Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kuinka monta kalaa?

Started by Professor, August 02, 2007, 21:02:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Professor

1 Kuinka monta kalaa olet saanut yhdeltä seisomalta samalla uistimella?
2 Kuinka monta kalaa olet saanut yhdellä reissulla?
3 Kuinka monta kalaa olet saanut ystäviesi kanssa yhdellä reissulla yhteensä?

1 kerran sain hopea-kupari proffalla 3 haukee 4 heitolla, samalta "kiveltä" heitellessä. eka hauki 0,5kg, toka hauki 1kg ja kolmas hauki alle 100g.
ahventa olen saanut noin 10 kpl kufilla.
10 taimenta GFR värisellä CD-1:llä  , oli melkein joka heitolla kiinni. Ne kaikki paino 500g tai vähemmän. Oli viime viikolla istuttanut. Päästin kyllä kaikki takaisin ,vaikka olikin pieniä niin olihan se hienoo koska oli mun ensimmäisiä taimenia.
2.kerran sain 15 ahventa ja 2 haukee yhel reissulla.
3. saatiin 35 kalaa minä ja kaksi kaveriani. Suurin osa oli ahvenia mutta saatiin muutama haukikin.

Kyseiset kalat olen saanut sisävesistä. Mutta ketokaa myös mereltä saaneet.

Himopilkkijä89

Yhdeltä seisomalta, siis sillä tavalla että ei tarvitse vaihtaa paikkaa ilmeisesti.

1. Eiköhän niitä heittelemällä lipalla ole jotain 5-10 väliin niitä ahvenentirrejä tullut samasta kohtaa.
Toissapäivänä tosin sain uistelemalla koko ajan samasta kohdasta 19 ahventa.

2. Edelleen heittelemällä? Arvelisin että reilu 10 kpl, ahventa ja haukea.

3. Maksimissaan 15 kpl, luulisin. Lähinnä haukia, yhteispaino hauilla ehkä vajaa 25 kg. Kalat tuli viime vuonna.

Mice

1. 6 ahventa metsälammelta ja uistimena calico cat.
2. 12 haukee ja 4 ahventa, en kyllä iha tarkasti muista...
3. Lähemmäs 20 haukee ja muutamii ahvenii (hauet oli kyl melkein kaikki alle 1kg painosii).
KALJAA KONEESEE

Tosimies

1. Ahveniahan nousee lipalla samoilta paikoilta vaikka pesusoikollinen, jos parvi osuu kohdalleen. Usein ne ahvenet tuppaavat vain olemaan pieniä tai maksimissaan "hyvän kokoisia".
En ole laskenut, mutta varmasti kymmeniä

2. En kyllä ole varma tästäkään. Muistelisin, että parivuotta sitten Porissa käydessäni sain ahvenia mukavasti, niiden sekaan sopi vielä yksi haukikin. Eli; 1 Hauki, 20-30 Ahventa.

3.  :-D Tämä on kuin edellisen vastaukseni lainaus, mutta se ei ollut Porissa vaan Joutsassa ja saalista nelinkertainen määrä. 4 oli kalamiehiä yhdessa soutu-veneessä ja jokaiselle tuli pari haukea ja ahvenen silppua.

kaivo

Viikko sitten tuli hauki kolmella heitolla peräkkäin samasta ankkuripaikasta, neljäs kala kala kävi tärpin verran siiman päässä. Muutamia heittoja myöhemmin samasta paikasta tuli vielä pari kalaa, kunnes paikka oli "pommitettu" kertaalleen läpi ja siirryin muualle, palatakseni jonkin ajan kuluttua takaisin. Paikasta tuli kaikkiaan kahdeksan kalaa lyhyen ajan sisällä.

Kaloja tuli kaikista kokeilluista vieheistä vain yhdellä mallilla kahdessa eri värissä, kaikkea muuta sai heitellä aivan rauhassa saamatta tärppiäkään.

Tasuriman

Kalastus harrastuksena on minulle tapa liikkua ja kokea luontoa. Itsessään saaliin määrä ei enää aikoihin ole ollut kovin merkittävässä asemassa.
Toki mukavaahan on edes jotakin saada.
  Joskus sitä sattuu " kunnon kalapaikkaan oikeaan aikaan ja saalistakin sitten tulee.
Suurin haukisaalis kohdallani on useita kymmeniä haukia päivässä . Paikka oli Lappeenrannan Haapajärvi, todellinen haukikeidas ainakin takavuosina. Jättihaukien tavoittelijoita kävi kaiketi ympäri eteläsuomea onneaan koettelemassa.
  Suurimmat tiedossani olleet yksilöt siinä 17 kilon kikkeillä.-

Mentiin velipojan kanssa " opettelemaan", koska yleensähän " ne suuret " pääsivät karkuun. Päivä paukutettiin vieheitä veteen ja haukea nousi. Kalat mätettiin takaisin järveen ja mahdoton olisi ollut sellaista määrää edes lähteä minnekään kuskaamaan.
  Järvi on matalahko ja pienehkö n. 3 km pitkä ja parhaimmillaan 1km leveä. Vesi pitkälle saastunutta ja siksi kalastusta ei juurikaan ole harrastettu. Rehevä järvi on saanut kasvattaa todella runsaan kalakannan.

Muutaman kerran olen osunut myös paikalle, kun iso ajoahvenparvi ajaa pikkukalaa vasten rantapenkkaa. Silloin lippauistimella on jykevää assua noussut yli tarpeen, mutta kalastuksen kiihko on iskenyt minuunkin, ja ahventa on tullut vedettyä ylös ämpäritolkulla. Siitä sitten on noukittu muutama jykevä paistikala ja loput takaisin .
  Mieleenpainuvin tapahtuma sattui kesällä -83, oltiin Pielisellä ja velipoika huomasi viettävän kalloirannan edustalla melkoista molsketta ja mentiin sitten veneellä siihen lähelle ja alettiin tarjoamaan lippaa paikalle. Aivan uskomatonta syöntiä, ei juurikaan tyhjää heittoa ja kunnon körmyä.
   Kala-astiana ollut ämpäri täyttyi hetkessä, se kipattiin yli laidan ja kohta se taas oli täynnä. Noukittiin siitä suurimmat talkteen ja loput takaisin ja homma vain jatkui. Kyllä siinä ainakin useita kymmeniä assuja mieheen vedettiin. Oli siinä pojilla suut messingillä, voitte uskoa.

Tasuriman.

SUURkalastaja jyväskyläst

1. Ehkä n.20-30 ahventa valkosella jigillä.
2.Mereltä: noi 20-30 ahventa+ semmoset 15 haukee. Sisävesiltä: Oiskoha ollu 7 haukee ja n.25 ahventa.
3.Mereltä en edes muista, kun sieltä sitä kalaa tulee välillä niin älyttömästi. Sisävesiltä jtn 70 varmaa.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Professor

1 Mereltä olen saanut yhdeltä paikkaa, veneen ankkuroimalla noin 10 haukee 1,5kg-3kg välillä joskus tulee vähän isompaakin.
2 Merellä taitaa olla 10-15 haukee yhdellä reissulla samaa puolentoista ja kolmen kilon välillä. Oma ennätykseni sain myös mereltä, sillä oli painoo viitisen kiloa.
3 neljän porukalla (minä ja kolme muuta) ollaan saatu varmaan yli 30 haukee 1,5-5,0kg välillä, kerran saatiin vähän yli 8 kilonenkin "luupää".

Tosimies

Quote from: Professor on August 02, 2007, 21:02:36

1 kerran sain hopea-kupari proffalla 3 haukee 4 heitolla, samalta "kiveltä" heitellessä. eka hauki 0,5kg, toka hauki 1kg ja kolmas hauki alle 100g.
ahventa olen saanut noin 10 kpl kufilla.
10 taimenta GFR värisellä CD-1:llä  , oli melkein joka heitolla kiinni. Ne kaikki paino 500g tai vähemmän. Oli viime viikolla istuttanut. Päästin kyllä kaikki takaisin ,vaikka olikin pieniä niin olihan se hienoo koska oli mun ensimmäisiä taimenia.
2.kerran sain 15 ahventa ja 2 haukee yhel reissulla.
3. saatiin 35 kalaa minä ja kaksi kaveriani. Suurin osa oli ahvenia mutta saatiin muutama haukikin.

Kyseiset kalat olen saanut sisävesistä. Mutta ketokaa myös mereltä saaneet.

Quote from: Professor on August 03, 2007, 14:03:32
1 Mereltä olen saanut yhdeltä paikkaa, veneen ankkuroimalla noin 10 haukee 1,5kg-3kg välillä joskus tulee vähän isompaakin.
2 Merellä taitaa olla 10-15 haukee yhdellä reissulla samaa puolentoista ja kolmen kilon välillä. Oma ennätykseni sain myös mereltä, sillä oli painoo viitisen kiloa.
3 neljän porukalla (minä ja kolme muuta) ollaan saatu varmaan yli 30 haukee 1,5-5,0kg välillä, kerran saatiin vähän yli 8 kilonenkin "luupää".

Jos minulta kysytään, ni on aika hassua vastata omaan aiheeseen kaksi kertaa, ja molemmilla kerroilla erilaiset vastaukset  :-D

Naamakala

1. Varmaan jotain 4 tai 5.
2. 10, kaikki haukia.
3. 19 haukea, itse sain 7 ja kaveri 12.
Taito on sitä kun tuuri tulee tavaksi

Progamer

1. Yli 50kpl, ahvenia kaikki. Keskikoko vähän alle 500g
2.Yli 100kpl, ahvenia kaikki. Keskikoko putosi alle 400g
3.Yli 150kpl, ahvenia kaikki, pikkuveljen kanssa, keskikoko n.400g

Nämä siis Lapista, Muddusjärveltä

Tony Soprano

Quote from: Progamer on August 06, 2007, 12:00:13

Aika kipeen kokosia ahvenia siellä pohjosessa

Yuz

Quote from: Tony Soprano on August 07, 2007, 17:01:04
Quote from: Progamer on August 06, 2007, 12:00:13

Aika kipeen kokosia ahvenia siellä pohjosessa
Länkyltä saa usein juuri samalla tavalla täkysalakalla. Ajankohta suunnilleen parin viikon päästä.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

osmanhauki

1: Kerran sain laiturilta räsäsellä 5-kpl viidellä heitolla.
2: En tiijä, mutta varmaan joku 20-kpl.
3: No varmaan reipas 30kpl.

Perca

1. Aika älyttömän monta.. Lapin reissulla viime kesänä taisi tulla uusi ennätys. Tärppijärveltä sain samoilta saappaanjäljiltä muistaakseni 48 ahventa ja 32 haukea, ahvenet viidestäkymmenestä grammasta aina kiloon asti haukien keskipainon ollessa kolmen-neljänsadan gramman tienoilla. Ottipelinä oli meppsin kakkonen, hopeinen lippa sinisillä pilkuilla  8-).

2. Taitaa mennä saman reissun piikkiin. Tarkka lukumäärä ei ole tiedossa (menin laskuissa aikanaan sekaisin), mutta ~300 on aika hyvä arvio. Luvussa sekä ahvenet että hauet.

3. Edelleen samalla reissulla, mukana oli kaveri ja paikallinen "opas". Kaveri sai suunnilleen saman verran kuin minä, oppaalla oli huonompi tuuri saaliin jäädessä noin puoleen meidän saaliista. Karkea arvio yhteissaaliista voisi olla jotain ~700-750 tienoilla.

Tiedän, aivan uskomattomia lukuja. Viskoimme yöttömässä yössä 13 tuntia putkeen, kalaa tuli koko ajan kuin jossain kalamiehen parhaassa unessa. Itse en uskoisi ellen olisi ollut paikalla todistamassa. Jotain järkeä näissä määrissä? Ei ole, mutta ei malta lopettaa millään kun kerrankin on todella päässyt kalan makuun. Päästimme lähes kaikki kalat takaisin, joten järven ekosysteemikään ei todennäköisesti horjunut paljoa. Kävimme paikalla taas tänä kesänä, meno ei ollut yhtä villiä, todennäköisesti johtuen kurjasta säästä. Saalista tuli silti ainakin parisataa kalaa 8 tunnissa kahteen mieheen.

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Haukihunter

1.Sanoisin noin 15, mörrumspinnarenilla. :wink: Haukia kaikki.Paikassa on kesäisin noin neliökilometri lumpeikkoa.
2.Varmaan viitisenkymmentä, ahvenia ja haukia.
3.Semmosen 70, ahvenia ja haukia.(Serkkupojat veteli ahvenia samalla kun minä härnäsin haukia.)
Ahkera angler @ Mikkeli!

Torro

1. No veneessä istuessani sain mökkijärvellä pienen sillan alta 8 ahventa kupari Meppsillä ja punasella jigillä.
2. 3h reissu veneellä mökkijärven pienelle joki/suisto kohdalle ja em. sillan alueelle ---> kupari Meppsillä ja punaisella jigillä 14 ahventa, 3 haukea ja        .....särki !!  :-D
3. Kierrettiin metsä/suo lampea kaverin kanssa ympäri ja tuloksena 20 ahventa ja 3 haukea --->vieheinä Super Vibraxit, "moottoriöljy" jigit keltasella päällä ja Minnow Spoon
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Sakke91

1. Ahvenen körmyjä 9kpl suurin ehkä noin 600g

2.Oma ennätykseni on 7 haukea 2kuhaa ja 12 ahventa

3.Pikku veljen kanssa 12 haukea

Thenextone

1. Yhdeltä seisomalta - ei muistissa. 4 hauen perättäisiä otteja ollut useampi.
2. Heittämällä 52 tai 54 kpl haukia järveltä/muisti tökkii - muutaman harvan merireissun otannassa paras saldo 44 kpl haukea.
3. Kaverin kanssa kahdelleen 77 haukee mereltä heittäen. Järviltä tuo 50 kpl menny rikki muutaman kerran kahteen mieheen, tosin optimiolosuhteissa ei oo päässy koko päivää päästämään. Vetämällä taitaa olla 58 haukee paras reissu.

hauki_

Samalta seisomalta olen saanut 5 Ahventa, Vibraxilla, joka on kauttaaltan hopea.
Kalastuksen ongelma on se ettei siitä pääse eroon!

haukikaappari

1. Viis haukee, Atom 25g Papukaija.
2. Yhdellä 6-tuntisella reissulla +20 haukee. Kilosta, neljään.
3. Pikkuveljen ja hänen ystävänsä kanssa kalastettiin ylös: 25 ahventa, vieheenä Mepps ja Storm jigit. Haukea 8 kpl, Rapala, Storm, Kuusamo ja Laxman.

-PerhoKalastaja-95

1.7 ahventa 7 heitolla tais olla parvi
2.sain kerran 5 haukee ja 1 ahvenen
3.saatiin kerran kavereitten kanssa kolmeen pekkaan viidessä tunnissa 13 haukee ja 4 ahventa

miquli

1.noin 20 ahventa jigillä samasta kohtaa ja samalla jigillä...(ennätys oli et samalla heitolla ahven irtos 3 kertaa ja 4 jäi kii ja sain ylös)..että parvi oli kohillaa ja muuteskin hyvä paikka
2.kyseinen reissu ja noin 30-40 tais yhteesä tulla..(siis melkeen joka heitto ja kala kii)
3.emäntä sillon reissussa mukana..kyl sekin kuutamia sai..elikkä noin 45 kpl affenia reissulla

El Dorado

1. Noin 20 ahventa viimevuonna kuivasojalta mepps aglialla.
2. Noin 80kpl Kuivasojalta viime syksynä..
3. Noin 150kpl ja nekin kuivasojalta  :-)

jompsu

1. Oulujärveltä löydettiin veljen kanssa ahven parvi ja Lotto betellä vedin siitä joku 30kpl ahventa
2. Sama reissu ja sen 30kpl :-)
3. edelleen sama reissu ja kun lasketaan kaikki ahvenet yhteen niin niitä tuli noin 55-60kpl.
tä...?