Chat

Author Topic: Kelan huoltoa?  (Read 2606 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EpiMann

• View Profile
    • Email
Kelan huoltoa?
« on: May 16, 2005, 11:21:30 »
Rahinasta päätellen olisi aika huoltaa keloja :roll: Itselläni kun on peukalo keskellä kämmentä, niin onko kellään tiedossa tekeekö joku Oulussa kelojen huoltoa? Soittelin Kalakaveriin ja Kärkkäiselle, mutta heillä ei ole sellaista palvelua.

Entä onko jollain jotain yksinkertaisia suomenkielisiä ohjeita, joilla voisi itse kokeilla suorittaa tarvittavat toimenpiteet?

arttu

• Guest
huolto
« Reply #1 on: May 16, 2005, 11:23:24 »
mikähän kela sulla mahtaa olla ei se iso homma oo huoltaa kuinka vanha sekela on

EpiMann

• View Profile
    • Email
Kelan huoltoa?
« Reply #2 on: May 16, 2005, 11:37:36 »
Shimanon keloja minulla on läjä ja eivät ole edes vanhoja. Olisivatko 1-2 vuotta vanhoja. Ensialkuun pitäisi toimintakuntoon saada Sedona 2500F ja Nexave 2000F.

arttu

• Guest
Kelan huoltoa?
« Reply #3 on: May 16, 2005, 13:23:36 »
mikä siinä sitten on vikana

EpiMann

• View Profile
    • Email
Kelan huoltoa?
« Reply #4 on: May 16, 2005, 13:31:15 »
Niinkuin tuossa yllä kerroin, niin pitää todella äänikästä rahinaa kelattaessa. Ilman kuormaa ei kuulu mitään, mutta mitä raskaampi viehe -> sitä suurempi rahina. Ja tämä nyt tuon Sedanon kanssa, mutta muistaakseni Nexave oirehti viimevuonna samalla tavalla.

Anonymous

• Guest
Kelan huoltoa?
« Reply #5 on: May 17, 2005, 11:29:22 »
Tuolla on muuten aika hyvät ohjeet:
http://home.att.net/~kelley_brown/spinner.html

Oikeastaan homma on muuten aika selvä, mutta yksi asia on minulle epäselvä. Tuossa kehoitetaan puhdistamaan puolan akseli (spool shaft) (kohta 2) eikä laittamaan siihen mitään, ainoastaan sinne kelan rungon päähän (kohta 3) tippa öljyä. Kuitenkin olen toisaalta kuullut, että tuohon puolan akselin yläosaan tulisi laittaa vaseliinia ja nykyiselläänkin (uutena) sinne on selvästi laitettu vaseliinia eli siihen kohtaan missä puola pyörii (washer).

Tulisiko tuon akselin yläpään siis olla täysin puhdistettuna vai laitetaanko siihen vaseliinia?[/url]

center>