Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mukana kulkevien vieheiden lukumäärästä...

Started by Mikko_-Procyon-, April 25, 2006, 13:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

Tuli mieleeni sellainen sanonta, että "mitä enemmän lääkärillä on kyniä rintataskussa, sitä epävarmempi se on". (Tuon kommentin olen kuullut yhdeltä lääkäriltä itseltään).

Aloin pohtimaan sen johdannaisena sitä, että onko jumalaton uistinarsenaali myös epävarmuuden merkki? Itselläni on mukana 3 rasiaa vaappuja, 1 ul-rasia, 2 jigi-rasiaa, 1 lusikkarasia.. ja sitten koeuitettavat yms sekalaiset vaaput eri rasioissa ja perhopuolella 2-4 rasiaa aina. Kuitenkin heitellessä käytän yleensä alle kymmentä viehettä ja vetouistellessa on ihme jos edes kymmentä kertaa jaksan vaappua vaihtaa. Jigistellessä pari perusväriä on yleensä aina käytössä. Minkä ihmeen vuoksi tulee edes kuljetettua mukana tuollaista määrää vieheitä? Sehän pakki (mun tapauksessa rasiapakki) jo painaa kuin luomakunnan perisynti ja uistinten valikoiminen rasioistakin on yhtä taistelua (irtoa ny p...kele!). En nyt muista oliko viime vai sitä edellinen kesä, kun olin serkkupojan kanssa kalassa. Sillä oli pienessä pakasterasiassa muutama hullu viehe mukana ja siltikin se sai sillä reissulla enemmän haukia kuin minä.

Olen aina sanonut, että kalantulon heikkouteen on tasan 2 syytä:  1) Miehessä vika   2) Uskon puute.   Mielestäni kohdan "2" noustessa vallitsevaksi, on suurella uistinmäärällä siihen merkittävä osuus. Jos vieheitä on mukana vain muutamia, on niihin PAKKO luottaa. Jos taas on miljoonia erilaisia killuttimia, menee koko touhu yhdeksi arpomiseksi. Vierailla vesillä on hyvä ehkä ollakin vähän enemmän vieheitä mukana, mutta sellaisella perussetillä kyllä mielestäni pärjää tilanteessa kuin tilanteessa.

Itselläni on tämän kevään tarkoitus ottaa rasioista pois jokainen viehe, jolla on alle 5 käyttökertaa kesässä. Nämä satunnaiset käyttämiset kyllä voi korvata jollain toisellakin vieheellä! Tavoitteena vähentää mukana kulkevien vieheiden määrää jopa 75% ja katsoa mitä tapahtuu. Sitä vartenhan tuota tilastoakin on tullut pidettyä jo vuodesta 1994, että jotain oppisi kalareissuistaan. Kyllä sieltä pitäisi jo alkaa erottua ne vieheet, joilla kalaa oikeasti nousee.

Mitäs mieltä muut olette? Millaisia kokemuksia löytyy?
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

raimo

Kerran yksi pilkkimies merellä sano mulle, että kymmenen prosenttia kalastajista saa 90 prosenttia kaloista. Tämähän pitää näissä uistin juttuissa hyvin paikkaansa. Eli kymmenellä prosentilla uistimista saa 90 rosenttia kaloista.

Mullakin kulkee joka reissu vähintään parikymmentä, korkeintaan 70 viehettä mukana. Keskiverto kalareissulla käytän noin neljää-viittä eri viehettä. Eli mukana tulee raahattua enemmän kuin liikaa ylimääräisiä uistimia. Pitäisi kokeilla kesällä sitä, että jokaiselle alle päivän reissulle vain 5 uistinta mukaan.

Mutta hyvähän niitä on "varmuuden vuoksi" olla :wink:.

Qkkeli

Itselläni kulkee aina 3 rasiaa vieheitä:
- Yhdessä on siikavaaput, joita tietenkin tarjoillaan myös harjuksille, taimenille ja ahvenille. Kyseisessä rasiassa on n. 10 pikkuvaappua ja yksi lippa.

- Toisessa on kirjolohi, hauki ja ahvenvieheet. Erilaisia lusikoita on n. 4 kpl, erillaisia vaappuja alle 10, lippoja 4 kpl ja pari leechiä(musta ja punainen).

- Kolmannessa rasiassa on loput lipat. Niitä on n. 10 kpl.

Eli yhteensä vieheitä kulkee n.40-45 kpl.

Sitten on vielä yksi minirasia mukana, jossa on lukkoleikarit, lyijyhaulipainoja, pikkuperhoja, yksihaarakoukkuja, kolmihaarakoukkuja ja uistinrenkaita.

Ja näillä olen pärjänny erittäin hyvin viimeiset 5 vuotta. Uusin rasia on tuo siikavaappurasia, josta on tullut myös yksi suosikkirasioistani varmaanki sen monipuolisuuden ansiosta.
Huomatkaa, että en jigikalasta ollenkaan, koska en ole kokenyt sitä lajia omakseni. Leechit ajavat saman asian.

kaivo

Omalla kohdallani on nyt menossa sellainen vaihe, että mukana kulkevien vieheiden määrä on pikemminkin kasvussa kuin laskussa. Olen alkanut entistä enemmän kiinnittää huomiota vieheiden uintisyvyyksiin. Viime kaudesta alkaen olen kalastellut Oulujokisuistossa, jossa kalastettavan alueen syvyyshaitari on 1 - 6 metrin välillä. Normaalikokoisilla heittovaapuilla ja lusikoilla on vaikeaa päästä yli kolmeen metriin lipoista puhumattakaan, joten mukana on pakko pitää myös jigirasia ja uisteluun svyvälle vetävät vaaput päälle. Kun vielä yrittää löytää kaikille syvyyksille valinnanvaraa mallien ja värien suhteen, joutuu valikoimaa kasvattamaan pakostakin meikäläisen nykytilanteesta.

Näin venekalastuksessa. Rannoilla kuljettaessa varustemäärää joutuu karsimaan, jotta paikkaa vaihdettaessa ei tarvitse kantaa käsissään muuta kuin vapaa. Omissa rantapaikoissani myös syvyysvaihtelu on maltillisempi, mikä vähentää eri viehemallien tarvetta. Muutamien tuntien iltareissuille riittää isohko rasiallinen vieheitä, jotka kulkevat kätevästi olkamallisessa viehelaukussa perukkeiden yms. pientarvikkeiden kanssa. Koukunteroitin, pihdit, puntari yms. varusteet kulkevat päällä kalastusliiveissä, heti käsien ulottuvilla. Kun haukihommissa päästelen kalat enimmäkseen takaisin, satunnaiset saaliskalat jaksan kantaa muovikassissakin. Pidemmillä reissuilla käytän mielelläni reppujakkaraa.

Täydellistä viehevalikoimaa ei ole kenelläkään ja kalaa saa usein yllättävänkin vähillä vieheillä, ainakin tutuista paikoista. Suuri viehevalikoima antaa taas enemmän pelivaraa oudoissa paikoissa ja heikolla otilla, kun kalat ovat valikoivalla tuulella ja vain tietyntyyppinen tavara kelpaa.

Mikon kanssa olen kyllä samaa mieltä siitä, että vesillä on turhaa raahata mukana vieheitä, joihin ei jostain syystä luota ja joita ei siis tule käytettyäkään.

Juho_

Itse yritän samaa kuin kaivo..
Tosin siksi että minulla on vielä niin vähän uistimia..(rahasta kiinni)

Mutta itse menetin luottamus vaappuni veden pohjaan. :cry:
Ne oli nimeltään: Shakespearin haukimalli ja Stormin Thunderstick ranger!
Ne oli varmat pelit vesille kuin vesille..
Rahaa kun saan niin takasin ovat tulossa.. :-)

Nykysin mukana on vain pieni uistin pakki.

Sisältö on:

Rapalan original
Kuusamo Räsänen
Kuusamo Räsänen (helmi)
Jesse model 17
Rapala countdown
lippoja
Stormin joku pikku pulla..
Lippa kokoa 5
Remenin kulta punainen (malli on ??)
Remenin Kulta musta More-Silda
Rapalan joku aivan 1 vaappu (malli tuntematon), josta hauki viime kesänä purrut nokkalipan poikki (hauki n.4-7kg) mutta siitä löytää tietoa tuolta foorumin syvyyksistä..
Ja tietysti Kuusamon PROFESSOR

Eli uistimia yleensä mukana n.10-20kpl :-)

Perinteiset mukana tietenkin: haavi, pukko, iskukoukku, haaruka&lusikka&iskukouku&makkara tikku härverli, ja muita tärkeitä tavaroita..
Liikaa ei minusta kannata uistimiakaan olla.
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

Mikko_-Procyon-

Niin.. Itse olen joskus testimielessä heitellyt kaikkein hulluimpiakin vieheitä, mutta saalista on niilläkin tullut. Joskus on joku ihmeviehe muodostunut jopa reissun pelastajaksi. Näitä ihmetekoja sattuu kuitenkin ehkä kerran kesässä.

Ensi kesäksi ajattelin jättää rasiaan bete lottoja muutaman, tobyjä, pari räsästä, yksi proffa, minnow spooneja ja jokunen lippa.  Vaappurasiasta nakkelen näitä kaikenmaailman nilsuja ja rapaloita metsään, koska omatekoisilla tulee paremmin kalaa. Yhden magnumin jätän ihan testimielessä sinne. Procyoneita sitten eri kokoisina ja värisinä. Kaikki vähänkään huonompiuintiset tai muuten vain "vanhentuneet" pois uusien tieltä. Jigirasiassakin pitää tungosta keventää pistämällä risat roskiin (ei niitä jaksa kuitenkaan korjata) ja värjäytyneet jonnekin kolmospakin pohjalle. Jostain syystä tulee aina kuitenkin käytetty ehjimpiä ja kirkkaimpia värejä. Jigikoukuistakin nakkelisi pois ne, jotka on pohjassa tylsyneet. Ei niitä kuitenkaan jaksa teroitella. Tuollaista pientä nysväämistä olisi niin mahdottoman paljon, ettei siihen ihmisen elinaika riitä.

Sitten ihan offtopicia: Muuten.. onko kukaan muu huomannut sitä, että kun monikuitu- ja punotut siimat tulivat, alkoi viehepakit käymään ahtaaksi? Ei jää enää tarvara sitä mukaa pohjaan kuin kaupasta kotiin kantaa. Nyt niitä vieheitä kertyy kiihtyvällä tahdilla. Kai se on kohta hennottava niitä alkaa myymään poiskin, vaikka tällainen pieni materialisti minussa näkyy asuvankin. Jostain syystä kiinnyn jokaiseen vieheeseeni, enkä hennoisi niitä pistää pois.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

suspi

Itellä riippuu vähän paikkakohtaisesti, mutta Lyhyelle jokihaukireissulle ei tule muuta mukaan, kuin yksi rasiallinen luottouistimia + pari uutta kokelasta, jos vaikka näyttäisivät kyntensä. Eli n. 6-8 uistinta. Noilla olen pärjännyt yhden kauden ja nollille on jääty pari kertaa.
Ahventa kun lähtee kalastamaan, pitää arsenaalin olla jo paljon suurempi. Itsellä on pyörinyt mukana yksi kaksipuolinen rasia, joka on todella pieni, mutta samalla sinne menee melkein kaikki ahvenuistimet. Lipoista koostuu melkein koko ahvenarsenaalini, mut kyllä sieltä vähän jotakin muutakin löytyy.
Kun vähän isompaa haukea lähden hakemaan, niin silloin mukaan lähtee pienestä työkalupakista modattu pakki. Tuokin pysyy vielä kannettavuudeltaan helppona, mutta pieneksihän tommonen käy nopeasti.
Lisäksi löytyy yksi "varastopakki", jossa säilytetään uistimia kalareissujen välillä. Sekin pääsee joskus mukaan, kun käydään ennestään tuntematomilla kalavesillä.

sale uistin

Pakis jos on kaksi lokerikkoa on laitettu noin 70 viehettä.
ENT.jättihaukimanniskan.piti vaihtaa nimeä

kaivo

Tästähän tuli mielenkiintoinen keskustelu, pitkästä aikaa..!

Mukana kulkevaa viehemäärää voisi miettiä myös siltä kannalta, millainen kalantulo itselle riittää.

On totta, että kalan makuun pääsee monesti suhteellisen vähillä uistimilla. Rajattu uistinmäärä mahtuu myös pienempään tilaan, jolloin liikkuminen on miellyttävämpää kuin 10 kilon pakkia kanniskelemalla. Näin päivän aikana tulee vaihdettua paikkaa useammin, ja liikkuva kalastus on usein tehokkaampaa kuin samojen paikkojen pommittaminen.

Toiselta kannalta ajateltuna: mitä vähemmän vieheitä on mukana, sitä vähemmän on vaihtelumahdollisuuksia. Kalaa saattaa tulla hyvin, mutta selvittämättä jää, olisiko laajemmasta viehevalikoimasta löytynyt viehe, jolla kalaa olisi tullut vielä paremmin? Eli onko tyytyväinen kulloiseenkin kalantuloon sinänsä, vai jääkö päivän päätteeksi miettimään, millainen tulos olisi tullut niillä vieheillä jotka jätti kotiin?

Oikeastaan samasta asiasta eli kalastustehojen hakemisesta on kysymys myös siinä, kalastaako yksin vai porukalla. Jo yhden kalakaverin kanssa ehtii päivän aikana käydä vedessä useampia vieheitä kuin yksin liikuttaessa, joten vieheiden tehovertailu on helpompaa - edellyttäen tietysti että molemmat käyttävät koko ajan erilaisia vieheitä ainakin niin kauan, kun ottipelistä ei ole vielä selvyyttä.

Kantoipa mukanaan taskurasiallista vieheitä tai mammuttipakkia, tärkeintä on tehdä siten kuin itsestä parhaalta tuntuu. Siitähän kalastuksessa kuitenkin on kysymys.

suspi

Varsinkin kun ahventa olen kalastamassa lintujärvellä, käveltyä tulee todella paljon päivän aikana. Mitään raskaita pakkeja ei oikein viitsi raahata mukana, eikä tosin mitään muutakaan ylimääräistä, kun ranta on niin huonokulkuista paikoin.
Lisäksi tykkään testailla erillaisia ahvenuistimia siinä toivossa, että jotakin uusia jippoja löytyisi. Paljon tulee eri uistimia uitettua ja olen päätynyt siihen tulokseen, että jätän "varastopakin" nuotiopaikalle, joka on n. puolessa välissä kulkemiani reittejä. siitä on hyvä vaihtaa uusia kokelaita tilalle.
Nopeaa ja yksinkertaista pitää uistimet pienessä rasiassa ja uistimen vaihtaminenkin onnistuu nopeammin.

rollo

kaksi pakkia toisessa lipat ja toisessa lusikat ja vaaput
lusikkapakissa myös pikku tarvikkeet pihdit,puukko,perukkeita,yms

uistimet joilla kalaa parhaiten saanut ajautuu kuin itsestään päälimmäisiin lokeroihin
uistimia yhteensä noin 40(tällä hetkellä)
kauden aikana katoaa varmaan 10-15 uistinta                                                         

Mikko_-Procyon-

Pikaisesti arvioin tuossa, että mulla kulkee mukana n. 100 lusikkaa/lippaa ja joku 150 vaappua, mutta vaappujen määrä voi olla joskus jopa tuplat tuosta... 

sale uistin

Minusta kaikki uistimet saisi olla melkein aina mukana.Voi vaihdella paljon,eikä tie mikä on ottiväri.Joskus se voi olla vaalean punainen ja joskus taas ruskea.Kannattaa käydä salilla niin jaksaa kantaa painavatkin pakit :-)
ENT.jättihaukimanniskan.piti vaihtaa nimeä

suspi

Quote from: sale uistin on April 25, 2006, 22:23:43
Minusta kaikki uistimet saisi olla melkein aina mukana.Voi vaihdella paljon,eikä tie mikä on ottiväri.Joskus se voi olla vaalean punainen ja joskus taas ruskea.Kannattaa käydä salilla niin jaksaa kantaa painavatkin pakit :-)

Kyllähän niitä jaksas roudia vaikka kuinka paljo, mut maasto rajottaa tota aika paljon. Jyrkillä rannoilla voi olla jo turvallisuusriski kantaa suuria pakkeja, varsinkin sateella. Eikä se loppujenlopuksi oo helppoo kantaa suurta pakkia mukana, kun samalla pitäs kantaa vapa, nostokoukku, kalaämpäri ja kaikkee pientä tavaraa.
Lopulta huomaat, että et kerkeä kokeilla kaikkea, Jotkut uivat liian syvällä/matalalla, uistinmalli on täysin väärä tjsp..
Kannattaa paneutua uistimiin ja miettiä mitä kannattaa ottaa mukaan.

bosso__

Oma "asearsenaali" ei ole kovin suuri, kun vertailen niitä teijän lukuihin. Tosin aloin tuossa miettimään että ompa sitä mullakin uistimia joita ei tule kovin monasti uitettua. Kalalla mulla on tavallisesti koko pakki matkassa, näin koska yleisimmin olen liikkeellä veneellä. Jos sitten tulee lähdettyä johonkin purolle/joelle niin otan matkaan tietenkin pari pikkupakkia johon sitten tulee valkattua ne joita tarttee. Tosin aina pitää olla matkassa jokin jota ei koskaan uskoisi käyttävänsä.
Kuuluisia viimeisiä sanoja: Ota vaan sormin pois se koukku sieltä hauenkidasta, on se jo kuollut...

petu

Yleensä otan mukaan vain pienen rasian johon laitan noin 10 eri viehettä riippuen mitä kalaa ja minkä kokoista lähden tavoittelemaan.Tietenkin jos lähden pitemmälle reissulle tai outoon paikkaan jonne ei yleensä pääse niin tulee otettua koko pakki ,jossa on noin 50 viehettä.

Yleensä ei tule kyllä käytettyä kuin 5-10 eri uistinta eli pitäisi koittaa karsia ylinmääräiset pois.

Mikko_-Procyon-

Itsellä kulkee veneessä tuo rasiapakki (eli n. 150 + 100 + n.200 jigiä), mutta tässäkin käytössä tuo on liikaa. Metsässä mukana kulkee UL-rasia (joku 10 viehettä + 30 lippaa) ja nuo jigit. Kakkospakista löytyy arviolta 300 vaappua ja kolmospakista vähintään toinen mokoma. Nelospakissa on taas romuja ja "käyttövaappuja" sekaisin, arvataan joku 50 + 20 kpl. Irrallisista rasioista löytyy vielä joku 300 vaappua lisää ja n. 500 jigiä ja 400 perhoa. No, kai näistä pitää kohta tehdä pojalle jonkinlainen aloituspakillinen vieheitä, joskaan tuskin vielä ensi kesänä sille uskaltaa edes haivirveliä antaa käteen.

Niin, tuossa puhuttiin myös siitä, että "jääkö parempi saalis saamatta, jos ei ole oikeaa viehettä". Itse pidän sitä todella epätodennäköisenä, mikäli tämä suppea valikoima on kattava. Loppujen lopuksi viehe pyytää vain silloin kuin se on vedessä. Itsellä menee joskus paljonkin aikaa siihen, kun virittelen uusia systeemejä pyytämään ja tutkin rasioiden sisältöä. Siinähän sitä tasoitusta tulee, vaikka kuinka paljon on hyviä vieheitä. Ja jos vieheitä on helve*in paljon mukana, niin ei siinä normaalin kalareissun muutaman tunnin kestossa kovin laajalta sektorilta kerkeä niitä siltikään läpikäymään. Itselläni ongelma tässä valikoiman supistamisessa on se, että reissuan melko paljon ja kalastelen erilaisissa kohteissa eri kalaleja. Joka kohteessa on omat selvät ottipelinsä ja värinsä. Jos kalastelu tapahtuisi aina omalla "kotivedellä" ainoastaan, minulla olisi todennäköisesti mukana tasan 3 viehettä: minnow spoon väreissä sininen-hopea, hopea toby ja beten lotto (punainen).

lohen pyytäjä

Mulla on seittemän pakkia yleensä mukana! 8-) Niihin ei ennää mahu mitään pohjalle ehkä jokune perho! :roll:
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

pumpkinca

Tuntemille paikoille riittää 5 uistinta uusille paikoille otan pakin mukaan jossa noin 80 uistinta..

perza

itellä vetouistelussa aina pari isompaa pakkia ja 5 rasiaa ihan täynnä uistimia...n. 400 vaappua+60 lusikkaa tuosta määrästä arviolta n. 300 viehettä on sellaisia jota ei esim. ensi kesänä veteen edes laiteta. Mutta kun nuo pakit ja rasiat ovat veneessä oikeastaan siitä lähtien keväällä kuin ne sinne laitetaan ni ei niistä haittaakaan ole.
Sieltä sitten on hyvä hakea muutamia vaapuja jos vaikka mökille sattuu veto vermeitä mukaan ottamaan.
Heitto uistimet(suspit, jigit, lipat...) on sitten yhessä vähän isommassa rasiassa, joka kulkee hyvin mukana meni sitten mihin tahansa.
:-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

vaaputtaja

viime kesänä rupesin vähentämään vieheiden määrää. Nyt tulevana kesänä ajattelin pitää mukana vain pienen rasian, jossa on kaksi hyväksi havaittua rapalaa yksi professor ja yksi lippa ja viimeisessä lokerossa vain leikareita tai muuta vastaavaa pikkutavaraa :wink:

lape89

Turhan paljon uistimia yleensä on mukana. Ihan hyvin riittäis jos mukana ois seuraavat uistimet:

räsänen (joku värikäs ja 7cm pitkä)
professor (mahollisimman räikeen värinen ja joko 7,5 tai 9cm pitkä)
calico cat (koko 2)

ja ehkä joku näistä: lotto lippa, mepps aglia tai vibrax lippa

Sitte jos lähtee kauemmas kalaan on ihan hyvä jos uistimia on niin paljon että ainaki riittää

jcuster

josko noita satakunta mukana olisi... koskille mennessä puolet siitä, ja elokuussa järvellä tuplaten.

ja 95% kaloista tulee 5%:lla uistimista.

Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

kullervo kankinen

20-30 kipalesta tuloo aina mukana.. joskus ei oo kun rasia matoja mukana.. :-o
Shimano sen olla pitää!!

jonski88

No eiköhän niitä uistimii oo aina sellanen 30-40 kpl mukana. Ikinä ei kaikkea tarvihe, mutta jos jonkun uistimen jättää pois nii varmasti ois tarvinnu! :-D

yugular

Uistinten määrä riippuu kalastuskohteesta..
Taimenen soutuun otan rasiallisen pikkuvaappuja n.10-20kpl mukaan. Joelle kirjoa narraamaan kelpuutetaan n.10kpl erilaisia vaappuja ja joku lippa. Ahventa ku lähen rannalta huiskiin niin otan vaan pienii lippoja pari kappaletta ja sit jotai jigejä.
Hauen pyyntiin ensi viikolla lähtee:
2 x minnow spoon (isompi ja pienempi)
1 x Professor helmi 27g
2 x Räsänen helmi (5 ja 7)
2 x Vibrax lippoja
1 x Rapala shad rap
ja ehkä muutama jigi ja joku jota en nyt muista.. laitetaan myöhemmin reporttia miten kävi...
Tahdon saada suuren..

suiza

mun pakis kulkee 30 uistinta ja toises paki on aika reippaasti... en ole laskenut mutta päälle 100 uistinta
kalastus pidentää ikää

_KaPrAaLi_

Quote from: lohen pyytäjä on April 27, 2006, 19:51:18
Mulla on seittemän pakkia yleensä mukana! 8-) Niihin ei ennää mahu mitään pohjalle ehkä jokune perho! :roll:

tosi järkevää kantaa turhaan 7 pakkia mukana kalastatko kaikilla uistimilla ja luulen että et jaksa kantaakkaan mukanasi 7 pakkia

Haspeli

Reissulle mukaan otetaan uistinpakki mutta se jää yleensä autoon, koska ei jaksa raahata. Varsinkin koskikalastuksessa otan uistimia taskuun niiden omissa koteloissaan n. 1-8 erilaista. Vaappuja, lippoja, lusikoita, esim. Countdown, Aglia, Lotto, Kuf, Räsänen, Toby...

repe sorsa

Minulla yksi pieni, mutta todella kätevä pakki jonne saan mahtumaan kaikki uistimeni  :-P