Chat

Author Topic: puppelipää  (Read 4272 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perho87

• Guest
puppelipää
« on: May 09, 2005, 12:34:39 »
eli voisiko joku opastaa minua hyvän puppelipään tekemisessä? olen kyllä tehnyt niitä mutta mielestäni tekemäni päät ei ole oikeaoppisia, käytän antronia pääasiassa päihin.... näyttää että muitten päät olisivat paljon ilmavampia ja "elävämpiä kuin minun sitomat...! :D:D:D

Ernesti

• "Näin on."
    • MSN Messenger - kysy@vaikka.minulta.fi
    • View Profile
Puppeli-pää
« Reply #1 on: May 09, 2005, 20:16:46 »
No minä tiedän 2 tapaa puppelipään tekoon.
(Helpommin sanottu kuin tehty)
Nro 1. Otat antronia jonkun verran, nypit kuidut saman mittaisiksi, siitä pitäisi tulla semmoinen "laatta" jonka laitat keskeltä narulle ja taitat niin että antron "kiertää" langan. Sen jälkeen "laatan" kuidut käännetään taaksepäin ja kierretään vaan koukun ympäri tavallisesti. Laattaa voi siirtää, että se tulisi siihen paikkaan mihin halutaan. Tätä jatketaan kunnes pää on mielestäsi "ilmava."

Nro 2. Otat antronia taas jonkun verran ja teet sellaisen laatan. Laitat sen antronipalasen siihen koukulle suunnilleen puolesta välistä (niin että puolet kuiduista jää ulkopuolelle) ja käännetään taakse.

Sitten lopuksi vaan leikellään ja harjaillaan! ;)

perho87

• View Profile
    • Email
puppelipää
« Reply #2 on: May 10, 2005, 13:05:42 »
juu... kiitos, tuossa kokeilinkin ja rupesi onnistumaan paremmin.... vika oli minulla ssinä, että en varsinaisesti muotoillut sitä "laattaa" vaan laitoin suoraan nipun koukulle ---->mutta nyt toimii! kiitos  :D

center>