Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Onkivavat

Started by Calico Cat, June 19, 2006, 16:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Millä onkivavalla yleensä ongit?

Bambu-vapa
2 (6.7%)
Teleskooppi-vapa
24 (80%)
Itse tehty puu-onki
2 (6.7%)
Ei tule ongittua
2 (6.7%)

Total Members Voted: 26

Voting closed: July 06, 2006, 16:23:10

Calico Cat

Ääniä tulemaan :lol:
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

lohen pyytäjä

No,yleensä teleskooppi vavalla.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Jussi_

jos ongin, niin onkilaite vaan mukaan ja joku risu ongeksi :wink:

saarinen

onko näistä bambu vaboista mihinkään? mitä olen kaupasta kattellu, nii ne on ehkä 4mm paksuja päästä. luulis katkeevan jos läy kala kiinni?

Rokkis

Teleskooppivapa tuo taitaa yleisin olla, viime kertoina kun on ollut tarvetta 8m ongelle. Kahdeksan metriä leppääkin painaa melkoisen paljon. Lyhyemmän vavan tarpeessa luotan leppäonkeen.
En oikein kannata.

esal

Teleskooppi vapa on paras, mutta itsetehdyllä on mukava onkia ellei se ole jokin kahdeksan metriä pitkä. Puuongella tulee ongittua mökillä laiturin nokasta eniten.
Quote from: saarinen on June 22, 2006, 13:12:03
onko näistä bambu vaboista mihinkään? mitä olen kaupasta kattellu, nii ne on ehkä 4mm paksuja päästä. luulis katkeevan jos läy kala kiinni?
Onkohan nuo bambuonget samanlaisia mitä Jussi Wihonen mainosti karjalaisen etusivulla. Se onki oli kai 3m pitkä mukana tuli siima, koho ja koukku ja hintaa oli 1 euro. Varmaan aika laatu :wink:

[t-k]

Tämmöisissä kyselyissä olisi hyvä olla myös sellainen vaihtoehto että : Joku muu. Ja mikä se on? Joku ton tyylinen. Ite käytän mato-onginassa virveliä ja mato-onkea

hauki hirmuinen

Ite tulee käytettyä teleskooppi vapaa eniten, se kun on niin kätevä. Mutta jos mökille mennessä unohtuu onki ja tekisi mieli onkia niin turvaudun noin 2m paju tai leppä onkeen. Sitten talsimaan lähi kaupaan ja ostamaan siima,koukku ja paino setti. Sillä sitten saa onki kesä hyvin. :-)

Kalakaverit

Teleskooppi vapa.Lähiaikoina tarkoitus uusia vapa kalusto.Ei,enää Robbari laatua. :-)
"Herra anna minulle kerrankin, niin suuri kala. Jottei minun, aina tarvitsisi valehdella"

lape89

Teleskooppivavalla ongin. Joskus myös virveli ongella.

Calico Cat

Quote from: UmpiHullu on June 30, 2006, 02:30:23
Tunkekaa ne onget perseeseenne :-D
Jos ei muuta asiaa ole niin kannattaa jättää kirjoittamatta... mutta asiaan teleskooppi vapaahan tulee eniten käytettyä ja joskus koivusta tehtyä puu onkea.
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

Bommari

Teleskooppi vavoilla: 3m: särkikaloja tai veneeestä 4m: Rannasta särkikaloja ja affenta 5m: Affenta

Virvelinvavalla: Täky, pohja-onki ja normaali mato-onki.

K.A.T.I.S.K.A

Kalastusta vuodesta -98!

ara_1

6m pitkät teleskooppivavat on mulla hyvin toiminu. :lol:
Hauestaja ;)

kullervo kankinen

halpa-hallin onki vapa 6m 6euroa....kesän kalastaa hyvin ja lopuksi sen voi viedä kirpputorille ja laittaa hinnaksi 6.50 euroa..p.s vahaa vapa ennen myyntiä. :-D
Shimano sen olla pitää!!

fisherman^^

jatkopala ja kelavapa

H.a.u.k.i

Teleskooppivapa sen olla pitää! :-)
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

simpo

teleskoopilla tulee ongittua eniten.

ahti kiiski

ite käytän aina teleskooppi-vapaa.
-------------O N K I--------------

jhaapanen

teleskooppi on aikas varma ratkasu, menee suht pieneen tilaan joten helppo kuljettaa, joskus tullu tehtyä piruuttaan noita paju onkiakin

Murmeli

Mulla on yksi vapa, jonka pituus on kolme metriä. Mahtuu melkein taskuun, kun menee niin pieneen tilaan. Lasikuituinen halpisvapa siis.

Dumppi 95

Mökiltä löytyy puusta tehty onki. Mato-onkea harvemmin tulee käytettyä, joten tuollainen itse tehty kelpaa vallan mainiosti.  :-)
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

jompsu

Halpa-hallista ostettu 5m vapa on minulla. Minulla toiminut ihan niinkuin pitääkin. Isoa kalaa en ole sillä päässyt vielä väsyttelemään mut kyllä sen silläkin varmasti ylös saa :-)  Vavan päästä on lähtenyt se kiinnitys syysteemi mut sain senkin takas kun liimasin kiinni. Mutta vavassa ei kannata käyttää niitä 1e maksavia siimaviritelmiä jossa siima on paksuudeltakin ja koukun koko aivan hirveä. Kilpakoho ja erittäin pieni koukku sekä ohuet siimat niin kalaa tulee vaikka kuinka paljon
tä...?

Crice

Teleskooppi vapoja vielä pitäisi muutaman ehjä löytyä...
O_o

Miskala

Teleskooppivavoilla ja välillä umpikelalla, kun siinä on koho ja koukku. :-D

nelitahti

Itse käytän jotain abun ylijäänyttä umpikela vapaa, pituutta vain 1,80m.  :-)
-nelitahti

Vikke

Taitaa varastossa olla kaikki teleskooppivapoja.
Pääasiassa 4-metrisiä. Kappalemäärää en osaa sanoa.

Eli pääasiassa ongin siis noilla.

"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

D-Vitamiini

Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Roope-Ankka

3m teleskooppi tai bambu vapa.

ape-

käytän vaeltajan 3 metristä halpis vapaa. makso 2,50€ tarjoustalosta.