Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

ukonjärvi

Started by verpil, February 19, 2009, 19:18:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

verpil

Mökki ois ton järven rannalla mut ollaan toki menos kalastelee muillekki paikoille. Onko hirveän syvä? Onko mahkuja kaloihi rannalta heitellessä ?

kalastan_kaikkea

Ukonjärvi Inarissa vai?

Jos inarin ukonjärveä tarkoitit niin vene saattaisi olla hyödyllinen.

verpil

Joo inarissa se on. Kyl siel on soutuvene ja siinäkää ei oo moottoria :D. Mut verkkoja todennäkösesti lasketaa. Oisko tietoo et mitä kalaa nousee ??

kalastan_kaikkea

Kokeile itse, niin sittenpähän tiedät. :-)

verpil

Joo sehä se paras keino on :D

Tutteri

Vinkkiä voin antaa. meillä on mökki siinä inarin järvessä mahlatinlahden kuppeessa nii epäilen et samat uistimet pelaa siihen ukonjärveenki ja kalakanta varmaan hyvin sama  :-) Räsänen 50/11 väri kulta. aivan päälikkö, oon sillä saanu inarista +40 taimenta ja harjusta 200g-1,5kg painosia  :-) sit betelotot toimii hyvin, oranssi mustilla pisteillä, pienin malli tai keskikoko ja tietenki muissaki väreissä. Lyhyesti kaikka pienet ja keskikokoset lipat ja lusikat toimii. AINIIN! elä unohda Senior vaappua viinipunasella värilla (tietenki niitäki erivärisinä kannattee kokeille) ite sain seniorilla 4päivän aikana inarista 37harjusta 150g-900g, 30taimenta 200-1kg ja 4siikaa 300-600g :) joten tuossa olis pientä vinkkiä lapin ihanille ja kirkkaille järville. niemennokat ja matalikon reunat on siellä päin ollu aina ottipaikkoja!  :-)

verpil

Kiitoksia kovasti tutterille  :-D! Oot siis rannalta heittelemällä sitä kalaa saanut ?

Tutteri

Rannalta sekä vetämällä mutta paikka oli inarinjärvi :) mutta uskon että ukonjärvi toimii samoin, paljon nähnyt siellä pintakäyntejä ku ohi ajellu :) just mainitsemani uistimet toimivat rannalta sekä veneen perässä, paitti Seniori veneessä paremmin. meinaan ku se on nii perskeleen kevyt vaappu. Mut nuilla on hyvä ainaki lähteä liikenteeseen :) jos tulee muitak kysymyksiä mieleen nii kysy, voin yrittää vastata omien kokemuksieni mukaan mitä olen siellä päin kokenut!  :-)

verpil

Noni kiitoksia vielä kerran  :-D Voi tähän jotkut muutki laittaa viestiä ;)

Tutteri

Juu eipä kestä  :-) Mielelläni minä autan näissä asioissa  8-)