Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Rannalta kalastus Jyväskylän seudulla

Started by MEO, June 12, 2008, 14:14:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MEO

Moi!

Ajattelin kysyä vihjeitä rannalta heittelyyn Jyväskylän seudulla. Olen tässä jonkin aikaa etsiskellyt sopivia paikkoja mutta aika laihoin tuloksin. Alkuviikosta pyörähdin joella, joka yhdistää Alvajärven ja Korttajärven. Heittäminen oli aika tuskaa, rannat on pajujen peitossa suurimmaksi osaksi. Pari puukon mitaista haukea ja yksi otettavan kokoinen. Kalaisannäköinen paikka muuten, mutta hankala kalastettava.
  Tänään käväisin Leppälahdessa vielä heikommin tuloksin. Ei mitään ylös, pari ahven tärppiä. Seurailivat vain uisteita.
   Kalastan UL-vehkeillä ja astetta raskaammalla kalustolla eli ei mitään 100 m heittoja vaativia paikkoja. Hauki ja ahven olis tavoitteena ja sellaisia paikkoja jotka kuuluu lääniluvan piiriin. Ja noin max. 30--40 km Jyväskylästä.

Kireitä siimoja!

-Matti

SUURkalastaja jyväskyläst

Itekkin oon käyny siinä joessa missä kävit kalassa. Ei ihme kyllä saatu mitään, pari haukitärppiä. Palokkajärvi on kuulemma aivan surkea heittelypaikka, jotkut ovat kehuneet sitä Euromarketin vieressä virtaavaa jokea ihan haukisaksi paikaksikin. :roll:

Itse kalastelen täällä Ruokkeen ja Vesangan lähistöillä, mutta eipä täälläkään kummosia paikkoja ole. :|
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Torro

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on June 12, 2008, 21:54:22
Itse kalastelen täällä Ruokkeen ja Vesangan lähistöillä, mutta eipä täälläkään kummosia paikkoja ole. :|
Muuta kuin tollasia lampia mistä revitään 7kg haukia lipalla  :-D
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

SUURkalastaja jyväskyläst

Quote from: El'ToroRosso on June 13, 2008, 11:50:27
Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on June 12, 2008, 21:54:22
Muuta kuin tollasia lampia mistä revitään 7kg haukia lipalla  :-D
Juu. :-D

Empä ole enää lähivuosina kuullut hirveästi juttua siitä järvestä isoista hauista. Yks jannu tossa jokunen vuos sitten sai sieltä 8kg hauen virvelillä ja huhupuheiden (taitavat todellakin olla vain huhupuheita) mukaan viimekesänä tuolta saatiin 16kg yksilö, pyyntitavasta en ole sen kummempia kuullut...verkoista kait.

Nyt on taas se sama vanha tunne, että ei täältä voi mitään isoja saada...Toisin, kun muutama päivä sitten. :-P
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani