Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Settiä heittokalastukseen ja uisteluun

Started by Uppotukki, July 22, 2008, 21:15:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Uppotukki

Olen hankkimassa settiä heittokalastukseen sekä uisteluun ja ajattelinkin tiedustella soveltuuko seuraava paketti hyvin ko. tarkoitukseen.

Kelaksi olen ajatellut Shimanon Aspire 2500 FA:ta ja vapa olisi Shimano Technium DF BX 240 MH.

Tuohon yhdistelmään laittaisin siimaksi Spiderwiren Ultracastin Invisi-Braid 0,25mm.

Tarkoituksena on kalastaa pääsääntöisesti järvestä kuhaa ja haukea.

Onkos kellään kokemuksia tai mielipiteitä vehkeiden soveltuvuudesta ko. kalastamiseen.

El Dorado

Ottaisin vähän jäykemmän vavan kuin 2500.
Vaikka Shimanon 4000.
Kaikki muu sopii hyvin.

Orjatar

Juu itekkin tuollaiseen käyttöön joka sopii heittelyyn ja veto uisteluun niin kannattaa ottaa 4000:set vehkeet. Aikalailla paras yleis koko kaikenlaiseen kalastukseen.
Kunnia on häviävää. Maine on ikuista.

SUURkalastaja jyväskyläst

Se hiukka riippuu siitä mitä kalaa kalastaa. Itse, kun kalastelen ahventa enimmäkseen ottasin Shimanon 1000 kelan ja siihen jonkun 165cm jäykähkön vavan. Yks hyvä on Berkley Cherrywood (itellä käytössä. :-)).
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Tornio_River

paketti riittää kyllä normaaleille suomen kaloille,vallanmainiosti, kevyeen/normaalin vetohommaan ihan passeli paketti myös,siiman vahvuuden vaihteisin ehkä pykälää
ohuemmaksi sillä 0,25mm punottu on kuitenkin "oikeasti" paljon ilmoitetua paksumpaa ,eli joku 0,17-0,20 olisi mielestäni jo parempi ratkaisu

Kuhastelija

Jos kuhaa ja haukea haluaisin heitellä ja uistella samoilla kamppeilla, niin sillon valintani olisi kyllä 7 jalkainen (210cm) vapa vieheluokituksella 10-30/ 5-25 g.
Kelaksi tollanen 2000 tai 2500 olisi aika passeli. Shimanoa kyllä itsekin suosittelen, sillä halvemmatkin mallit ovat suht kestäviä. Vapa sitten kannattaakin ehkä katsella Daiwa/Berkley/Shakespeare- akselilta, ainakin omaan käteeni ovat Shimanot olleet vähän turhan löysiä ko. kalalajeille.

e. niin joo ja siimaksi suosittelisin sitten ehkä 0.17 tai 0.20 FireLine.