillä? :P

kaivo

• Guest
« Reply #27 on: July 06, 2005, 16:10:30 »
ostin semmoisen minnow spoonin jossa on vihreä yläosa , keltainen keskiosa ja alaosa on oranssi ja mustat raidat, onko kokemusta tästä usitimesta tällä värillä? :P

Kyseessä lienee Fire Tiger?

Tämä on yksi suosikkiväreistäni, tuntuu toimivan veden väristä riippumatta niinä päivinä, jolloin hauet ovat kiinnostuneet voimakkaista väreistä. Harmi vain, että tämän(kin) vanhan luottovärin valmistus on lopetettu.. Jos näitä sattuu löytymään vielä jostain kauppojen ale-koreista, kannattaa ostaa pois.
« Last Edit: February 17, 2007, 11:26:09 by Kaivo »

suspi

• View Profile
« Reply #28 on: July 12, 2005, 21:50:54 »
Eiköhän se ole firetiger. Tosin sekin toimii vain keväällä. Kevään ja alkukesän jälkeen ei ole tullut yhtään haukea kyseisellä värillä. Sitten hyvänä kakkosena tulee vanhat hyvät värit.
Loppuun vielä tämmönen kysymys: Eli olin käymässä serkulla ja sitten Iisalmen halpa-hallissa käydessä silmiin osui pari kappaletta täysin mustia minnow spooneja, joissa oli jotakin punaista lankaa koukussa. Pakkauskin oli todella vanha. Hypistelin pakettia jo käsissäni, mutta se jäi sitte ostamatta. Eli teinkö väärin? oisko mun pitäny ostaa se? Nyt on vähä alkanu harmittamaan, se etten ostanu sitä.

jopsu

• Guest
joo
« Reply #29 on: July 13, 2005, 18:11:28 »
mun mielestä paras väri on kelta-puna-hopeanvärinen ja kalaa tulee joka reissulta

center>