Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Jokikalastus

Started by Aborre, June 24, 2007, 13:09:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aborre

Kertokaapas vinkkejä jokikalastukseen! Vesi on tummaa, ja paikoittain on melko kovia virtauksia. Haukia ja ahvenia haluaisin saada, eli minkä värisillä uistimilla kannattaa yrittää.. Vesi on myös melko matalaa,enimiiillään 2 metriä. Minkälaisista paikoista kannattaa kokeilla?

PS. Ottaako lahna uistimeen kiinni? 

kaivo

Haukivieheen valintaperusteista voi saada vinkkejä esim. tästä artikkelista. Ahvenvieheistä käytyjä aiempia keskusteluja löytyy esim. täältä.

Lahna saattaa ottaa uistimeen, vaikkei petokala olekaan. Tyypillisesti lahnauistimet ovat jigejä ja pikkulippoja. Useimmiten lahnan saaminen uistimella on kuitenkin jotain muuta kalaa tavoiteltaessa sattunut "vahinko", ja lahnan saaminen siimanpäähän on huomattavasti todennäköisempää ongella kuin uistimella. 

Morripoika

kokeile bete lottoja ja jotain meppsin kokoa 3 olevia lippoja ja ahvenelle kelpaavat hyvin pienet 2cm 4cm vaaputkin ja voi niillä isommillakin vaapuilla saada  :-D
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

maakka123

tornionjoella ja sen ympäristössä paljon kalastellessa olen saanut paljon suurempiakin ahvenia 1 kokosella lipalla. tokihan ahvenia isommillakin lipoilla hyvin saa mutta itse olen päätynyt vain joka vuosi tuohon samaiseen lippaan. ja kalan otti on erittäin joki kohtiasta joten kokeilemalla saa parhaiten selville oman vesistönsä otti pelit :)

SUURkalastaja jyväskyläst

Kokeile ruskeaa jigiä punasella päällä...se on mulla ainakin pelittänyt ihan Ok:sti. 1 koon Blue Fox super vibraxkin hopealla lehdellä on ollut hyvä :wink:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Laku

kokeileppas mennä johonkin paikkaan jossa on 2 m syvää ja pistä siiman päähän oranssirunkoinen ja mustalippainen blue foxin vibrax kokoa 2.... sillä on eilisen ja tämän päivän aikana tullut 2 .. 2kg haukea ja 2 kertaa oli 4kg hauki kiinni ja sitte 2 pientä haukea ja ahvenn.. se toimii

Marklar

Kannattaa koittaa uittaa uistinta ns. joen mutkien taakse, eli niin sanottuihin suvantoihin joissa virtaus on vähäistä.. hauet tykkää lepäillä niissä ja hyökkäävät sieltä helpon "saaliin" kimppuun. Itsellä jokikalastuksesta paljonkin kokemusta ja täällä toimii parhaiten luonnollisen väriset uistimet.. parhaiten salakan väriset, mutta tämä on pitkälti jokikohtaista.

pike_killer#23

kannatta koittaa niitä ihan syvimpiä kohtia ja sit jotain suojaisempaa ruovikkoo ahvenelle ja yleensä jalokaloille joku lippa ja sit hauelle vaikkapa bete crokodile 70` (18g) .piste.