Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mistä pilkillä lahnaa?

Started by Loop93, December 17, 2006, 17:06:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Loop93

onko mitään hyviä paikkoja mistä saisi talvella lahnaa? ja millä saa?  :?

lohen pyytäjä

Talvella saa lahnaa karikoista,matalista lahdista ja kaislikon tuntumasta. Ja ihan tavallinen mormyska on lahnalle paras ja siihen 2 kärpäsen toukkaa nii pitäs lahnaa tulla.
Edit:käytä hakutoimintoa kerta sellainenkin on olemassa tai selaile. :wink:
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Himopilkkijä89

Quote from: lohen pyytäjä on December 17, 2006, 17:14:11
Talvella saa lahnaa karikoista,matalista lahdista ja kaislikon tuntumasta. Ja ihan tavallinen mormyska on lahnalle paras ja siihen 2 kärpäsen toukkaa nii pitäs lahnaa tulla.
Edit:käytä hakutoimintoa kerta sellainenkin on olemassa tai selaile. :wink:
Aika päinvastaisista paikoista minä olen lahnaa löytänyt. Syvänteiden ja niiden reunoilta minä olen saanut 5 metrin vedestä. Jos haluat tietää oikein hyvän lahnapaikan niin mene Paljojärvelle, hieman Joroisista etelään, sieltä saa lahnaa ja isoa.

http://www.kalassa.net/forum/viewtopic.php?t=12054&sid=87608b8fe2db4d1b85e296a2792dc378
Tuollainen löytyi googlettamalla :wink:

_pilkkimies_

mitä ihmettä sä teet lahnoil ? :? onhan kuha ja ahven paljon maukkaampaa.

Himopilkkijä89

Quote from: _pilkkimies_ on December 23, 2006, 09:31:13
Kaikki ei välttämättä pyydä kalaa ruoaksi. :-P Mielestäni lahna kyllä onkin roskakala.
Itsekin viime talvena pilkin varta vasten lahnaa vain siksi että olisi ollut kiva kerrankin saada iso lahna. Mulla oli 6 tuuman kaira ja vahvasiimaiset morrinonget mukana. :evil: No, niitä lahnoja juuri sillä reissulla ei sitten tullutkaan... :-(

kalanvarastaja

Ei sieltä Paljolta lahnaa normaalisti lähde...se vaan nyt oli silloin kerran syönnillään... :-)

Himopilkkijä89

Quote from: kalanvarastaja on December 27, 2006, 22:27:06
Ei sieltä Paljolta lahnaa normaalisti lähde...se vaan nyt oli silloin kerran syönnillään... :-)
Luulis nyt ainakin jtn saavan Paljolta. :-D
Yhdenkin reijän vierellä oli varmaan 30 lahnaa. Siellä oli yks alue jossa joka reijän vierellä oli vähintään 10 lahnaa.
Ja haukia tuli myös aika paljon, ne oli kyllä pieniä, lahnatkin tais olla suurempia.

Tosimies

Quote from: Himopilkkijä89 on December 23, 2006, 11:18:33
Quote from: _pilkkimies_ on December 23, 2006, 09:31:13
Kaikki ei välttämättä pyydä kalaa ruoaksi. :-P Mielestäni lahna kyllä onkin roskakala.
Itsekin viime talvena pilkin varta vasten lahnaa vain siksi että olisi ollut kiva kerrankin saada iso lahna. Mulla oli 6 tuuman kaira ja vahvasiimaiset morrinonget mukana. :evil: No, niitä lahnoja juuri sillä reissulla ei sitten tullutkaan... :-(

Ei lahna oo roskakala -.-  Savustettuna oikeen hyvää.
Minulla kokemuksia että karikoitten viereltä löytyy lahnaa.

hONKIZ

Lahnan laatu riippuu pitkälti järvestä, Mutaisimmissa järvissä et huomaa eroa laitatko suuhusi lahnan vai pallon mutaa mutta kirkkaammissa vesissä lahna on maukas kala vaikka juurikin^^ savustettuna.

Himopilkkijä89

Quote from: hONKIZ on December 28, 2006, 13:40:42
Lahnan laatu riippuu pitkälti järvestä, Mutaisimmissa järvissä et huomaa eroa laitatko suuhusi lahnan vai pallon mutaa mutta kirkkaammissa vesissä lahna on maukas kala vaikka juurikin^^ savustettuna.
Nimenomaan, lahnat joita olen maistanut ovat tulleet tummavetisistä järvistä. Merilahnat ovat varmasti paljon paremman makuisia, niitä voisi jopa syödä. Varsinkin savustettuna.