Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä kala maistuu parhaalle

Started by siimaheikki, November 07, 2006, 21:04:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kuhakalastaja

Paras on ehottomasti savustettu lohi! Kylmäsavulohikin on tosi hyvää.
Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

jcuster

Quote from: superhessu on May 10, 2008, 19:49:04
Loimutettu inarijärven taimen on kyllä aika makea, eikä ollu paha savustettu ivalojoentaimen saatika surnujoen taimen paistettuna ruisleivän päällä.

miltäs kuulostaa alkuruokana loimutettu kairijoen taimen ja rautu, pääruokana heinäsorsa herkkutatti/kermakastikkeella?
ikänä ei ole ollut niin hyvää leirisapuskaa syönyt,mutta kaveri ei syönyt kalaa eikä sieniä, söi sissipataa vieressä ja kehui makua... nälkähän on paras mauste.

kuha vie voiton tällä seudulla taimenista sekä siioista.
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

Crice

Erittäin hyvät kalat: (10)
-Lohi
-Siika
-Muikku
-Taimen

Hyvät kalat: (9)
-Kuha
-Ahven

Kohtalaiset kalat: 8
-Hauki
-Lahna

Madetta ja kampelaa en ole maistanut enkä mitään muita särkikaloja kuin lahnaa. Suutaria olis tarkotus maistaa kun sellane taas sattuu kohdalle
O_o

prå-kalastaja

Kerran olen taimenta maistanut ja oli kyllä parasta kalaa mitä ikinä oon syöny. Sain sen semmosesta paskajoesta kun oli hypänny kuiville.

Paraskalastaja

Kyllä se Kirjolohi on vaan niin hyvää ,että muut jää kaaaauas siitä
-Paraskalastaja

leijonanmieli

ehkäpä kuhan kannalle käännyn.. tosin lähes kaikki kala oikein laitettuna uusien perunoiden kanssa on hyvää :)
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

verpil

savuahven tai savutaimen aivan helvetin hyvää eikä tarvita mitään kastikeitta <33

HuntaKilla

Kirjolohi on kyllä niin hyvää savustettuna, että oksat pois!
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Olli83

Samaten muikku savustettuna/palvattuna..voi helvata..

Olli83

Juu.. viikko sitten verkoilla sain kolmatta sankollista muikkua tuli laitettua myös purkkiin.. ja ei purkitettunakaan hassummalta maistunu.

kuhakalastaja

Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

kimmou

Edellisenä päivänä koskesta saatu taimen, joka paistetaan nuotiolla pannulla. Siihen kun lisää paistettuja sieniä ja tuoreen salaatin niin ei paremmasta väliä, hemmetin hyvää tulee.
Come to the dark side - we have cookies

Tornio_River

graavi harri, savustettu harri, hiilostettu harri, ja harjus keittokin on hyvää

Jake-zxc

Tietenkin graavisuolattu kirjolohi. Ja Peitattu hauki on myös hyvää.

M-A-K-E

Kuha, siika ja muikku ovat kalojen eliittiä makunsa puolesta.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

Hauzi

Oikia tammukka tikun nokassa paistettuna tulilla.

Acke

Hmm.. Parhaalle maistuu varmaan savustettu lohi. Ai kun nyt sais sitä. :-P Savumuikku myös helevatan hyvää.

Jacke

Tuore ja toivottavasti itse saatu luonnon taimen...Loimutettuna tai savustettuna. :-P

Hagge

Vaikea sanoa kun monet kalat maistuvat hyvälle, mutta sanoisin silti että loimulohi. Kyllähän savulahnatkin ovat hyviä, saati sitten voissa paistetut muikut, ahvenet..
Joka tapauksessa itse saatu kala(varsinkin iso ja pitkään väsytetty) maistuu aina paremmalle, kuin kaupasta ostettu. 8-)

KÖSTER

Kylmäsavusiika riihiruisvoileivällä,leipä tietenkin maalla perinteisesti käsityönä tehty! Nam.

Ja savustettu made kakkosena.

kemu

savustettu lohi. on hyvvää :wink:
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

Sebamed

Nuotiolla paistettu taimen. Se on hyvää. :-)

simppa

Kirjolohi on kyllä ehdottomasti kaikkein parasta. :-D

Juz

Savustettuna taimen, mutta pannulla paistettuna kuha on kyllä mahtavan makuista. Paistettu hauki menee kans.

Timpe

Ah, niin taas pitkästä aikaa, kun oli aikaa tehdä ruokaa, niin otin haukifilettä pakkasesta ja tein noita niiiiiiiiiiin hyviä haukilastuja, kyllä siitä parempaa saa taas vähän aikaa hakea.
Tosin, affen on yhtä hyvää samalla tavalla tehtynä, joten..hauki ja ahven se tällä hetkellä menee kärkeen.
Tosin kun kesä taas koittaa, niin juuri järvestä pyydetty ja halsterissa paistettu siika kyllä sitten menee taas sillä hetkellä kärkeen, eli kausiluontoista on mikä on parasta kalaa.

pilkkiäijä

Lapissa kun tuli oltua niin Tammukkaa, Puronieriää ja Harjusta tuli syötyä ihan tuoreena, melkein suoraan joesta. Sitten pannulle paljon rasvaa, reilusti kalaan mausteita ja kokonaisena se siihen pannulle niin oli kyllä todella hyvää!
Myös tuoreet paistetut kuha ja ahvenfileet + savustettu ahven on hyvää.
Mökillä on tullut syötyä esim. kampelaa savustettuna joka on yksi parhaista kaloista. Sitten myös paistettua, savustettua taimenta tai taimenkeittoa ja siikaa.

Jos nuista nyt parhaat pitäisi valita niin Tammukka, Puronieriä, Ahven ja kampela.

Aika epäselvästi tuo viesti nyt tuli  :roll:
Olen kalastelijapoika!

XxFilthxX

Hmm... Mielestäni Suomen jaloin kala eli Ahven!  :wink:

M-A-K-E

Itse olen kyllästynyt tähän jatkuvaan pussilohen, tai olkoot mikä tahansa ostettu lohi, syöntiin. Johtuu varmaan siitä, että ruokatottumuksiini sisältyy paljon lohta, niin sopassa kuin leivän päälläkin tai jossain muussa muodossa. Tässä taannoin maistoin kuhaa pitkästä aikaa ja tykästyin kovasti. Tuskin mikään kala voi olla jatkuvasti hyvän makuinen, jos ei edes muita kaloja maista. Jokaisen kalan makuun tietenkin vaikuttaa se millä tavalla sen valmistaa. Enpä raakaa kalaa ole vielä maistanutkaan. Suomessa melkein kaikki kalat ovat syötäviä ja maukkaita. Maailmassa on aika monia kalalajeja, joten mitään yhtä lajia ei pitäisi sanoa, mutta sanotaan nyt se kuha maukkaimmaksi.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

nelitahti

Lohi, Kampela silakka pihvit 8-)
-nelitahti

Munkki Skunkki

Taimen hyvää,lohi hyvää,harjus hyvää,ahven pahaa.