Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kärpäsentoukan kasvatus

Started by haukka-1, May 13, 2006, 21:56:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

haukka-1

Niin oiskos täällä joku joka osais neuvoo mua tossa toukkien kasvatuksesta ja niinden värjäyksestä ja kuinka hienoa sen sahan purun on oltava. Kiitos kaikille vastanneille :-)

Eci

Ehkä otin, ehkä en!

haukka-1

kiitti tiedosta en oo viel ehtinyt tutustuun niin tarkkaa kaikkiin sivuistoihin :-)

harrastelija86

Miten muuten kärpäsientoukkien värjäys tapahtuu? Laitetaanko karamelliväriä kaloihin heti vai sitten kun toukat ovat kuoriutuneet? Tarvitseeko kaloihin laittaa sisälle väriä vai riittääkö että väriä on pelkästään kalojen päällä vai sinne sun tänne ämpärin pohjaa?

Sir.Milo

Mitä suotta kasvattaa niitä ostakaa ne !  8-)
Säästytte vaivalta

harrastelija86

Tahtoo kaikki toukanmyyjät olla sen verran kaukana ettei aina huvittaisi käydä hakemassa.

PeterPan

Kerran tuli tätä kokeiltua - enemmänkin tosin vahingossa. Ajattelin lannoittaa marjapuskia kaivamalla särkiä niiden juurelle (on muuten hyvä keino saada mahtava marjasato ja kasvu!), mutta joku eläin oli päättänyt kaivella osan kaloista ylös. Viikon parin päästä alkoi ikävästi puskat löyhkätä ja siellähän osa särjistä retkotti maan pinnalla. Kärpäset olivat myös kalat löytäneet ja ne kuhisivat kärpäsen toukkia.

Otin purkin esiin ja pinseteillä kaivelin toukkia raadoista. Täytyy kyllä myöntää, että haju oli aivan hirveä. Ehkä noilla ohjeilla toukkien saaminen pois kaloista olisi ollut helpompaa, mutta enpä usko tuon homman hauskaksi muuttuvan, tekipä sen miten vain. Sen jälkeen olen maksanut ilolla 5 e toukkapurkista. Matojen kaivaminen on monta kertaluokkaa mukavampaa hommaa kuin toukkien kasvattaminen =) Ei kyllä millään tiiviillä omakotitaloalueella kannata alkaa toukkafarmariksi, jos haluaa säilyttää välit naapureihin  :lol:

Jussi_

Quote from: PeterPan on June 19, 2006, 12:17:14
  Sen jälkeen olen maksanut ilolla 5 e toukkapurkista.
Onko siellä toukat niin kalliita?
Täällä kolmella eurolla saa 2 purkkia :-o

PeterPan

Quote from: Jussi_ on June 19, 2006, 22:40:51
Quote from: PeterPan on June 19, 2006, 12:17:14
  Sen jälkeen olen maksanut ilolla 5 e toukkapurkista.
Onko siellä toukat niin kalliita?
Täällä kolmella eurolla saa 2 purkkia :-o

Tämä siis Tampereella. 5 eur purkki on kärpäset olleet. Ei niitä usein viitsi kesällä ostella, kun matoja saa niin helposti.

harrastelija86

Kylläpä ovat älyttömän kalliita toukkia! Täällä mitä isommista kisoista olen ostanut Matikaisen Heikiltä niin maksaa euron purkki.

PeterPan

Ohoh... Piti oikein kaivaa kuitti esiin ja tarkistaa hinta. Se oli sittenkin 1 eur per purkki =) Tsori!