Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pystypilkin syötiksi Power Baitia?

Started by geiukko, January 14, 2007, 12:19:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

geiukko

kannataako pistää pilkiin pover baittia

edit: otsikkoa muokattu

Väenö.

Matoa,toukkaa tai ahvenen silmää mieluummin.

Sir.Milo

Baitti lähtee koukusta aika nopeesti pois, joten sen kanssa olisi melko työlästä pilkkiä.

garfunkel

Baitti kyl toimii, mut tuntuu et se on iha susipaskaa. Urheiluliikkeesee tai kalaliikkeesee meet ja sanot et pistäs vähä käräpäsen toukkia. Tänää nousi muutama kymmen kaloja ja tasuril myöski yks hauki. Tasuris ei ollu mitää toukkia.

verpil

mulla kävi kirjo kiinni nilsmaster snub headissa jonka koukussa oli beittiä :D:D:

Mind_Flayer

Nuo syöttitahnat on nimen omaan tarkoitettu kirjolohelle. Yhtään ahventa en ole baiteilla saanut, mutta jokunen iso särki on niellyt ootto-ongen koukun, jossa on ollut power bait syötti koukussa. Jos kokeilee pystypilkkiä kirjolle ja haluaa laittaa tahnaa syötiksi, niin varmaan koukun ympärille voi laittaa esim. mustekynissä olevia jousia ja pyöräyttää syötin siihen kiinni. Tällaisia käytetään joskus isommissa kirjolohipelleissä ja kuuleman mukaan pitäisi tahnan pysyä siinä hyvin kiinni. Totuutta en tiedä koska en ole itse sellaista kokeillut.

Vikke

Jos kirreä yrität, niin kannattaa kokeilla sillä niillehän nämä tahnat ovat tarkoitettu.
Muille lajeille en itse ainakaan kokeilisi.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

jompsu

varmaan jos kirjolohta yrität niin on kokeilemisen arvoinen!
en itse ainakaan jaksa uskoa et mitään ahvenia sillä kannatta pilkkiä!
tä...?

Migelis

TOIMII! Kyllä power baitit toimivat pystypilkissä todella hyvin.. Viime keväänä olin pilkillä kemijoella ja kaikki (120 kpl) ahvenet nousivat pover baiteilla :wink:

kirjolohikäärme

Minä olen jsokus kirjolohta pilkkiessä tehnyt niin, että pieni Räsäsen, tapsi ja tapsin päässä kolmihaarakoukku, jossa Baittia. En kyllä saanut mitään, mutta uskoin sen toimivan.  :-) Toimiikohan tuo sitten lie tuolainen viritelmä?  :?
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

pentti95

Entä, toimiiko se jos laittaa lusikkaan koukkuun hieman powerbaitahnaa?

Torro

Quote from: pentti95 on September 07, 2008, 10:53:30
Entä, toimiiko se jos laittaa lusikkaan koukkuun hieman powerbaitahnaa?
Pilkitkö sillä lusikalla vai heittokalastat? No molemmissa tapauksissa tahna tuskin tulee pysymään koukussa kovinkaan pitkään.

Quote from: MigelisTOIMII! Kyllä power baitit toimivat pystypilkissä todella hyvin.. Viime keväänä olin pilkillä kemijoella ja kaikki (120 kpl) ahvenet nousivat pover baiteilla

Tarkoitatko nyt PowerBait tahnaa vai tekotoukkia? Toukat nyt on jo kehuttu ja haukuttu moneen kertaan, mutta tuosta tahnan käytöstä joku oli kiinnostunut. Itse koen kyllä kärpäsen toukat paljon helpommaksi syötiksi. Noista tekotoukista ei minulla ole mitään hyviä kokemuksia, on niillä joitain kaloja tullut. Tuntuu vain että elävään ottaa paremmin.
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Murmeli

Kirretahna toimii melko varmasti ainaki isolle ahvenelle, kunhan sitä laittaa kohtuullisesti. Ei tarvitse laittaa morria, vaan pelkkä koukku riittää, jos laittaa tahnaa.