Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

"Paras olut, kepu, bisse..?" – keskustelua oluista ja alkoholinkäytöstä

Started by Progamer, February 27, 2007, 14:10:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikä maistuu hikisen kalastuksen jälkeen?

Karhu
Koff
Lapin Kulta
Olvi
Karjala
Carlsberg
Heineken
Legenda
Sandels
Lidlin "olut"
Fosters
Joku muu, mikä?

-jake-

Kaikki ovat juotavia, mutta ite kallistun varmaankin "nalleen" päin. tottunut sitä juomaan aina kun juo..
Westwards the tide
Westwards we sail on
Westwards the tide
Sail by the talisman

http://steelseries.com/10?code=eFxpiOmH

Tosimies

Karjala.
Makueroja en ole huomannut karjalan, lapparin, koffin ja olvin välillä..  :?
Jääkiekko miehenä se on karjalaa otettava. (Karjala turnaus)  :-D

perza

Quote from: perza on March 01, 2007, 18:24:14
Tuota Olvia tuleepi eniten juotua ihan vaan sauna juomana, myös koff ja karjala kun ne niitä halvimpia ovat. Kahua en jotenkin paljoa pysty juomaan vain muutaman pullollisen iltaan. Noita muita kyllä juo vaikka puulo tolkulla varsinkin ekan 10 pullon jälkeen.
Noo ei se sandelssikaan mitään huonoa ole.
:-D

Kyllä se tällähetkellä on tuo sandels ja fosters mitä tulee ostettua. Mutta myös sitä mitä saa havlimmalla eli Olvi ja koffi.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Arska_1

Eipä noita ole vielä tullut hirveästi nautiskeltua, mutta nalle se on ollut parasta tähän mennessä.
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Tornio_River

kotiin päin pakko vetää tässäkni ,eli lappallainen parasta,toisena tulee heti perään saku,kolmosena ruotsalainen "fem komma tvån"

Progamer

Kaipa se tuo koffi on parasta, sillon kun ottaa nii yleensä se on koffia. Tosin muovipulloista en oo vielä muuta maistanu ku lonkeroo nii tiiä sitte miltä se kalja maistuu niistä juotuna.

mämmi

Mulle maistuu parhaiten jääkylmä koff. karhu ja sandels myös ok ;)

E. tumma kozel yllätti positiivesti

RedRave

Edellä mainitut Sandels ja Fosters on ihan ok juotavia, mutta viimesimmän ulkomaan matkan jälkeen alan kallistumaan A. Le Coq:n Double Bock-olueeseen. Hinta-/laatusuhde on kohdillaan ja makukin on yllättävän pehmeä 8%:n olueksi.
"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Eero Tauru: TPS - SaiPa pelin tiimellyksessä.

vaaputtaja

Täytyy kyllä sanoa, että fosters on melko hyvää. Näistä perinteisistä mieluiten juon karhua tai karjalaa.

Salmo

Quote from: Tosimies on January 22, 2008, 15:44:17
Tulee OT;

Eilen maistoin 3 vuotta wanhaa lapparia.. Aluksi oli hyvää. Sitten suuhun eksyi joku limanen kokkare joita oluessa kellui  :|
Ei ollut hyvää vuosikertaa...

Muistaakseni (kotimaiselle) oluelle luvataan 6 kuukauden säilymisaika. Eli ei parane vanhetessaan, kuten viini. :wink:

Nismox

Eihän näitä suomalaisia voi sanoakkaan olueksi=) Silloin harvoin kun olutta juon, kallisttuu sen ostaminen tuonne Saksan markkinoille, kuten Grafen Walder.

Hurri.

Quote from: Perca on April 10, 2008, 16:49:40
Quote from: Hemulisoturi on April 10, 2008, 16:41:58
Quote from: miksu093 on April 10, 2008, 16:31:30
kyllä koff on paras :roll:! mutta myös karhu,karjala ja olvi käy myös  :wink:
On varmasti helppo sanoo. Oletan että juot aika paljonkin olutta kun oot ihan arvostellut. Ja ikäähän on enemmän kuin tarpeeks?

Hemulilla on pointtia. Ei tommosella krediittejä saa.

-Perca
no on sitä tullut kokeiltua ja voi laitta järjestykseen ne mikä maistuu parhaalta mikä ei  :wink:

Perca

Quote from: miksu093 on April 10, 2008, 16:54:20
no on sitä tullut kokeiltua ja voi laitta järjestykseen ne mikä maistuu parhaalta mikä ei  :wink:

Voi toki, en mä sitä sano. Mutta parilla huikalla tuskin saa mitään kuvaa mistään. Oluessa makuvivahteet ovat todella herkässä, jo kahden asteen heitto lämpötilassa tekee eroa. Valmistuserissä on usein hiuksenhienoja eroja, yms yms.

Järjestys muuttuu nopeasti kun laajentaa testiskaalaa  :wink:

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Aatami

Mielestäni olisi aiheellista poistaa kaikki alaikäisten kommentit tästä aiheesta, koska ei alle 18-vuotiaan kuulu nauttia alkoholijuomia. Itse join ensimmäisen oluen tasan 18-vuotiaana. Ihan vaan siksi, että ne on tarkoitettu täysiikäisille. Syy miksi ne on tarkoitettu aikuisille on varmastikkin se, että alkoholijuomat eivät sovi lasten elimistölle ja toiseksi aikuinen tietää hiukan paremmin rajansa ja sen kuinka paljon on järkevä juoda. Mikä se mainos olikaan. Kännissä olet ääliö tai jotain sellaista. En tosin väitä, että läheskään kaikki aikuiset osaavat juoda järkevästi. Itsekkin harrastin joskus tätä maailman turhinta tapaa eli humalahakuista juomista.

Ihan pahaa tekee kun näkee alaikäisiä kylillä täysin päissään pilaamassa elämäänsä ja vain siksi, että näyttää kovalta kavereiden silmissä.

Tämä meni vähän ohi aiheen, mutta en usko, että näyttää kenenkään silmissä hyvältä jos sivuilla puhutaan alaikäisten lempiolutmerkeistä.

Tietysti jos meininki on yhtä vapaamielistä kuin ennenkin niin aivan sama.

Eikä tarkoitus ole työllistää modeja. Tämä oli vaan ehdoitus jota ei tarvitse ottaa vakavasti.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Pete

Jokainen alaikäinen voi sitten käydä ja poistaa sen oman kommenttinsa sieltä threadista.

TUOMARI

Karhua kaadetaan!

Myös muutkin merkit menee kurkusta alas.

"PAREMPI VOITTAA"

www.facebook.com/poikonparonimaailmalla

Perca

Tänään tuli kokeiltua Sinistä.

Parin hengen testiporukka sai irti seuraavanlaisen analyysin:

Pehmeää alkumakua seuraa hieman vetinen mutta silti kermaan vivahtava maku. Jälkimaku on selkeän maltainen, eikä lievä huoneenlämpöisyys tuntunut haittaavaan. Vaikkei tätä ota ensimmäisenä eikä edes toisena oluena pidemmän kaavan nautiskeluiltana, loppupuolella ottaa Sinistä mieluummin juuri tuon pehmeyden ja tasaisuuden takia. Olvi tai Koff saattaa alkaa tökkiä, varsinkin jos ne eivät ole täysin viilennettyjä.

Suosittelen täysi-ikäisille foorumilaisille ainakin kokeiltavaksi, vaikkei tästä välttämättä miksikään hittituotteeksi olisikaan  :-)

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

perza

Quote from: Perca on April 10, 2008, 17:04:02
Quote from: miksu093 on April 10, 2008, 16:54:20

Voi toki, en mä sitä sano. Mutta parilla huikalla tuskin saa mitään kuvaa mistään. Oluessa makuvivahteet ovat todella herkässä, jo kahden asteen heitto lämpötilassa tekee eroa. Valmistuserissä on usein hiuksenhienoja eroja, yms yms.

Järjestys muuttuu nopeasti kun laajentaa testiskaalaa  :wink:

-Perca

Muistan vuosien takaa kun sanoin aina että nää kaljat maistuu kaikki ihan samalta. No muutaman vuoden ja "muutaman" juodun kalja pullon jälkeen voin todeta että kyllä näissä on melko selviäkin eroja eri merkkien suhteen ja juuri tuo lämpätila vaikuttaa olennaisesti makuun.
Se on vähän kuin coca-cola ja pepsi. Molemmat maistuvat erilaiselta(tiedän tämän kun tuotakin menee se 1,5l /päivä) Tosin en ole kuullut kenenkään muun sanovan että olisivat eri makuisia, velikin aina sanoo että ihan samalta nuo colat maistuu oli se sitten vaikka classic colaa. 
Eli eri valmistajan tuotteet maistuvat erilaisilta.
Mutta jos lähetään siihen että sokkona maistellaan eri merkkisiä kaljoja niin ei kovinkaan moni pysty maun perusteella tietämään mistä merkistä on kyse.

QuoteTänään tuli kokeiltua Sinistä.

Parin hengen testiporukka sai irti seuraavanlaisen analyysin:

Pehmeää alkumakua seuraa hieman vetinen mutta silti kermaan vivahtava maku. Jälkimaku on selkeän maltainen, eikä lievä huoneenlämpöisyys tuntunut haittaavaan. Vaikkei tätä ota ensimmäisenä eikä edes toisena oluena pidemmän kaavan nautiskeluiltana, loppupuolella ottaa Sinistä mieluummin juuri tuon pehmeyden ja tasaisuuden takia. Olvi tai Koff saattaa alkaa tökkiä, varsinkin jos ne eivät ole täysin viilennettyjä.

Suosittelen täysi-ikäisille foorumilaisille ainakin kokeiltavaksi, vaikkei tästä välttämättä miksikään hittituotteeksi olisikaan 
Tämä Sininen on käsittääkseni vanha merkki jota sai joskus ennenvanhaan. Tai muistan ainakin järvien pohjassa näitä vanhoja sininen tölkkejä olleen. Nyt noita on kyllä näkynyt kaupoissa ja monesti meinannut ostaa kokeeksi, mutta sinne ne on hyllyyn jäänyt lähinnä hinnan takia. Mutta pitääpä huomenna ostaa pari tölkkiä kokeeksi ja verrata vaikka sandellsiin(pehmeyden vuoksi)
:-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Aatami

Joo tuota sinistä on viimeksi ollut myynnissä, kun tölkit olivat vielä niitä kovia malleja. Eikös se ole Lahdessa valmistettua? Muistelisin, että ainakin silloin joskus se vielä tehtiin Lahdessa. Itsekkin olin vielä silloin aika lailla kurahousuikäinen, joten mausta en osaa sanoa, mutta täytyypä tätä uutta kokeilla.

El Payaso

Yleensä tulee ilta alotettua tissuttelulla jonku kämpillä, tuossa tuo olut vaihtelee lapparin, Fostersin ja Carlsbergin välillä. Baarissa on oikeestaan sama mitä se on, ku siellä sitä uppoaa nousuhumalassa ihan huomaamattakin. Sanotaan nyt suosikiksi vaikkapa Fosters.

tonko__

entä tykkääkös kukaan Budweiseristä??

ite en juo, mutta oon maistanu.
myyäänköhän sitä ees suomessa paljo missään??

Aatami

Myydään sitä aika lailla kaikkialla. Mm Lidl, Citymarket, Prisma jne. Kaamean makuista vettä.

tonko__

eikö jenkit juo sitä melko paljo??..

El Payaso

Quote from: Aatami on April 10, 2008, 17:06:01 Ihan pahaa tekee kun näkee alaikäisiä kylillä täysin päissään pilaamassa elämäänsä ja vain siksi, että näyttää kovalta kavereiden silmissä.
Hohhoijaa... Ei mulla ainakaan tuossa, kun 16-vuotiaana aloittanut, ollu kyse mistään kovalta näyttämisestä. Alkoholin kanssa vietetty lauantai-ilta nyt vain sattuu omalla kohdallani olemaan hauskempaa kuin selvänä vietetty. Joo sehän se viisasta vasta on, että ottaa ekan kerran 18-vuotissynttäreillä ja sitten juo itsensä sairaalaan, kun ei tunne koko ainetta. Kyllä mun mielestä on parempi, että kokeilee jo vaikkapa 17-vuotiaana tuota, että sitten tietää täysi-ikäiseksi tullessaan, minkä kanssa on tekemisissä.

Morripoika

Quote from: El Payaso on June 08, 2008, 16:28:03
Quote from: Aatami on April 10, 2008, 17:06:01 Ihan pahaa tekee kun näkee alaikäisiä kylillä täysin päissään pilaamassa elämäänsä ja vain siksi, että näyttää kovalta kavereiden silmissä.
Hohhoijaa... Ei mulla ainakaan tuossa, kun 16-vuotiaana aloittanut, ollu kyse mistään kovalta näyttämisestä. Alkoholin kanssa vietetty lauantai-ilta nyt vain sattuu omalla kohdallani olemaan hauskempaa kuin selvänä vietetty. Joo sehän se viisasta vasta on, että ottaa ekan kerran 18-vuotissynttäreillä ja sitten juo itsensä sairaalaan, kun ei tunne koko ainetta. Kyllä mun mielestä on parempi, että kokeilee jo vaikkapa 17-vuotiaana tuota, että sitten tietää täysi-ikäiseksi tullessaan, minkä kanssa on tekemisissä.
Mitäs se tämmönen on?! Kannustat alaikäsiä kokeilemaan alle 18v arvaappa, jos alaikäiset menee jotain testailemaan 90% ne vetää kauheet kännit.

Itse en ole kokeillut ja en luultavasti tule kokeilemaankaan ihan vähään aikaan.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

El Payaso

Quote from: morripoika on June 08, 2008, 16:38:07 Mitäs se tämmönen on?! Kannustat alaikäsiä kokeilemaan alle 18v arvaappa, jos alaikäiset menee jotain testailemaan 90% ne vetää kauheet kännit.
Eiköhän se ole sama aloitatko dokaamisen 17 vai 18-vuotiaana. Et sä siinä vuoden aikana mitenkään sillee kasva, että oisit kuin taikaiskusta valmis käyttämään alkoholia fiksusti, kun olet 18-vuotias. Itse olin aivan valmis vetään bisseä jo 16-vuotiaana. Parhaat muistothan niistä 18-vuotissynttäreistä saa, kun osaa hieman jo käyttää alkoholia ns. oikein.

leijonanmieli

listasta nalle, mutta mikään ei ole KOZELIA voittanutta.. myös KIRAF GOLD erittäin maukas lager!
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

RedRave

Quote from: Aatami on June 08, 2008, 15:58:27
Myydään sitä aika lailla kaikkialla. Mm Lidl, Citymarket, Prisma jne. Kaamean makuista vettä.

Olen samaa mieltä tuosta mausta, se on kuin ykköstä jota on jatkettu kraanavedellä. Toinen järkyttävä tuttavuus oli Siljalla myytävä Tiikeri-olut, se ei myöskään vakuuttanu maullaan.
"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Eero Tauru: TPS - SaiPa pelin tiimellyksessä.

Kalamään

Quote from: morripoika on June 08, 2008, 16:38:07
Quote from: El Payaso on June 08, 2008, 16:28:03
Mitäs se tämmönen on?! Kannustat alaikäsiä kokeilemaan alle 18v arvaappa, jos alaikäiset menee jotain testailemaan 90% ne vetää kauheet kännit.

Itse en ole kokeillut ja en luultavasti tule kokeilemaankaan ihan vähään aikaan.

Kyllä minäkin olen samaa mieltä että kannattaa tutustua ensimmäisen kerran jo alle 18-vuotiaana, vaikka vanhempien seurassa. Paljon parempi kun tietää sitten minkä kanssa on tekemisissä, jos on. Ei tule sitten mitään vahinkojakaan..
Sen minkä taakseen jättää, sen seuraavalla kierroksella kohtaa.

Kaivo

Quote from: El Payaso on June 08, 2008, 17:05:10 Eiköhän se ole sama aloitatko dokaamisen 17 vai 18-vuotiaana. Et sä siinä vuoden aikana mitenkään sillee kasva, että oisit kuin taikaiskusta valmis käyttämään alkoholia fiksusti, kun olet 18-vuotias. Itse olin aivan valmis vetään bisseä jo 16-vuotiaana. Parhaat muistothan niistä 18-vuotissynttäreistä saa, kun osaa hieman jo käyttää alkoholia ns. oikein.

Quote from: sami552 on June 09, 2008, 07:55:38 Tuskin se elämää helpottaa, että alkaa 16v kaljan kanssa luttaan.Voi sitä sitten 18 vuotiaanakin aloittaa varovasti, jos aloittaa ollenkaan, miksi heti pitäisi vetää perseet olalle, kun täyttää 18v?

Tässä asiassa kallistun sami522:n kannalle. Mitä myöhemmin alkoholin kanssa alkaa tehdä tuttavuutta, sitä parempi. Ei 18-vuotiaskaan ole siinä mielessä aikuinen että tietäisi aina ja tasan tarkkaan mitä on tekemässä, mutta eroa ajattelumallissa "yläasteikäisiin" verrattuna sentään jo on. Ero on mielestäni ennen kaikkea itsetuntemuksen tasossa. Mitä paremmin tuntee sen henkilön joka peilistä katsoo vastaan, sitä turvallisempaa on humalassakin.

Täytyy muistaa sekin tosiasia, että kaikki eivät koskaan opi käyttämään alkoholia kohtuudella. Tutkimusten mukaan meistä ihmisistä noin 10%:lle alkoholinkäyttö muodostuu ennemmin tai myöhemmin ongelmaksi. Lisäksi ihmisen juomatapa, siis tapa jolla suhtautuu viinaan ja ottaa sitä, on suhteellisen pysyvä. Jos homma lähtee jo nuorena humalahakuiselle örvellyslinjalle, on melko todennäköistä että sama meno jatkuu tulevaisuudessakin.

-- Kaivo