Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Ankerias

Started by Anonymous, June 28, 2005, 07:41:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Onko kovin harvinaista saada ankerista mato ongella?
Sain noin 60 cm. ankeriaan Keravan joesta 27.06.2005.

Hiirivaari

En oo koskaan kuullu, että joku olisi saannut ongella ankeriaan, mutta kyllä se on näköjään mahollista.  :wink:  Pistäppä kuvia jos on  :)

perza

öö mato-ongillahan niitä ongitaan rysien lisäksi...eli ei mielestäni ihme jos ongella saa kaverikin on saanut rapala magnumilla vetouistelemalla ankeriaan tuota pidän enemmän ihmeenä kun matoongella...
8)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Walde

Uusimmassa Urheilu kalastus lehdessä tais olla joku ankeriaan onkimista käsittelevä juttu.

ahvena(ko)

no en usko mato ongella ku tuskin ankerias syö niin pientä kun mato/toukka
Fiat,todellinen peto,susi jo syntyessään

Anonymous

urheilu kalastus lehdstä: "Ankeriaan onginta on öistä puuhaa"
"Syöttinä voi käyttää esimerkiksi kastematoja"!
:lol:

perza

ja toi ylempi oli siis mun viesti kun nyt sain taas toimimaan tän tunnuksen!
8)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Anonymous

Joo kyllä se ankerias tuli illalla mato-ongella ja madolla, tais vain
olla pohjassa jonkin aikaa.
Olen lukenut että ankeriaita pyydetään jopa mato-ongella,
mikä nyt sitten ei oo ihmeellistä,
mutta olisin ollut kiinostunut onko ankerias hyvinkin
yleinen Keravan joessa?
Tämä kala tuli Jokivarren kohdalta.

Hyvää kesän jatkoa kaikille.

esku

Ankeriasta saa myös pitkäsiimalla ,yleensä kastemato syöttinä. En yhtään ihmettele etteikö Keravanjoessa olisi ankeriaita, sillä jokihan on ankeriaan luontainen olopaikka.

Anonymous

olen setäni kanssa kalastanut ankeriasta juuri mato-ongella. Kalastus hoidetaan virhelillä yöllä (pimeällä) pohjaonkena ilman kohoa. Koukkuun laitetaan kunnon matosykerä, koukku pohjaan, vapa telineeseen ja vavan kärkeen pieni kulkunen vieterin päähän.
Kalstetaan samanaikaisesti mahdollisimman monella vavalla ja odotellaan...
Odottelu helpottuu hyvällä tuolilla ja kunnon eväillä.
Kun kulkuset aloittavat konsertin, alkaa ankeriasta tulemaan.
-tmm-

Himopilkkijä89

Isäni on saanut mato-ongella ankeriaan. TAi ainakin melkein, se nimittäin irtosi koukusta ilmassa, putosi isäni jalkojen juureen, isä koitti ottaa siitä kiinni, mutta se luikerteli karkuun. Ankeriaat meinaan liikkuvat todella hyvin kuivallakin maalla.

Sir.Milo

Se riippuu, että kalastatko paikoissa joissa ankeriaita esiintyy ja kuinka läheltä pohjaa kalastat.
Mutta yleisesti ottain kyllähän ankeriaat aika harvinaisia ovat (ainakin uudellamaalla). Ja niiden saanti ongella sattumalta vielä harvinaisempaa.
Itse olen nähnyt kahden ankeriaan olevan ongessa kiinni ja kummatkin karkasivat. Toisella meni siima poikki ja toisella onkivapa  :oops:.

kasankin

Quote from: ahvena(ko) on July 17, 2005, 21:08:39
no en usko mato ongella ku tuskin ankerias syö niin pientä kun mato/toukka

Kyllä ankerias hyökkää matoon jos se on iso kastemato...mutta se pitää olla iso xxxl mato jos haluu varmistaa sen syöntiä.....appiukkokin veti ankeriaa keskellä päivää tavallisella mato ongella  :-)

Himopilkkijä89

Ankeriaallahan on muuten hampaat, kannattaa varmaan käyttää jonkinlaista peruketta jos onkii, meidän mökkijärvellä muuten on ankeriasta, saatiin viime kesänä katiskalla.

esal

Kyllä niitä mato-ongella saa, mutta itse en ole ikinä saanut. Jos etsii oikein ison onkimadon niin se on pidempi kuin ankerias! haha :-D

TuhlaajaPoika

Kyllähän niitä tulee, paikka vaan on valittava hyvin, pimeät syys illat ja odottelua. pienetkin madot kelpaavat kun niitä on tarpeeksi.

ps. vapa on kovilla kun pitkä sattuu kohdalle. varmasti jokaiselle vähänkin enemmän ankeriaita onkineelle on sattunut seuraavaa: koho vaeltaa ja lopulta uppoaa, päätät vetää, vaikka kuinka vetäisit ankerias ei tule vedestä ja lopulta vapa katkeaa ja siitä ei enää koskaan kuulla mitään, siis vavasta.