Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Super Shad Rap

Started by kala___mies___95, August 18, 2008, 17:24:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kala___mies___95

Niin olisko toi super shad rap hyvä Ylä-karjalan seudulla. Jos on niin mikä väri. Eniten kalastelen Nurmeksessa. Ja tietenkin mikä paikka.
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

Qkkeli

Riippuu ihan siitä mitä kalaa olet pyytämässä, asuinpaikalla ei ole juurikaan väliä. Väri riippuu päivästä/vuodenajasta/veden väristä jnejne.

kala___mies___95

Tumma vesi, kaikki vuoden ajat, kalat mitä pyydän  Kuhaa, haukea, aventa, ja kaikkea tälläistä

Kaivo

Quote from: kala___mies___95 on August 18, 2008, 17:24:49
Niin olisko toi super shad rap hyvä Ylä-karjalan seudulla. Jos on niin mikä väri. Eniten kalastelen Nurmeksessa. Ja tietenkin mikä paikka.

"Jos on niin mikä väri" liittynee siihen, että vain yhdellä värillä pitäisi pärjätä. Yhdellä värillä voi saada kalaa yhtenä päivänä vaikka kuinka hyvin, toisena päivänä sillä taas tulee huonommin, jonakin heikompana päivänä ei ehkä mitään. Kuten Qkkeli tuossa edellä totesi, yhtä oikeaa väriä ei ole, vaan Super Shad Rapinkin tapauksessa tarvitaan useampia värejä, jotta kaloille on mahdollista tarjota erilaisten sääolosuhteiden tms. mukaan erilaisia vieheitä. Valikoimassa kannattaisi olla mielellään ainakin puolenkymmentä erilaista perusväriä joita kaikkia tulisi myös kokeilla, jotta löydetään niistä ainakin yksi jolla alkaa tulla kalaa. Eroja eri värien pyytävyydessä voi todellakin olla.

Super Shad Rap on sen verran muhkean kokoinen (14 cm / 45 g) viehe, että sitä on järkevintä tarjoilla meikäläisistä kaloista vain reilumman kokoisille hauille. Järvikalastuksesta puhuttaessa se tapahtuu helpoimmin vetouistelemalla rantojen ulkopuolella reilusti syvää vettä, jostain kolmesta metristä alkaen. Sivutuotteena noin isolla vaapulla voi saada myös yksittäisiä isompia kuhia.

Tummaan veteen sopiva väripaletti voisi olla esim. tällainen. Mukana on kolme hyvin erottuvaa väriä (FP, GF, RH) sekä kaksi hillitympää (BRP ja RFSH).

*Jos haluat kysellä kalapaikoista Nurmeksen seudulla, lähetä siitä kysymys Itä-Suomi -keskustelualueelle.

-- Kaivo

kala___mies___95

kiitos vinkeistä  :wink: :wink:

Panze

Sattuisiko kukaan tietämään, saako kyseistä vaaputinta tilattua jostain netistä? Itse en ole huomannut tuota oikeastaan missään :|

Kiitos jo etukäteen!
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

wild miguel

huuto netistä löytyy,ainakin nyt pari possua.

]one

Quote from: Panze on February 07, 2009, 13:06:36
Sattuisiko kukaan tietämään, saako kyseistä vaaputinta tilattua jostain netistä? Itse en ole huomannut tuota oikeastaan missään :|

En oo miekään kaupoissa juurikaan törmännyt, (edes erikoisliikkeissä?!) mutta esim. kalastus.comissa (mainostus sallittu) näkyy silloin tällöin olevan yksittäisillä käyttäjillä myynnissä, niin käytettyinä, kuin uusinakin. Kannattaa seurailla, joskus tulee tehtyä ihan löytöjä.  :wink:

Panze

Quote from: ]one on February 09, 2009, 19:20:34
Quote from: Panze on February 07, 2009, 13:06:36

En oo miekään kaupoissa juurikaan törmännyt, (edes erikoisliikkeissä?!) mutta esim. kalastus.comissa (mainostus sallittu) näkyy silloin tällöin olevan yksittäisillä käyttäjillä myynnissä, niin käytettyinä, kuin uusinakin. Kannattaa seurailla, joskus tulee tehtyä ihan löytöjä.  :wink:

Quote from: wild miguel on February 09, 2009, 19:03:46
huuto netistä löytyy,ainakin nyt pari possua.

Kiitoksia vastauksista, pitääkin välillä salaa vilkuilla tuota kalastus.comia tai vastaavia. Huuto.netistä katsoinkin jo, mutta värit eivät juuri miellytä.

Ps. Countdown Super Shad Rap on sitten erikseen, sitä en tarvitse :-)
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.