Chat

Author Topic: Ii- ja Kiiminkijoki-topic  (Read 91077 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
Vs: Ii- ja Kiiminkijokien kosket - Topic
« Reply #150 on: July 07, 2010, 15:44:04 »
Viikonloppuna ois varmaan tarkotus kaverin kanssa lähteä johonki päin Iijokea kalasteleen.
Kipinä ois kyllä yks hyvä vaihtoehto. Oon myös kuullu, että muutaman kilometrin ku jatkaa Kipinän sillalata tietä eteenpäin, tulee joku Konttikoski?
Kartastaki tuon löysin, mutta tietoa on netistä löytäny vähän, ja seki vähänen tuntuu olevan hyvin epämääräistä.

Pystyskö kukaan kertomaan tarkempaa tietoa Konttikoskesta? Kuinka pitkästi tietä eteenpäin, miten rantaan pääsee, onko rannalla asutusta, kuinka pitkä/syvä koski, miten on kalaa tullu...?

Joku mode muuten voisi muuttaa tämän aiheen nimen pelkäksi Ii- ja Kiiminkijoki Topiciksi, koska porukka tuntuu keskustelevan yleisesti täällä joista, eikä pelkästään koskista.

Muutettu..
-Timpe
« Last Edit: July 10, 2010, 22:00:55 by Timpe »
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Jeeps

• View Profile
« Reply #151 on: July 10, 2010, 11:42:00 »
onhan tuota tullu joku kerta koitelissa taas käytyä, tympii vaan tuo kun muuttivat tuommoiseksi matkailu perseeksi.
Kalaa ei toki ole tullut,muutamaa affenta lukuun ottamatta. Juopulinkoskea aattelin seuraavaksi alkaa perkkaan.

Ainakin Aittokoskeen, juolinkoskeen että inninkoskeen vietäisiin kuulemma kalaa melkein joka viikko. tiiä sitten miten on muiden mm. koitelinkosken laita..

sais vaan ilmat pikkasen muuttua taas ni ois järkee kalastella

El Dorado

• MSN Messenger - futislude95@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Email
« Reply #152 on: July 10, 2010, 21:02:38 »
Luultavasti huomenna pysähdymme mökki mentäessä Kurimonkoskella. Jos sieltä perholla joku pikku taimen tulisi  :-)
Viime vuonnahan sieltä tuli kauheasti taimenta muille. Itse kerran käynyt siellä 15min kalassa, ja tuli 35cm taimen.  :-)

Onko kellään kokemuksia tuosta koskesta?

pjk

• Guest
Vs: Ii- ja Kiiminkijoki-topic
« Reply #153 on: July 11, 2010, 12:08:40 »
Luultavasti huomenna pysähdymme mökki mentäessä Kurimonkoskella. Jos sieltä perholla joku pikku taimen tulisi  :-)
Viime vuonnahan sieltä tuli kauheasti taimenta muille. Itse kerran käynyt siellä 15min kalassa, ja tuli 35cm taimen.  :-)

Nätti paikka. Jos vesi ei ole jo vähissä / lämmennyt liikaa, jos taimenta on helteestä huolimatta istutettu ja jos alkuasukkaat eivät ole rohmunneet enimpiä kaloja heti istutuksen jälkeen, saattaa sieltä saada mittakalankin. Muuten tarjolla on ahvenia ja haukia, tuurilla voi saada jonkun harjuksenkin.

Aika monta "jos" -kohtaa tuossa edellä, mutta tuollaista meno oli Kurimonkoskella jo -90 -luvun puolella, kun jaksoin siellä vielä joskus käydä. Paikallinen kalastuksenvalvoja sattuu asumaan kosken rannalla, mutta ei ilmeisesti uskalla puuttua tuttujen ukkojen touhuun joella.

--pikeye
« Last Edit: July 12, 2010, 09:51:30 by pikeye »

teippi

• View Profile
« Reply #154 on: July 11, 2010, 13:22:32 »
Luultavasti huomenna pysähdymme mökki mentäessä Kurimonkoskella. Jos sieltä perholla joku pikku taimen tulisi  :-)
Viime vuonnahan sieltä tuli kauheasti taimenta muille. Itse kerran käynyt siellä 15min kalassa, ja tuli 35cm taimen.  :-)

Kalasteltiin viimeviikko Kurimonkoskella ja siinä vieressä Tilanjoella. Kurimosta ylös vain alamittaisia taimenia ja harjuksia. Virvelimiehiä ollaan, joten perhoja ei käytetty. Tilanjoesta saatiin samoilla tulilla kolme mitallista harjusta.
« Last Edit: July 11, 2010, 13:24:19 by teippi »

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #155 on: July 11, 2010, 17:31:12 »
Eilinen päivä, yö ja osa tätäkin päivää on nyt tullu seikkailtua Kipinässä.

Mitään kummempaa ei saatu. Kaveri sai yhen alamittaisen harjuksen. Ahvenia saatiin tänä aamuna kosken loppuliusta niin paljon ku jaksoi nostaa. Muutama pieni haukikin tuli. Ihan mukava reissu oli, vaikka ei mitallista harria ja taimenta tullutkaan.

Yks kommeluskin toki sattu mukaan. Mopoilla ku oltiin liikkeillä, niin lähettiin tutkiin alapuolisia koskia ja ajettiin jotain hiekkatietä johonki korpeen n. 6 km. Mun mopo sitte hyyty sinne eikä enää saatu käytiin. Hinattiin siimalla mun mopo Kipinään sieltä metästä ja isä kävi sen kärryllä hakemassa tänään sieltä. Sillon ei pahemmin naurattanu mutta nyt juttu tuntuu ja aika huvittavalta.  :-D

Meinaa muuten olla aika jännä olo, viime unet tullu otettua perjantain ja lauantain välisenä yönä. Pää on virkeä, mutta muu ruumis tuntuu jäykältä ja raskaalta.  :-D
« Last Edit: July 11, 2010, 17:34:28 by kirjolohikäärme »

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #156 on: June 17, 2011, 16:59:20 »
Onko kukaan käyny Kipinässä tai muualla Iijoella tälle vuotta?
Minkälainen vesitilanne ja muita kuulumisia joelta?

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #157 on: June 07, 2012, 23:30:28 »
Jatketaas yksin puhelua taas vuojen tauvon jäläkeen.
Onko tosi että minä oon ainut foorumilainen joka Kipinässä tai ylleensäkki Iijoella kulukee kalassa?
Kipinään ois taas kova hinku, eiköhän tuonne kohtapuoliin taas pääse. Kukkaan muu käyny, tai ees yli ajanu, onko mitään tietua vesitilanteista sun muista?
Entä istutetaanko pyyntikokosta kallaa ja jos istutetaan niin millon?

Perhokalastajat.netissä keskustelu Kipinästä meleko aktiivista ja palio käyjiä, mutta miten on kalassa.netin laita?

xtreme12

• MSN Messenger - xtreme12@suomi24.fi
    • View Profile
    • Email
« Reply #158 on: June 08, 2012, 09:58:43 »

Onko tosi että minä oon ainut foorumilainen joka Kipinässä tai ylleensäkki Iijoella kulukee kalassa?
-on täällä muitaki iijoella kalastavia! asun jokivarressa.

Kipinään ois taas kova hinku, eiköhän tuonne kohtapuoliin taas pääse. Kukkaan muu käyny, tai ees yli ajanu, onko mitään tietua vesitilanteista sun muista?
-alkaa olemaan normaali korkeudessa!

Entä istutetaanko pyyntikokosta kallaa ja jos istutetaan niin millon?
-vähän ennen juhannusta alkaa istutukset kun padot menee kiinni, valuu kuulemma kalat mereen jos istuttaa aikasemmin :D

Perhokalastajat.netissä keskustelu Kipinästä meleko aktiivista ja palio käyjiä, mutta miten on kalassa.netin laita?
-kipinässä en oo käyny tälle kesälle mutta siuruajokea kävin koluamassa, huonoin tuloksin, 3 hauen tumppia.
pojat on poikia, lelut vaan kasvaa

Tutteri

• View Profile
« Reply #159 on: June 08, 2012, 14:16:39 »
En oo ite ainakaan kipinässä käyny koskaan mutta tarkoitus kyl olis joskus käyvä testaa että irtooko sieltä mittää. Noin 2 viikkoa sit kävin pudasjärvellä mökillä ja pudasjärven kohdalla ku pitää ajaa Iijoen yli niin kyllä mun mielestä vesi oli melko/tosi korkealla ja mahoton virtaus.. mut totta se on nyt parin viikon aikana jonkun verran laskenu mut onhan tuo kyl satanu taas.

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #160 on: June 16, 2012, 02:53:38 »
Tulipahan maanantaina pyörähettyä Kipinässä. Vesi jo aikalailla normaalikorkeudella.
Harjuksia sain yli kaksikymmentä, valtaosa alamittaisia, muutama 35cm rajoilla. Kaikki päästin kuitenkin luonnolisesti takaisin kasvamaan.

Harrin alamitan saisi nostaa 40cm, kyllähän Iijoessa harria on, mutta aivan liian pientä. 40cm harjus olisi jo vamastikkin jatkanut sukuaan, kun taas 35cm harri saattaa olla vielä kutematon. Ja jos pikkuhiljaa tapetaan kaikki kutemattomat kalat niin eipä siinä kovin hyvin käy. Itse ainakin pyrin päästämään kaikki iijoen harjukset takaisin kasvamaan, jos se vaan kalan kunnon puolesta on järkevää.

Uistelu alottelija

• View Profile
« Reply #161 on: August 24, 2012, 21:13:28 »
Olis tarkotus käydä Kiiminkijoella heittelemässä virvelivehkein lusikkaa/lippaa . Olisko foorumilaisilla antaa vinkkejä mihin mennä kun itsellä ei ole hajuakaan mihin mennä  :roll: . Hauki, Ahven ja Taimen kohdekaloina .

-Nieriäinen-

• View Profile
« Reply #162 on: February 09, 2013, 11:24:46 »
Koitetaas elvyttäää tämä keskustelu. Onko mitään vinkkejä millä saa lahnoja tuosta kiiminki joelta? Joka vuosi pilkki kisoissa useampi kymmenen pilkkjää saa kassillisen lahnoja, ja itse sain vain yhden, sen sain pienellä kupari pystyllä. Saa kertoa myös muita vinkkejä.
Alue jolla käyn pilkillä on tuossa kartan näyttämällä alueella. http://img706.imageshack.us/img706/6769/kiiminkijoki.jpg

off

• View Profile
« Reply #163 on: May 12, 2013, 20:22:50 »
Tuossa kävin iltaseltaan ajelemassa Haukiputaalla ja kattomassa paikkoja, mutta vettä on niin paljon vielä että koskikalastuksessa ei ollu mitään järkeä, muutamia heittoja siinä nelostien sillan alla olevalla koskella (nimi?) ja jatkoin matkaa. Yleensä kalastellu enemmänki tuollla ylikiimingin koskilla mutta jos tälle kesää kävis tuossa alempanakin kun vesi laskee järkeviin korkeuksiin.

UISTIN

• Pohjakalojen rapsuttaja
    • View Profile
« Reply #164 on: June 23, 2013, 05:03:34 »
Ite olen muuttanut nyt haukiputaalle ja kiiminkijoessa (lähinnä sämpinkoskessa) tullut käytyä kalassa useita kertoja, mutta ei kalan kalaa.  Osaako joku suositella jotain muuta paikka kuin sämpinkoski? Paras olisi ku löytyisi joku vähän rauhallisemmin virtaava paikka missä ei jäisi uistimet joka heitolla pohjaan, toki perhovehkeetkin tuli ostettua mutta se pervostelu on vielä opetteluvaiheessa.. Ja mielellään haukiputaalta/läheltä haukipudasta.

Juseli

• MSN Messenger - jusek@luukku.com
    • View Profile
« Reply #165 on: June 26, 2013, 16:04:59 »
Kirjoitampa viestin piitkästä aikaa...

Melko vähissä Koitelin kalat ollut. Puolenkymmentä kertaa tänäkesänä tullu kopastua. Isot harjukset kateissa. Muutaman istarin olen rannalle asti saanut hilattua. Jotain sentään :) Perhoa purivat.

center>