Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mielestäsi paras siima pilkintään?

Started by Himopilkkijä89, August 09, 2006, 23:47:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Himopilkkijä89

Minkä merkkistä siimaa pidätte parhaana? Käytättekö pilkinnässä punottua siimaa? Itse olen käyttänyt vain Stroftin ja Tectanin siimoja. Mitä mieltä olette niistä?

marabou

No stroftin gtm:mmää on tuullut käytettyä lähen joka ongessa.
Mitenhän se abr:rrä toimisi?

Pete

Sama näissä tämän tyylisissä threadeissa, jos kehutte jotain tuotetta tai vaikka haukkuisitte jotain, niin PERUSTELKAA mielipiteenne jotenkin.

On aivan sama mitä sanotte mielipiteenänne, mutta muut varmasti haluaisivat tietää MIKSI olet juuri sitä mieltä.
Ketään ei kiinnosta yhden tai kahden sanan vastaus näihin kysymyksiin.

Väenö.

Käytän nykyisin pelkästään punottuja.Niissä on aivan ohuissakin vetolujuutta 10 kilon pintaan.Pilkkihävikki on niillä olematon.Niissä on vain vikana herkkä takkuuntuminen,mutta haarukkavavan myötä siitä ongelmasta pääsee.Jäälle jos sen lappaa,se on herkästi sekaisin.

kaivo

Joskus on käynyt mielessä, että kuitusiima toimisi pilkillä hyvin esim. syvien vesien tasari- ja miksei pystypilkinnässäkin, tuntuma ja kalan tartutus olisi aina kohdallaan. Siitä en sitten osaa sanoa, minkä verran kaloja irtoilisi nostossa, olisiko tosiaan hyvä käyttää haarukkavapaa oman mielenrauhansa turvaamiseksi, ja mikä siimamerkki toimisi parhaiten.

Äkkiseltään tuntuisi, että fuusiosiiman jäätymishaitta saattaisi olla punottua vähäisempi? Kestääköhän esim. Fire Line pakkasessa?

Väenö.

En osaa sanoa mitään Fire Linen kestävyydestä,en ole sitä koskaan käyttänyt.Käytän mustaa Elite Braid siimaa ja se kyllä kestää pakkasessakin.Vetolujuus on 9,60 kg.0,16 mm:n siimassa.Siimaa myy ainakin Kivikangas OY.Pietarsaaressa.Siimavahvuuksia on paljon muitakin,aina 0,12mm.lähtien.Sekin kestää yli 5 kg.0,18 yli 12kg.

Ville R.

RST:tä on tullu käytettyä pääsiimana haarukkavavoilla, tapsisiimana oon käyttänny stroftin ABR:ää. Tuo RST ei ainakaan ikinä ole pettänny mitenkään yllättäen, joten mitäpä sitä turhaa vaihtelemaan muuhun.