Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Veden lämpötilan mittaus?

Started by Alive, June 06, 2002, 11:02:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Alive

Miltä syvyydeltä se pitäs virallisesti mitata? Itse kun pidän kirjaa lämpötiloista, mittaan sen noin ½ metristä.

Mutta sehän ei anna oikeestaan oikeeta lämpötilaa, koska kyllä yleensä kalastetaan syvemmältä kun tuo puolimetriä. Ja syvemmällä on läpötila sit eri.

Onko sitten parasta "lämpötilanmittaus syvyyttä" ?

Tornio_River

ei kai sitä oikeaa menetelmää kai olekkaan ???  itse olen laskenut  pinta,väli,ja pohjan vedet tavallaan yhteen ja laskenut keskiarvon ,no lämpötiltahan vaihtelee sit aika paljon eri kerroksissa,no mutta joj sjoku tietää oikean mittaustavan niin ilmoittakaa ihmeessä,tornio joen lämpötilaksi olen saanut kyseisellä keinolla +19   ja   tämän viikon tilastojen mukaan lämpötila olisi noin +20 et ei se kauheesti heitä,mut
vinkkejä!!!!!!!!

Anonymous

Mä mittaan kanssa lämpötilan aina alle metristä (en tosin pidä kirjaa lämpötiloista).

Kai se riittää kun siitä mittaa. Voihan sen sitten arvioida että kuinka paljon viehe on pintavettä syvemmällä !  :-X :D

Salmo

Jotkut laittaa lämpömittarin takilaan ja sen avulla mittaa lämpötilan syvemmältä.

Minulla on kaikuluotaimessa lämpötila-anturi joka tosin mittaa vain pinnan lämpötilan, että kyllä minäkin joudun arvailemaan sen lämpötilan siellä syvemmällä. Takilaa kun minulla ei ole!

Lohenuistelija

Eikös ilmatieteenlaitoksen vedenlämmöt mitata aina tasan metristä? Näin muistan ainakin kuulleeni. Vedenlämmöistä sen verran että keväällä etsi lämpimämpiä paikkoja/virtauksia/kumpuamisalueita niin pysyt punalihaisessa.

Liquid Snake

Sanoisin että metri riittää. Kaksi metriä antaa ehkä liian alhaisen käsityksen ja ethän sinä siellä ui... Eikä se paljon siinä ehdi vaihdella.
Kipu on kiva, mut elä satuta ittees!

Dogget

Merenkulkulaitos mittaa lämpötilan kahdesta metristä sen virallisilla mittauspaikoilla Suomen rannikolla.