Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Propilkki 0.7 julkaistu!

Started by Mikko_-Procyon-, January 16, 2009, 00:18:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

Quote from: Eci on February 23, 2009, 00:33:36
Repesin just tietokoneen tekoälylle. Jormuanlahdella kaks tyyppii käveli 10 minuutin kisassa niin kauas että eivät ehtiny kairata kun piti jo lähtee takasin punnitukseen.

Siellä on monentasoista keinoälyä...
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kalastelija10

Tää on vaan ehdotus, mutta voisko propilkkiin saada vielä vaikeamman tason, sellasen että sais ylistää itteesä jos pärjää siinä. Tuntuu tuo vaikea turnaus loppuvan minun voittoon aina, myös pitemmät kisat. Extra vaikea taso ois ihan huippu :-D.

Mikko_-Procyon-

Quote from: kalastelija10 on February 25, 2009, 11:23:01
Tää on vaan ehdotus, mutta voisko propilkkiin saada vielä vaikeamman tason, sellasen että sais ylistää itteesä jos pärjää siinä. Tuntuu tuo vaikea turnaus loppuvan minun voittoon aina, myös pitemmät kisat. Extra vaikea taso ois ihan huippu :-D.

Kyllähän sen sinne voisi tehdä, mutta katsotaan nyt miten keinoäly + bottien varustetaso + kampanja-hahmo tuo lisää tasoa ja sisältöä peliin. Ainahan botit voitaisiin säätää "huijaamaan", ts. ne tietäisi missä kalat liikkuu ja mitä ne syö.. silloin niiden voittaminen tulisi kyllä ihan järjettömän vaikeaksi.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

lareman

Quote from: Mikko_-Procyon- on February 25, 2009, 11:44:19
Quote from: kalastelija10 on February 25, 2009, 11:23:01

Kyllähän sen sinne voisi tehdä, mutta katsotaan nyt miten keinoäly + bottien varustetaso + kampanja-hahmo tuo lisää tasoa ja sisältöä peliin. Ainahan botit voitaisiin säätää "huijaamaan", ts. ne tietäisi missä kalat liikkuu ja mitä ne syö.. silloin niiden voittaminen tulisi kyllä ihan järjettömän vaikeaksi.
Mikon vanhan idean voisi panna täytäntöön:
Quote from: Mikko -Procyon-Mietin tässä sitä, jos vaikka propilkki kakkoseen tekisi koodeja. Tosin yleensä peleissä on helpotuskoodeja, niin tekisi tuohon VAIKEUTUSkoodeja, ts. koodilla kilpailijoista tulee parempia tai oma kalansaanti vaikeutuu. Haastetta lisää tosipilkkijöille?

Dams

Jonkinlainen optimointi olisi myös mukavaa, kuten vaikka LOD tai backface culling. Tällä hetkellä tuulettimet huutaa kokoajan pelatessa, vaikka kone ylittää vaatimukset kevyesti.

Kaapo

Iha asiallinen peli, kiitokset tekijöille. Varmaankin tullut jo ilmi, mutta hieman toi harmaita hiuksia huomatessa, että tab+alt eli winukkaan meno aiheutti pelin "katoamisen" eli ohjelma sulkeutui taustalla. WinXP on kyseessä, ja ongelma tapahtuu aina kun menee windowsin puolelle.

Parhain terveisin,

-Kaapo

Mikko_-Procyon-

Quote from: Dams on February 27, 2009, 21:06:11
Jonkinlainen optimointi olisi myös mukavaa, kuten vaikka LOD tai backface culling. Tällä hetkellä tuulettimet huutaa kokoajan pelatessa, vaikka kone ylittää vaatimukset kevyesti.

Kokeiles avata se settings.dat ja tiputa prioriteettiä. Ehkä auttaa.. ja jos ei, niin sitten ei. Mullakin läppärissä tuulettimet vinkuu pelatessa. Tuo "pääkone" on 6:lla kotelotuulettimella varustettu ja se ei edes humise vaan kuulostaa enemmänkin hurrikaanilta :) Eipähän tule lämpöongelmia.

Onhan sitä peliä optimoitu vaikka miten paljon, mutta vaikka grafiikka näyttää yksinkertaiselta, niin siellä on yllättävän paljon tehoa syöviä juttuja. Harvassa pelissä on noin paljoa puita (erilaisia).. katsokaa vaikka jotain rallia. Ne on pari levymäistä puuta ja sitten tausta on yhtenäinen tekstuuri. Ja kun me optimoitiin puiden piirtoa "lähemmäksi", niin heti oli kommentit että "bugittaa rajalla".. no, palautettiin se sitten takaisin tuollaiseksi. Samalla jään pinnasta valitetaan, että näkyy rajoja. No, sekin  saadaan korjattua, mutta tehoja se syö turhan paljon (z-buffer).

Kaapo, pelaa ikkunassa (paina alt-enter), niin ongelmaa ei ole. Tai vastavuoroisesti muuta näytön värit 16-bit. Vika ei ole pilkissä, vaan directX:n bugi. Peli kysyy directX:ltä tuon työpöydän grafiikkatilan palautuksen ja sitten se windows ei sitä osaakaan käsitellä. Se on ihan "normaali" komento, mutta kun ei toimi niin ei toimi. Se on ehkä korjattu uudemmissa directX versioissa, mutta niiden käyttö vaatisi Microsoftin kääntäjän käytön ja se taas tuo mukana todnäk satoja uusia/outoja bugeja, joiden ratkaiseminen veisi aikaa liian paljon.

Janxu

moikkas mikko..
eli sen verran pitäis kysyy näin yleensä hostigeimejä pyörittäessä että olisiko sellainen mahdollinen lisäys peliin et hosti näkisi ja muutkin sen pelaajan "tunnusnumeron" siinä sisääntuloilmoituksessa..helpottaisi näitä selityksiä et miten privat toimii yms. ja näkisi myös hostia esim.jatkuvien häiriköiden sijoittumisen numerolistalla..

Mikko_-Procyon-

....noh... mun mielestä Jannen itsensä pitäisi _PELATA_ enemmän pp2:sta, niin se ymmärtäisi näiden ongelmien laadun. Moni tämänkaltainen asia olisi hyvä lisäys sinne.. muutenkin se numerosysteemi kaipaisi jonkin helpottavan toiminnon.  Pelkästään koodaamalla ja testaamalla ei pääse tällaisiin asioihin täysin sisälle. Ja kun minä näitä ideoita koitan netin/puhelimen kautta jotenkin välittää eteenpäin, niin tulos on yleensä jotain ihan muuta. Pelatessa nuo asiat ja epäkohdat huomaa helposti, ts. mikä ärsyttää ja rassaa kaiken aikaa. Kahtotaan ny, mitä tuolle systeemille keksitään ja miten sitä saadaan parhaiten muutettua.

Dams

Quote from: Mikko_-Procyon- on March 03, 2009, 09:02:46
Quote from: Dams on February 27, 2009, 21:06:11

Kokeiles avata se settings.dat ja tiputa prioriteettiä. Ehkä auttaa.. ja jos ei, niin sitten ei. Mullakin läppärissä tuulettimet vinkuu pelatessa. Tuo "pääkone" on 6:lla kotelotuulettimella varustettu ja se ei edes humise vaan kuulostaa enemmänkin hurrikaanilta :) Eipähän tule lämpöongelmia.

Onhan sitä peliä optimoitu vaikka miten paljon, mutta vaikka grafiikka näyttää yksinkertaiselta, niin siellä on yllättävän paljon tehoa syöviä juttuja. Harvassa pelissä on noin paljoa puita (erilaisia).. katsokaa vaikka jotain rallia. Ne on pari levymäistä puuta ja sitten tausta on yhtenäinen tekstuuri. Ja kun me optimoitiin puiden piirtoa "lähemmäksi", niin heti oli kommentit että "bugittaa rajalla".. no, palautettiin se sitten takaisin tuollaiseksi. Samalla jään pinnasta valitetaan, että näkyy rajoja. No, sekin  saadaan korjattua, mutta tehoja se syö turhan paljon (z-buffer).
Prioriteetti on 1 tällä hetkellä, periaatteessa puiden piirto yms. optimointi olisi hyvä olla jossain asetuksissa, käyttävät ne jotka haluavat. Se ei haittaisi silloin ketään, mutta auttaisi tuuletin ym. ongelmiin.

nikisu

Täs kun 0.7 tuli niin mulla ei oo enää ennätysiä tullu listaan ollenkaan, nyt siellä ei ole mitään, entisetkin lähtenyt...

Janne -Procyon-

Quote from: Mikko_-Procyon- on March 04, 2009, 08:21:45
....noh... mun mielestä Jannen itsensä pitäisi _PELATA_ enemmän pp2:sta, niin se ymmärtäisi näiden ongelmien laadun. Moni tämänkaltainen asia olisi hyvä lisäys sinne.. muutenkin se numerosysteemi kaipaisi jonkin helpottavan toiminnon.  Pelkästään koodaamalla ja testaamalla ei pääse tällaisiin asioihin täysin sisälle. Ja kun minä näitä ideoita koitan netin/puhelimen kautta jotenkin välittää eteenpäin, niin tulos on yleensä jotain ihan muuta. Pelatessa nuo asiat ja epäkohdat huomaa helposti, ts. mikä ärsyttää ja rassaa kaiken aikaa. Kahtotaan ny, mitä tuolle systeemille keksitään ja miten sitä saadaan parhaiten muutettua.

Joo, kyllä olen tiedostanut tuonkin ongelman. Pitää tosiaan kattoa mitä tuolle on tehtävissä, ja mihin versioon.
Nuo pelaaja id:t on vain juuri sellainen paikka, että niihin liittyen kun tekee jotain muutoksia, niin helposti menee isoja asioita rikki. Pittääpi miettiä huolella miten tekee, ja vaatii myös huolellista testausta.
Aloitin eilen tauon jälkeen tuon 0.7:n jo pitkäksi kasvaneen bugilistan korjaukset. Listassa on jo yli 20 vikaa tutkittavaksi ja korjattavaksi.  :|
Ja paljon on varmasti myös sellaisia vikoja jotka eivät ole kantautunut minun korviin asti, mutta pitää aloittaa noista.

- Janne Olkkonen-
--Team Procyon--

lareman

Onkos tarkoituksellista, että kun painaa aivan vasenta ylänurkkaa niin menee taukoon?

karib

lareman

Quote from: karib on March 06, 2009, 18:34:23
On.
Entä mitä hyötyä tuoat ominaisuudesta on? Puuttuuko jonkun näppiksestä esc?

Tornio_River

Pakko tähän on nyt kysymys laitella, eli tässä  tämän uuden version ilmestettyä on alkanut vaivaa sellainen ongelma että ennätyskalani eivät jää listoihini(tietenkin helpoimmalla tasolla  ym eivät jää) mutta ongelma ilmeenee etenkin verkkopeleissä,söimiltäkin olen saanut monen monta  reippahasti yli kilon ylittänyttä rautua verkkopeliseissä. mutta silti söimin listan kärkeä taitaa piettää reilu 600gr yksilö,samoin niemisten oma tane enkka  tiimin verkkopelistä puuttuu ym.
Miehessäkö vika vai missä tää ny mättää :?

Hankey Bannister

Quote from: Tornio_River on March 06, 2009, 18:39:10
Pakko tähän on nyt kysymys laitella, eli tässä  tämän uuden version ilmestettyä on alkanut vaivaa sellainen ongelma että ennätyskalani eivät jää listoihini(tietenkin helpoimmalla tasolla  ym eivät jää) mutta ongelma ilmeenee etenkin verkkopeleissä,söimiltäkin olen saanut monen monta  reippahasti yli kilon ylittänyttä rautua verkkopeliseissä. mutta silti söimin listan kärkeä taitaa piettää reilu 600gr yksilö,samoin niemisten oma tane enkka  tiimin verkkopelistä puuttuu ym.

Omituinen on ongelmasi - ainakin kun omiani ja muiden pelanneiden juttuja katselen, niin ovat verkkopelissä saadut kalat tallentuneet moitteettomasti listoille - ettet vaan nyt sekoita sitä harjoittelupeliä - jossa tosiaan saa isojakin kaloja helposti - siihen verkkopeliin. Se kun vaatii Söimin rautujen saaminen istumalihaksia2  - jos useita (Mikä tarkoittanee AINAKIN kolmea) yli kiloisia meinaat saada - niin sanonpa söimillä yhteen yli kloiseen semmoisen reippaan 10 tuntia kyykistelleeni.

Ei minun kiikareihini ole tarttunut sen kummemmin väitettä vastaavasta bugista. Voihan se tottakin olla - mutta ainakin omalla kohdallani tarkistaisin asian vaikka pelaamalla verkkopelin jollakin sellaisella järvellä jossa ennätyslistalla ei ole ennestään mitään, tai sitten ennätykset ao-paikassa ovat helposti rikottavissa.
Knääkähtämääsillänikin viälä vetääsen brändyä käkättimehen.

karib

Tuo tallentuminen on helppo tarkistaa, kun antaa pelin tallentaa play logia, niin sieltä näkee omat ja muiden kalat. Omia saaliita voi sitten verrata ennätys listaan..

Harkkis

Tuleekos tänne semmosta topikkia nimikkeella "Pp2 0.8 kehitys thread"? Vai onko vielä edes alettu miettimään moisia asioita?
Loistavia vaappuja ja muita kalastukseen liittyviä tarvikkeita! Saalisploki!
Tarvaaput: http://tarvaaput.nettisivu.org/
Klikkaa linkkiä ja hämmästy

MIETTINEN

Vastaanpa tähän että kannattaa lukasta toi 0.7 kehitys threadi läpi (pari viimestä sivua).

Mutta 0.8 ei ole alettu vielä edes miettimään mikko ja kumppanit pitävät nyt taukoa pelin teossa.

Tornio_River

Quote from: Hankey Bannister on March 07, 2009, 02:41:12
Quote from: Tornio_River on March 06, 2009, 18:39:10

Omituinen on ongelmasi - ainakin kun omiani ja muiden pelanneiden juttuja katselen, niin ovat verkkopelissä saadut kalat tallentuneet moitteettomasti listoille - ettet vaan nyt sekoita sitä harjoittelupeliä - jossa tosiaan saa isojakin kaloja helposti - siihen verkkopeliin. Se kun vaatii Söimin rautujen saaminen istumalihaksia2  - jos useita (Mikä tarkoittanee AINAKIN kolmea) yli kiloisia meinaat saada - niin sanonpa söimillä yhteen yli kloiseen semmoisen reippaan 10 tuntia kyykistelleeni.

Ei minun kiikareihini ole tarttunut sen kummemmin väitettä vastaavasta bugista. Voihan se tottakin olla - mutta ainakin omalla kohdallani tarkistaisin asian vaikka pelaamalla verkkopelin jollakin sellaisella järvellä jossa ennätyslistalla ei ole ennestään mitään, tai sitten ennätykset ao-paikassa ovat helposti rikottavissa.

Kyllä nyt en sekoita mitään harjoittelu hommaa tähän sillä,kyseiset kalat ovat tulleet verkkopeleissä,niin tiimin omissa kuin muissakin,ja mitä tuohon istumiseen tulee niin en tiedä miten kauan siellä sitten pitää istua mutta samassa verkko pelissa olen saanut  3 kpl yli kilon rautua(räsäsellä syvänteestä,muutamalla muulla keroilla saanut myös yli kilon ylityksiä.)
Eilinen 990 gr kalakaan ei näy tuloksissa! Niemisien oma vaatimaton taimen enkka 1900+ myöskään ei ole listoilla jne.Ja kaikki nämä ovat tulleett takuulla nettipeleissä!

uskoo ken tahtoo,eikai tälläistä kukaan nyt huvikseen ala kirjoittelemaan

Mikko_-Procyon-

Ongelma lienee TAAS siinä, että millä userilla olet pelin asentanut ja millä sitä käytät. Janne osti läppärin, jossa on vista, että tätä ongelmaa voidaan tutkia.

Don Miguel

Minulla on läppärillä ihan samanlainen ongelma, kun Torniolla. Ennätykset eivät tallennu, hahmonhallinnan muutokset eivät jää muistiin (kuten kotikoneella) Hieman yritin jo temppuillakin sen kanssa tuloksetta (sen koneen ylijumalana hyvä tehdä mitä haluaa)

Minua neuvottiin kokeilemaan tallenuspaikan vaihtoa: C:stä D:hen. Tätä en ole vielä tehnyt, joten en tiedä toimiiko. Eli pilkki poistoon, ja uudestaan lataukseen.

Todella kummallista kyllä. Kotikoneen Vistalla ei ole tälläistä ilmennyt.

-Don Miguel
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Kala-Vale

Vistan kanssa on tullut hieman "ongelmia". Koneella 2 eri käyttäjää (omat tunnukset).

-Alkuun ennätyslistat olivat käyttäjäkohtaisia, mutta static kansiossa pyöriessäni (epätoivoista play-login nauhoitusta kokeilin) ennätyslistat  yhdisty, joskin toinen lista hävisi?. Nykyään molemmilla näkyy sama ennätyslista. Eli korjaantui jotenkin, tietäs vaan miten  :-D

Pelaajaprofiili pitää luoda molempiin erikseen...

-Mut sitten itse asiaan: D-asemaan siirto auttoi playlogin nauhoitukseen. Ei tarvitse poistaa/asentaa uudelleen. Siirrät vain koko pelin sieltä c-asemasta d:lle. Otin itse varmuuskopion ennätyksistä, koska muistelin Qkkelin menettäneen ne siirrossa. Ennätyslistat seurasi kyllä nätisti, mutta menetin pelaamieni "lyhyt turnaus" tulokset. Jouduimme myös luomaan hahmot uudestaan. Eli jotain siinä siirrossa jäi matkalle, mutta niinhän siinä uudelleenasennuksessakin kävisi.

Nykyisin ainut mikä väliin vaivaa, on joidenkin yksittäisten pelien play-logien uupuminen, josta johtuen Ascon Buddy ei pysty laskemaan pelien tuloksia... Ote playlogista:

New LAN CLIENT competition started: Saarijärvi. (10.3. 9:20/ 30 min/ keski / Kaikki lajit /Normaali jää)
Competition aborted (23 min)

Peli kyllä pelattiin loppuun ja saatiin tulokset... Itse peli ei herjaa mitään, ainoastaan Buddy ilmoitti pelin keskeytetyksi.
En oe lähekään nin seaisi, ku sin lulet.

Don Miguel

Quote from: Don Miguel on March 07, 2009, 20:43:14
Minua neuvottiin kokeilemaan tallenuspaikan vaihtoa: C:stä D:hen. Tätä en ole vielä tehnyt, joten en tiedä toimiiko. Eli pilkki poistoon, ja uudestaan lataukseen.

Nyt on kokeiltu, ja pikaisen testin jälkeen tämä todellakin toimi! Ennätykset eivät enää katoa pilkin sammuttamisen jälkeen, samoin hahmonhallinnan muutokset säilyvät muistissa. Eli Tornion ongelmaan on nyt selvä ratkaisu: C: asemasta D: asemalle pilkki :-)

-Don Miguel

[TTV][oltermanni]

JESS EI LATAAMISESSAKAAN KESTÄ KAUVVAAN   KIITOS JANNE JA MIKKO!!

:-D
                                       :-D

Kobe

Ensimmäisen bugin nappasin minäkin.. Kyseessä koivusaaren matalikko :)

Tornio_River

Quote from: Don Miguel on March 09, 2009, 15:56:26

Nyt on kokeiltu, ja pikaisen testin jälkeen tämä todellakin toimi! Ennätykset eivät enää katoa pilkin sammuttamisen jälkeen, samoin hahmonhallinnan muutokset säilyvät muistissa. Eli Tornion ongelmaan on nyt selvä ratkaisu: C: asemasta D: asemalle pilkki :-)

-Don Miguel

eilen tuli tämä homma suoritettua eli c:asemalta -> D:lle..no sitten sain söimiltä eilen  619 ja 555 siiat tiimin verkkopelissä,noh näitäpä ei näy listoilla.kärkeä pitää 365gr yksilö..

Don Miguel

Quote from: Tornio_River on March 15, 2009, 10:08:18
Quote from: Don Miguel on March 09, 2009, 15:56:26

-Don Miguel

eilen tuli tämä homma suoritettua eli c:asemalta -> D:lle..no sitten sain söimiltä eilen  619 ja 555 siiat tiimin verkkopelissä,noh näitäpä ei näy listoilla.kärkeä pitää 365gr yksilö..

Siirsitkö kuten Vale, vai poistitko ja latasit uudestaan kuten mie. Tuo nimittäin auttoi minulla play login ongelmiinkin, joten luulisi sinunkin ongelmiin. Ota varmuuskopio niistä ennätyksistä, deletoi pilkki ja lataile uudelleen.

Tornio_River

poistin alkuperäisen pimplaus pelin koneelta (toki säästin rekord.dat tiedoston) latasin uuden  jne.
mutta eipä tulluna muutosta.