Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Perhonsidontapenkki - mitä muuta??

Started by arpeli, June 26, 2008, 13:14:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arpeli

Moro!!

Ajattelin laittaa pari kuvaa perhonsidontapenkistä jonka isäukko ajankulukseen värkkäs minulle..

Olis kiva jos muutkin laittaisi omia perhonsidonta-aiheisia keksintöjä näytille!!  :-D

arpeli - A-P Virnes

Shield

Ihan kiva vekotus! Mietin vaa ku tää on perhonsidontaan liittyvä, mut onhan tuo rakenteluakin :-)
Itekki pitäis putkiperhoja opetella tekeen:D

kalamies]

No on isäsi pistäny varmaa aikaa toho ku on nii komee :)

arpeli

QuoteIhan kiva vekotus! Mietin vaa ku tää on perhonsidontaan liittyvä, mut onhan tuo rakenteluakin smiley
Itekki pitäis putkiperhoja opetella tekeen:D

OK. Itsekin mietin minne osastolle viestin laittaisin. Tulin sitten kuitenkin tänne laittaneeksi, kun alusta loppuun asti on kuitenkin itse rakenneltu. :roll: ..tai no, itse ja itse!!

Putkiperhojen teko on äärettömän helppoa.. Ei muuta kuin korvapuikon putki vaikka ruuvipenkkiin kiinni, sitten vaan jostain tinselistä/silkistä/muusta kivasta väännät rungon. lopuksi karvaa/marabouhöyhentä siiveksi. Itse sidon siiven tasaisesti rungon ympärille, mutta voit myös sitoa esimerkiksi ainoastaan perhon yläosaan! Tässä perhossa putkena tosin ihan kirkasta kaksmillistä putkiperhoputkea. Voin laittaa lisää kuvia jos kiinnostaa..

Niin ja ei muuta kun itsetekemiä härveleitä vaan lisää!!
arpeli - A-P Virnes

Shield

Joo elikä erityisesti olisin kiinnostunut putkiperhoja sitoo  :-D Ajatus olis mennä tänä kesään korkeakoskelle heittämään puntin kanssa näitä"korvapuikkoja"..
Tollanen penkki on vissiin pakko jtkin väsätä, riippuu jos saan yhen tutun välineet ostettuu.

arpeli

Itse olen ihan normaalia parsinneulaa kayttänyt putkiperhojen sidonnassa.. Parsinneula perhopenkin leukojen väliin (tai pieni ruuvipenkki käy myös hätätilassa) ja siihen putki päälle. Jos liian väljä putki, niin sidontalankaa neulan ympärille!! Myös erikseen myydään putkiperhopenkkejä ym. työkaluja, mutta ihminen nekin on rakentanut, joten helppo ja halpa on itse soveltaa  :wink:
arpeli - A-P Virnes