Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Käyttöohjeita näille muovikaloille?

Started by jarmoankka, August 25, 2007, 18:40:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jarmoankka

Joo, tuli hommattua tälläsia erilaisia kumikaloja, kun halvalla sai. Muutama tuli rapalan "kesäpaketin" mukanakin...

Nää on sellasii isoja, 10cm pitkiä... 

Miten näillä kalastetaan? kuten jigeillä? vai kuten uistimil normaalisti eli heitto ja kelaus? Anteeksi maalaisuuteni :-P

Muuten, rapalan kesäsatsissa olleet haisee TÖRKEEN PALJON kontaktiliimalle... lähteekö haju vai onko ominaishaju? (houkuttelee haukia?) heh...

Kiittäen tiedosta ja opastuksesta... JiiPee
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Yuz

Ylempi on ns. Suspi, eli vedessä leijuva jigi, jota pidetään hyvänä erityisesti kevätvieheenä. Itselläni saalis jäänyt laihaksi, pari haukea tullut. Alempi on hitaasti uppoava ja sirppipyrstöinen versio. Itse en ole saanut tällä mitään, en ole paljoa heittänytkään.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Tosimies

Hyviä hauki vieheitä kumpainenkin. Molemmat ovat Stormeja. Ylempi on "keiju" eli syvyytensä säilyttävä ja alempi uppoaa hittasti. Noista tuo sirppipyrstöinen ui eläväisemmin suoralla kelauksella ja se myös on parempi kun kalat ovat aktiivisia.

Molemmilla uittaminen on samantyylistä;  Epätasaista kelausta pysäytyksiä ja kiihdytyksiä tehden ja jos haluat, niin voit jerkata. Hyvällä syönnillä hauki nappaa tuollaiseen ihan suorakelauksellakin.

Tuo haju katoaa parin uittokerran jälkeen..

Himopilkkijä89

Molempia noita kuvissa olevia olen tänä kesänä kokeillut yhden kerran, tuloksetta. Tosin ei me sieltä missä koitin saatukaan kuin yhteensä 1 hauki sillä kerralla, lusikalla.

Isompi noista vaikutti aikas hyvältä isolle hauelle, eipä vain ole isoja haukia tänä kesänä näkynyt. Mutta olen varma jos viime kesänä olisin tuollaista kokeillut niin olisi aika lailla haukea tullut.

perza

noita ylempiä jigejä on hauille syötetty hyvin tuloksin. Mutuaman jigin hauet on repinyt ihan palasiksi. Itse olen uittanut vain niin että hitaasti kelannut sisään ja välillä pieniä nykäyksiä vavalla.
Tota alemman malin jigiäkin olen jonkin verran tänä kesänä testannut, mutta en ole ainuttakaan haukea vielä saanut.

ELi ylempi on suspi joka tosin uppoaa hitaasti ja alempi on sitten tän vuoden uutuus "suspi" joka uppoaa n. 15cm/s
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

taildancer

Tuolla sinisellä yhden hauen saanut(3,2kg)ja heti riekaleiksi,Nuo suspit on muuten hyviä mutta kun hauet oikeen imasee sen kurkkuun.Tuo isompi on semmonen että ei aluksi meinannut uskaltaa heittää kun niin painava.

Nykyttäjä

Sain tyttäreltä synttärilahjaksi pari ahvenkuvioista suspijigiä ja Mudduksella kokeilin sitä. Ensimmäisellä heitolla, heti kun viehe putosi veteen, sen hotaisi parikiloinen hauki kahvaa myöden. Oli kyllä niellyt sen kerralla perille asti. Sen jälkeen oon saanu sillä pari pienempää limapuikkoa mutta ahvenet ei jostain syystä siitä välitä. Kivasti se ainakin ui.