Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Heittokalastus vedet tänne ja heti!

Started by Hauki007, January 25, 2007, 09:07:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hauki007

Saisi jo tulla lämmin niin pääsisi heittelemään jokeen. Olen tylstynyt odottamiseen. Nyt on juuri sellaista aikaa ettei oikeen pilkillekkään voisi mennä. Itse käyn tällä hetkellä luistelemassa ja teen putkimies pommeja oma nimitys Mr. muscle bomb.

Nyt saisi jäät sulaa. Mitä mieltä te olette? :-P
Homer: Give me beer.
Marge: No i dont.
Homer: D'OH!!! I wanna beer. yhyhy
Marge: ok i give one beer.
Homer: YEHUUU!

kaivo

Quote from: Hauki007 on January 25, 2007, 09:07:29 Nyt saisi jäät sulaa. Mitä mieltä te olette? :-P
Ei missään nimessä, eihän tässä vielä ole päässyt pilkillekään kuin kolme kertaa... Katsotaanpa asiaa tuossa huhtikuun puolella. :)

Make75

Quote from: Hauki007 on January 25, 2007, 09:07:29
Saisi jo tulla lämmin niin pääsisi heittelemään jokeen. Olen tylstynyt odottamiseen. Nyt on juuri sellaista aikaa ettei oikeen pilkillekkään voisi mennä. Itse käyn tällä hetkellä luistelemassa ja teen putkimies pommeja oma nimitys Mr. muscle bomb.

Ei todellakaan! :-o
Talven pitää jatkua koska se on ollut aivan surkea tähän mennessä, lisää pakkasta ja lunta vaan, ei täällä olla sokerista!

Salmo

10-20 cm lumetonta ja kirkasta teräsjäätä riittäisi mulle. Kivempi kairailla ja saalistakin tulisi varmaan paremmin, kun valoa pääsee enemmän jään läpi.

Tai sitten kaikki pois... varmasti(!), jotta voisi huoletta pitää venettä vesissä.

kaivo

Jos valita saisi, tuo 10 cm teräsjää - tai ehkä mieluummin 20 cm, kaiken varalta merelläkin - saisi olla koko talven. Pakkasta ei muutamaa astetta enempää ja tuuli aisoissa. Vaikka lunta sataisi reippaastikin, jostais syystä sitä ei kertyisi vesistöjen jäälakeuksille kahta senttiä enempää, tämäkin lumiharso sataisi räntänä ja jäätyisi peilijään pintaan kunnolla kiinni. Olisipa liikkuminen vaivatonta koko talven ajan. 

Juza_

Nautitaan tämä lyhyehkö pilkkikausi pois ensin. Ainahan tuo avovesikausi mielessä on. Tulee nypläiltyä noita uistimia ym. jatkuvasti esiin, Mutta erittäin tervetullutta hyvää vaihtelua välistä tämä pilkkiminenkin. Kun pilkkijäillä ollessa kevätaurinko värittää lärviä, niin sitten alkaa jo olemaan aika malttamatonta odottelua meikäläiselläkin.  :-D

Tosimies

Nouu! Pilkkiminen o tosimiesten laji ja sitä pitää saaha tähän talveen paljo enemmän ku mitä nyt on ollu!  :-D
Niinku Kaivoki sano ni oottaas helmikuuhun mahdollisesti jopa jelmikuun loppuun- maaliskuun alkuun.

Rapalapa

Eihän niiden sulaa tarvi kun vihdoinkii kantavat saatii!

Siikapossu

Quote from: Kaivo on January 25, 2007, 11:38:04
Quote from: Hauki007 on January 25, 2007, 09:07:29 Nyt saisi jäät sulaa. Mitä mieltä te olette? :-P
Ei missään nimessä, eihän tässä vielä ole päässyt pilkillekään kuin kolme kertaa... Katsotaanpa asiaa tuossa huhtikuun puolella. :)
Ei kyllä missään nimessä saisi sulaa vielä kolmeen ja puoleen kuukauteen! Opettele vaikka pilkkimään niin voi käsitykset talvesta muuttua.

H.a.u.k.i

Vastahan pilkkikausi avattiin?
Pilkkivehkeet esiin ja pilkille! :-)
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Himopilkkijä89

Quote from: Hauki007 on January 25, 2007, 09:07:29
Oliko tuo vitsi?  :-D Toivottavasti jäitä riittää toukokuulle. Kun oon keväällä pilkillä niin en todellakaan haikaile avovesikautta - ei sinne päinkään. Vuoden parasta aikaa maalis - huhtikuu olla pilkillä.  8-) Aurinko paistaa ja mittari näyttää +17 varjossa, näin olin kerran pilkillä, jäätä oli 40 cm, mutta ne sulivat parin päivän päästä pois, seuraavana päivänä oli nimittäin jo +20.

Ja kyllä mun puolesta saa jäätä olla metrin verran ja lunta puoli metriä, "tosimiesten laji".  :-D

klobben

ei millään pahalla muuta pilkkiminen helsingin seudulla on turhaa....täältä ei saa yhtään mittään kuhatkin on alle 30 cm ja saa olla iloinen jos ahven onyli 200 g koska niitä niin harvoin täältä saa..
olen samaa mieltä vedet tänne ja heti... :x

miigu

no vois kesä jo tulla et pääsis kalaa. :-D, kaira on edelleen porukoilla joten pilkille ei toivookaan päästä vähään aikaa  :cry: 
pikkasen olis mukava päästä lusikkaa nakkelee ja jiggaa kuhia, ja olis lämmintä ja vois vaikka koko yön kalastaa ilman et sormet jäätyy ja pimeetä ei juuri olis.. :roll:

perza

QuoteOliko tuo vitsi?  :-D Toivottavasti jäitä riittää toukokuulle. Kun oon keväällä pilkillä niin en todellakaan haikaile avovesikautta - ei sinne päinkään. Vuoden parasta aikaa maalis - huhtikuu olla pilkillä.  8-) Aurinko paistaa ja mittari näyttää +17 varjossa, näin olin kerran pilkillä, jäätä oli 40 cm, mutta ne sulivat parin päivän päästä pois, seuraavana päivänä oli nimittäin jo +20.

Ja kyllä mun puolesta saa jäätä olla metrin verran ja lunta puoli metriä, "tosimiesten laji".  :-D

Ite ajattelen aikalailla samalla tavalla! Tosin Toukokuussa toivoo taas että sulais jo nuo jäät(juuri silloin kun ei enää pääse pilkille eikä taas sitten venelläkään kalaan. Kyllähän sitä kokoajan ootta että tulis jo se kesä ni pääsis kuhaa koittamaan, mutta menee tämä talvikin ihan hyvin. Sykayllä taas ajattelee että tulis ny jo ne jäät!  :-D :-D
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Haugi_94

Mulle kyllä toi pilkkiminen tyssäs yhteen kertaan. Oon siinä niin huono. eli KYLLÄ mun puolesta sais sulaa jo.

Tuoski

Juu kyllä mielestäni pitäisi päästä kanssa harrastamaan heittokalastusta.
Tuo uusi vapa polttelee jo sen verran :D, pitäisi sille vielä uusi kela kaveriksi jostain.

Haugi_94

Mulla polttelee uus siima ja jigit joilla saa ihanasti ahvenia. Grrr

Haugi_94

Tai kyllä vielä pari kertaa pilkille pakko on päästä. :D

Salmo

Omatekoiset jerkkini odottavat vielä neitsytreissuaan (kun koeuittoa satama-altaassa ei lasketa), joten polttelee täälläkin. Toisaalta talvella on hyvää aikaa niitä tehdä lisää.

Ja täälläkin julistamani tavoite, eli saada aikaan enemmän pilkkireissuja kuin aikaisemmin, on vielä saavuttamatta. Joten kyllä nuo jäät nyt vielä jonkin aikaa saa olla - ja totta kai tulevat olemaankin.

stento-z

Milloinka lähtee traileri vene liikkeelle,sillä toi jään paksuus ei ole sama kuin ennen itse uskon  maaliskuun lopuilla viimeistään  :|

Siikapossu

Toivottavasti ei jäät sula vielä pitkään aikaan. Pilkillä tullut käytyä vasta muutaman kerran.

Salmo

Yhdistin aiheen tänne jo olemassa olevaan.

Oma veikkaukseni on, että merelle pääsee haukikalaan huhtikuun puolenvälin jälkeen - sisämaassa luonnollisesti hieman myöhemmin.

[Vision]

Kyllä se kannattaa nauttia talvesta kun sitä ei saata 5-10 vuoden päästä olla ollenkaan.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

Jigihemmo

Kalastetaan nyt ensin pilkkikausi purkkiin, niin aletaan sitten vasta noita virveleita tonkimaan varastoista..
Osta jigi, ja mene kalastamaan.

Hauki007

Viime kertaiset reissut oli ihan mukavia. Toivottavasti jää on viellä kauan.
Homer: Give me beer.
Marge: No i dont.
Homer: D'OH!!! I wanna beer. yhyhy
Marge: ok i give one beer.
Homer: YEHUUU!

H.a.u.k.i

Itellä alkaa jo vähän mieli päästä heittelemään
virveliä avovedessä!
Käydään nyt kuitenkin tää pilkkikausi eka loppuun...

Haugi_94

Itse odottelen enemmän kevät kelejä, että pääsisi paremmin ahventa pilkkimään. Sitten vasta heittokalastus

Eetu_

Käytiin jo virvelillä ekat heitot heittämässä! Ilman saalista.

H.a.u.k.i

Quote from: Eetu_ on March 18, 2007, 15:28:53
Käytiin jo virvelillä ekat heitot heittämässä! Ilman saalista.

Missäs kävit?Jossain joessa, koskessa?

Yuz

Ensimmäiset heitot tehty. Valkeakoskella. MP. Enimmäkseen käytin Glass Shad Rappia ja Feroxia taimenelle ja hauelle Jaxon Popperia. Mahtaa olla popperille vielä liian aikaista?
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.