Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

HAUKI 95cm ja 10 kiloa - kommentteja?

Started by Sasse, July 06, 2006, 13:58:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sasse

Sain juhannusaattona 95cm hauen joka painoi yli 10kg. Katsoimme parilla perinteisellä vaakalla, molemmat näyttivät 10 kg ja sitten digivaakalla, jolloin lukema oli 10,75. Digivaaka kuitenkin sekoili pari kertaa ennen tätä lukemaa.

Nyt muutama kaveri ei usko, että 95cm kala voi olla 10kg. Itse olin punnitsemassa kahdella perinteisellä kalavaakallla siis. Haukimamma oli tietysti todella lihava. Ainoastaan digitaalivaaka jätti vähän epämääräisen tuntemuksen, kun se näytti lopulta 10,75 ja sitä ennen mitä sattui.

Nyt pää on täytettävänä, olisi kai pitänyt säästää koko kala. Aikaisempi ennätykseni on 4,2 kiloa, joten mittasuhteet lienevät hallussa.

Sain tämän vonkaleen pieneltä kotijärveltämme.

Qkkeli

Kyllä 95 senttinen hauki voi olla yli 10 kiloa painava. Kalan pitää vain olla lihavassa kunnossa. Saitko tämän hauen keväällä, jolloin kalalla oli mäti, vai oliko hauki muuten vain lihavassa kunnossa?

kama

Pituutta metri , painoa 9,4 kg, ympärys 50 cm, lokakuussa 2004. Haukimammalla oli todella valtava maksa, siis vararavintovarasto

Akseli

Erälehdessä oli yks hauki 15kg ja 111cm :)

Sasse

Ei ollut mätiä, iso jässikkä vaan. Kumpi on luotettavampi, digivaaka vai tavallinen? Digivaaka sekoili monta kertaa ennen kuin se antoi lukemiksi 10,75.

Kaksi tavalllista kalavaakaa näyttivät 10kg.

Sasse

Sain siis sen juhannusaattona parista metristä kaislikon läheltä heittelemällä mitäpä muuta kuin Suspia.

Sasse

Hauki oli myös poikkeuksellisen lihava?

Minun hauen sisällä ei ollut yhtikäs mitään, siis ruokaa.

Qkkeli

Quote from: Sasse on July 07, 2006, 10:01:21
Ei ollut mätiä, iso jässikkä vaan. Kumpi on luotettavampi, digivaaka vai tavallinen? Digivaaka sekoili monta kertaa ennen kuin se antoi lukemiksi 10,75.

Kaksi tavalllista kalavaakaa näyttivät 10kg.
Jos digivaaka noin sekoilee, niin kannattaa vaihtaa paristot.

Jos kaksi erillaista "tavallista" kalavaakaa näyttää 10 kiloa, niin kyllä se sen sitten on varmaan painanut. Oliko kyseessä ns. jousivaa'at, vai ihan perinteiset vaa'at? Vai sekäettä?

Sasse

Jousivaakoja käytimme, digivaaka käyttäytyi omituisesti, vaikka siinä on ihan uudet patterit.

Onneksi, mulla on näyttää kavereilleni veljeni kamerakännyllä otettu kuva, jossa haukimamma peittää laiturilla yhden kokonaisen standardilaudan leveyden ja reilun puolet toisesta, yksi lauta on 10cm, joten arvio on, että mamma on 15-17 cm "leveä". Toista laiturin lautaa jää vajaa puolet näkyviin.

rollo

Sasse

tammerkoski

Kyllä näissä pituuksissa on ollu ihmettelemistä. Kaverini sai 7,5kg hauen jolla oli pituutta 104cm ja ERÄlehdessä on ollut saman pituisia, mutta paaaljon isompia.
Joten olen sitämieltä, että hyvin mahdollista
''Kalastus suomalaista elämää''

kaivo

Suomen Haukiseuran sivuilla on lista, jonne jokainen voi halutessaan ilmoittaa vähintään 7-kiloisen tai 100 cm pitkän vapauttamansa hauen. Kannattaa käydä vilkaisemassa; metrisen hauen paino voi vaihdella melkoisesti.

http://www.suomenhaukiseura.com/  -> "Vapauta suurhauki!"

Sasse

kiitos, pitää käydä katsomassa. nyt on hieno hauenpää täytettynä. ei ollut mahkuja päästtä takaisin tätä kalaa.