Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Martimojoki

Started by Juseli, September 27, 2008, 21:15:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Juseli

Onkohan kukaan mahtanut kalastella Iijoesta haarautuvalla Martimojoella.
Hienoja koskipaikkojahan tuolta löytyy.
Itse olen yhden reissun tehnyt sinne. Laihoilla tuloksilla. Kalan saantiin on kuitenkin varmaan
ihan hyvät mahdollisuudet, kun Iijokeen on suora yhteys. Huomenna lähdetään isän kanssa uudestaan katsastamassa tuo joki
ja toivotaan, että kala ois paremmalla otilla.

Eli siis keskustelua joesta tänne.
Tuskin kukaan tietää edes koko jokea...

tonko__

no oliko se kala paremmalla syönnillä jusej??

Juseli

Quote from: tonko__ on September 29, 2008, 10:34:00
No eipä ollu...  :-(
Pisti kuitenkin mietityttään ku oli melkoset polut siellä rannoilla. Jos siinä vaikka kesällä kulkeekin kalastajia, niin mitähän ne siitä pyytää?
Joki itsessään näyttää aivan siltä, että siinä vois vaikka harreja majailla Mutta eipä näyttänyt mun perhot kelpaavan...

tonko__

Quote from: Jusej on September 29, 2008, 15:24:31
Pisti kuitenkin mietityttään ku oli melkoset polut siellä rannoilla. Jos siinä vaikka kesällä kulkeekin kalastajia, niin mitähän ne siitä pyytää?
Joki itsessään näyttää aivan siltä, että siinä vois vaikka harreja majailla Mutta eipä näyttänyt mun perhot kelpaavan...

kuinka kirkas vesi siinä martimojoessa on yleensäkki??

Juseli

Quote from: tonko__ on September 29, 2008, 17:50:44
Quote from: Jusej on September 29, 2008, 15:24:31

kuinka kirkas vesi siinä martimojoessa on yleensäkki??
No ei se nyt likaista oo, mutta ei kyllä kovin kirkastakaan. Sellainen ihan normilaatuinen vesi, kuten esim. Iijoessa.

Knucklehead-78

Poikamartimo laskee ruskeaa vettä martimojokeen ja ojitukset ym. likaavat lisää. Kesäisin joki kuivuu melkein olemattomiin ja kalaa ei ole. Olen itsekin ihmetellyt noita polkuja, kun kalamiehiä eikä kaloja juurikaan ko. joessa ole... Jos sielläpäin liikkuu, niin kalastus kannattaa keskittää Iijokeen, sillä patoaltaissa muhii valtavankokoisia haukia ja saalis on yleensä varma.

tonko__

Quote from: Knucklehead-78 on October 05, 2008, 10:58:14
Poikamartimo laskee ruskeaa vettä martimojokeen ja ojitukset ym. likaavat lisää. Kesäisin joki kuivuu melkein olemattomiin ja kalaa ei ole. Olen itsekin ihmetellyt noita polkuja, kun kalamiehiä eikä kaloja juurikaan ko. joessa ole... Jos sielläpäin liikkuu, niin kalastus kannattaa keskittää Iijokeen, sillä patoaltaissa muhii valtavankokoisia haukia ja saalis on yleensä varma.

veikkaan että juselilla ei kovin paljo maha nuo hauet kiinnostaa vaan jalokalat ku kerta perhostelee. toki perhollaki voi saaha haukea, mutta kyllä se taitaa olla jalokala jahissa yleensäkki.
vai, juseli?

Juseli

Quote from: tonko__ on October 06, 2008, 19:11:47
Quote from: Knucklehead-78 on October 05, 2008, 10:58:14

veikkaan että juselilla ei kovin paljo maha nuo hauet kiinnostaa vaan jalokalat ku kerta perhostelee. toki perhollaki voi saaha haukea, mutta kyllä se taitaa olla jalokala jahissa yleensäkki.
vai, juseli?
Juuri näin.
Jos vaikka Iijoelle pääsen niin kyllä mielummin perhosteen koskesta harreja, ku paiskon lusikkaa suvannossa hauet mielessä...  :roll:

Knucklehead-78

Aa.. no sitten Iijoella kalastus alkaa kipinästä ylöspäin.
(tai alaspäin niinkuin mulle kävi: http://perhorasia.fi/Diary/ViewDiaryEntry.thtml?entryID=6676 )

kalastan_kaikkea

Aikoinaan on isäni saanut sieltä paljon haukia, mutta näyttää nykyään olevan kalat hukassa.
Kerran kaks käynyt ilman tuloksia.