Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

suositelkaa vapaa

Started by saarinen, June 14, 2006, 16:08:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

saarinen

Omistan shimano r 2000 avokelan, jonka mukana tullut vapa (10-30 g uistimille tarkoitettu) alkaa olla ahkeran palvelun jälkeen aikas huonossa kunnossa. Tarvitsen siis uuden vavan. kalastan lähinnä joella, rannalta, ja suht lyhyille matkoille heittelen. Pyydän lähinnä kirjolohia, taimenia, melko pieniä haukia, ja ahvenia.

Käytössä siis tämä shimanon pienehkö kela, joka siis olisi tarkoitus pitää käytössä. Siimana punottu 0,2 climax. Kannattaako vavan valinnassa kiinnittää huomiota siihen onko vapa kärki-, vai kokotoiminen? kärkitoimisilla vavoilla tulee kuulemma helpommin "harakanpesiä" siimaan heitettäessä? Vaparenkaissa pitäisi olla keraaminen pinnoitus. hintaa saisi olla semmoinen 15-25 euroa.

kiitos.

kalapena

Berkley lighting rod on tosi hyvä mutta taitaa maksaa vähän enemmin. :roll:

FisherManne

Osta minulta Shimano Alivio 210M!Pituutta 210cm ja muistaakseni puolitoiminen ja muutenkin ihan hyvä vapa. V(i)ehepainosuositus on 10-30g.Vapaa olen käyttänyt vain parilla reissulla ja niilläkin varavapana,eli se olisi uutta vastaavassa kunnossa.Jos kiinnostaa,mailaa osoitteeseen [email protected]!!!!!

lohen pyytäjä

Jos olet sunnuntai kalastaja niin osta red wolf! Se maksaa vaan 15e! :-)
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

FisherManne

Quote from: lohen pyytäjä on June 15, 2006, 21:59:01
Red Wolfin vavoista on kyllä nautinto kaukana...

saarinen

olen kyllä ainakin kesäloman ajan ihan JOKAPÄIVÄINEN kalastaja, ja tulisi kovaan käyttöön. no onko tästä vavasta sitten mihinkään? kyllähän tuo hinta olisi juuri sopiva.

tormentor

shakespearen synergyt on aika halpoja ja mun mielestä ihan hyviä...

^_janne_^

Quote from: tormentor on June 16, 2006, 12:36:43
niinhän nuo ittelläni on kela+vapa setti jonka ostin ja en ole vielä katunut yhtään kela toimii hyvin ja vapa on mielestäny hyvä heittää ja helppo väsyttää kalat

Plague

Quote from: ^_janne_^ on June 16, 2006, 13:36:06
Quote from: tormentor on June 16, 2006, 12:36:43
niinhän nuo ittelläni on kela+vapa setti jonka ostin ja en ole vielä katunut yhtään kela toimii hyvin ja vapa on mielestäny hyvä heittää ja helppo väsyttää kalat

itellanikin on tuo synergy setti http://www.shakespeare-fishing.com/products/combos/synergy-supreme-rear.shtml ja on toiminu ihan täydellisesti

FisherManne

Juu,no toi Synergy on tietysti ihan hyvä vapa,mutta mikä on tuon hinta?

lohen pyytäjä

Quote from: saarinen on June 16, 2006, 12:02:07

olen kyllä ainakin kesäloman ajan ihan JOKAPÄIVÄINEN kalastaja, ja tulisi kovaan käyttöön. no onko tästä vavasta sitten mihinkään? kyllähän tuo hinta olisi juuri sopiva.

Mulla oli´toissa vuonna tuo vapa umpi kelassa voi sillä heitellä.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Plague

Quote from: FisherManne on June 16, 2006, 14:55:36
Juu,no toi Synergy on tietysti ihan hyvä vapa,mutta mikä on tuon hinta?

Ostin tuon setin hong kongista ja hinta oli 40e