Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vapaputket/kuljetuspaketit

Started by Pete, October 19, 2007, 16:42:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pete

Minkälaisia keksintöjä teillä on vapaputkiksi ?
Itse olen käyttänyt puhelinlaitokselta saatua punaista muoviputkea, ei kaikkein näyttävintä, mutta suojaa hyvin ja siihen saa päätytulpatkin hyvin.

Tosimies

Minullon sinulta vavan mukana tullut musta putki joissa on molemmissa päissä punainen tulppa  :-D

Joskus kun jäätien varressa on niitä oransseja pötköjä.. Niitä löytyy keväisin ajelehtimasta järveltä.
Toiseen päähän liimaa muovitulpan ja toiseen tekee tiiviin, mutta irrotettavan tulpan. Tuollainen putki on toisessa vavassa.

Pete

Joo, mä en muista mistä se putki on tullut, mutta se on ihan hyvä ja kevytkin vielä.
Ideoita otetaan vastaan vapaputkiksi kelpaavista tötteröistä jne.

Sir.Milo

Itselläni on toista perhovapaa (jonka mukana ei tullut suojaputkea) suojaamassa Uponalin harmaa vesiputki, jota on saatavina useita eri halkaisijoita (mm. 80 ja 110 mm) ja pituuksia ( 1m, 2m, 3m, 6m). Putki on melko edullista ja siihen saa ostaa päätytulppia. Putki on melko vahvaa ja veikkaisin, että kestää isommankin auton alle jäämisen. Väriähän saa helposti myös muokattua haluamakseen (huomiota herättävämmäksi), mutta itselläni oleva sininen päätytulppa on riittävän silmäänpistävä.