Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Elävä syötti vai ei?

Started by DRS, June 04, 2007, 13:10:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DRS

Siis käytattekö esim. hauen pohjaonginnassa elävää täkyä vai kuollutta? Ajattelin kokeilla miten tuokin pohjaonginta minulta luonnistuu..  :-P

Yuz

Elävä on tehokkaampi, mutta kuollutkin toimii.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

marko

Itsekin olen sitä mieltä, että elävä on tehokkaampi.

HuntaKilla

Elävä syötti tuottaa paremmin tulosta kuin vanha ja repsahatnut. Mollemmat toimii kuitenkin.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

UppoPerho

Käytän aina elävää syöttiä. Kyllä sillä "ei elävällä" syötilläkin tulee, mutta ei vedä vertoja elävään.
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Vikke

Elävä.

Houkuttaa paremmin ja kalahan ei siitä tykkää.  :-)
Kyllä kuollutkin toimii, ja antaa tulosta, mutta ei niin hyvin kun elävä.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Torro

fifty-sixty Nykäsen masaa lainaten.  Elävällä- ja kuolleella täyllä sekä kalanpalalla olen kelaonkien olen saanut melkolailla samanlaisia tuloksia. Usein Täkyongella aloita sillä elävällä syötillä ja kun muutama assu on sen särjen nielussa käyttänyt, jatkan sillä raadolla onkimista ja samaan tahtiin tulee kalaa silläkin :wink:

E: Niin suurinosa omista kokemuksista perustuu ahvenen täkyongintaan ...haukea en ole saanut koskaan kuolleella syötillä, ahvenia senkin edestä. Ahvenelle se tuntuu olevan aivan sama missä muodossa se pala on
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Tuhe

Tänään käväsin tuota täkyhommaa kokeileen. Kuolleella salakalla pyysin ja tuloksena neljä kuhaa, kaksi matikanluirua ja ahven. Kalapaikkana oli joki niin kai se virta heiluttelee kuolluttaki. Laitoin kahdella kolmihaaralla salakan kiinni, niin ei salakka hengissä kovin pitkään varmaan kestä.  Jotkut kehuvat särenpyrstöä syöttinä.

Torro

Quote from: Tuhe on July 15, 2008, 20:53:40
Jotkut kehuvat särenpyrstöä syöttinä.
Näin minäkin olen kuullut, että sen pitäisi olla ylivoimainenkin syötti ongessa. Mihinköhän tuokin perustuu kun tuskin siellä veessä uiskentelee irtonaisia pyrstöjä montaakaan ja ei kai sen pysrtön pitäisi maistuakaan miltään ..... lihassa on enemmän hajuakin :roll:

Shark

Quote from: El'ToroRosso on July 15, 2008, 21:03:08
Quote from: Tuhe on July 15, 2008, 20:53:40
Jotkut kehuvat särenpyrstöä syöttinä.
Näin minäkin olen kuullut, että sen pitäisi olla ylivoimainenkin syötti ongessa. Mihinköhän tuokin perustuu kun tuskin siellä veessä uiskentelee irtonaisia pyrstöjä montaakaan ja ei kai sen pysrtön pitäisi maistuakaan miltään ..... lihassa on enemmän hajuakin :roll:

Minulla ei toimi pyrstöt. Elävä pitää olla, hauelle menee joskus kuollutkin täkykala.
Jovain.

Tuhe

No tässä on noi ensimmäiset kuhat täkyllä pyydetyt. Sori tämä keittiö foto mut kun sataa jokapäivä niin ei raaski kameraa kannella mukana. Nämä on saatu salakalla ja pyyntipaikka kemijoki. Mateet ja ahven kans imeskeli salakkaa. Rehellisesti sanottuna erittäin mielenkiintoinen pyyntimuoto. On aikaa seurustella ja aikaa jää myös makkaranpaistolle. Kuhat ovat 52-58 cm. Vinkkinä annan et nämä kalat on pyydetty 12m syvyydeltä.

Torro

Oliko sulla se syötti pohjassa makoilemassa ...päärynäpainolla upotettu ja täky tapsin päässä?

Tuhe

Juuri noin, mut ei päärynäpaino, vaan kilon kivi punttina. Kolmihaara leikarissa kivi oli n.20cm tapsissa ja salakka 1,5m tapsissa. Alkoi kumminkin salakka tapsi kiertään pääsiimaa jos ei heti alkanu kuuluun kaloja. Auttaskohan leikarit tossa kiertämisongelmassa. Pyyntipaikalla aika h....moinen virta.

Tuhe

Tänään kävin kuhan pyynnissä ja testasin tuota täkyhommaa. Toisessa vavassa kuollut salakka syöttinä ja toisessa elävä. Täkyt heitin 2-3m toisistaan, arvioltaan. Tuloksena 3h onginnassa oli, et kuolleella salakalla kaksi 250-300g ahventa ja elävällä 45, 50 ja oma ennätys kuha 75cm ja paino suolistettuna 4,5kg. Kyllä itse alan uskomaan et elävä varsinkin huonommalla syönnillä ehottomasti parempi.