Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kalapaikat kokkolanseudulla?

Started by klipailu, November 15, 2008, 15:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

klipailu

Hei!

Minkäslaisia kalapaikkoja löytyy kokkolanseudulta.
Löytyykö esim. mitään hyviä metsäjärviä ym...
Kesällä kiinnostaa virvelöinti. Saaliskaloina ahven, hauki ja ehkäpä myös kirjolohi.
Talvella kiinnostaisi käydä pilkilläkin koittamassa.

Makko

Kaivo

Käsittääkseni Kokkolan + naapurikunnan (Luoto / Larsmo) puolella on saaristo, ja varsin hyvät haukipaikat. Kalan keskikoko ei ehkä ole ihan samaa luokkaa kuin etelärannikolla, mutta ihan mukaviin kaloihin pitäisi kyllä olla mahdollisuudet. Lisätietoja esim. http://www.saaristomatkailu.com/.

-- Kaivo

pumpkinca

Isoa haukea saa erittäin hyvin myös Perhonjoesta Kokkolassa..Vaatii tosin erillisen luvan lohikalojen takia.Lupia saa esim Vittsarin Shelliltä ja Kokkolan Kalastus ja erä liikkeestä.

Vilu

Hemmetti enhän minä omaa topickiani muistanut, kun tuli pidettyä piiitkä tauko. (http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=15020.0)
Jos minä jatkan tätä tuoreinta ketjua niin pysyy ylhäällä. Eli viime viikolla kaks reissua Päiväniemeen, eikä tarvinnut tyhjin käsin lähteä.
Maanantaina nousi 22 kalaa, särkeä ja ahventa. Olin silloin yksin. Keskiviikkona kaverin kans nostettiin vähän yli 70, särkeä, ahventa ja pari kiiskeä.
Ahventen osuus tasan 40 ja kaikki syömäkaloja. Tällä viikolla pitäisi käydä uudestaan jos vain jäitä riittää.

Junkkari

Voi olla jo meri aika sulaa ku joetki alkaa tulvia.
:-) :-( :x

Junkkari

Lammisa ei kyllä virtaa ja jokien tulva seuranta käynnistyy huomena ja nytki on joesa puolimetriä enemmän vettä ja merehenhän se päätyy.

Junkkari

kaikki kalajoesta alaspäin joet on sulina tai siis on vettä jään päällä puolimetriä. ja eiköhänne kyrmyniskat oo rannoilla oottamasa kutua samalla lailla ku hauet.

Vilu

Tänään on viimeksi merellä pilkitty. ~ 40 senttimeetteriä oli jäätä, muutama sentti pinnasta kovaa pakkasen takia, loppu pehmeetä. 6'' Mora upposi kuin sulaan voihin. Ja sitten se saalis. Mitään ei saatu, ei näykkäisyn näykkäisyä. Rantaa lähimmät avannot tehtiin noin 100 metrin päähän.

DayToDie

No mites Kokkolalaiset näin epä-aktiivisia? Onko kukaan käyny kalassa vielä?
Itse käyny kerran päiväjärvellä ja muutamaan otteeseen tuolla perhonjoella. Onko muuten innokasta kalakaveria mulle? (oon 14.v kohta) Ja oisko täällä missä heitto-onkingta paikkoja? Lahnaa,säynettä ja särkeä?
Täältä tulee MAURI!

quieto

www.anvianet.fi/perhonjoki

värkkäsinpä nopsasti jonkulaiset pellesivut perhonjoen alaosasta