Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

millä kirjoa tummasta joesta

Started by muskie, June 03, 2009, 23:52:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

muskie

joo eli kirjolohet mulle täys kysymys merkki koska olen kalastanut haukea mutta jos sitä tänä vuonna alkas sitä kirjolohta pyytämään kun sitä siihen on alettu istuttamaan.
millä uistimella ja minkä värisellä tummasta joesta.

sube

Erillaisilla lipoilla, pienillä vaapuilla ja pienillä lusikoilla ja värin pitäisi olla melko räikeää. Lipoista varmasti toimiva Bete Lotto ja lusikoista pieni Räsänen...

vaapunveistelijä

Parhaat värit tumman punainen ja oranssi.

wild miguel

itsellä toiminu viime kesällä Team Esko värissä BRT.Kaverilla toimi hyvin abu reflex,väri taisolla selain vähän räikeempi

Daiwa

Quote from: vaapunveistelijä on June 08, 2009, 21:33:22
Parhaat värit tumman punainen ja oranssi.
Lisään vielä, että vieheenä kannattaa käyttää Lotto-Beten lippoja, räsäsen pikkulusikoita tai jotain pieniä punertavia vaappuja.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Don Miguel

Tuollaisesta savisameasta joesta olen tänävuonna saanut mustalla 2-koon Super Vibraxilla. En epäile yhtään, etteikö toimisi tummassa vedessäkin.
Humuspitoisessa järvessä punainen Super Vibrax, ja lemonkeltainen Super Vibrax on ollut luottopelinä jo vuosia. 2-3 koko, molemmat toimii.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

muskie

joo, pitääpäs tässä mennä käymään kalakaupassa  :wink:

Harkkis

Minulla tuo lippa kiertää siimaa, jos sitä pitempiä matkoja alkaa vetämään veneen perässä. Joillakinhan tuo voi onnistua jos on kunnon leikari. Ja jos vetäminen ei tuota ongelmaa niin kyllä kannaattaa tarjota lippaa kirjolle. Varsinkin räikeää pientä Lottoa.
Loistavia vaappuja ja muita kalastukseen liittyviä tarvikkeita! Saalisploki!
Tarvaaput: http://tarvaaput.nettisivu.org/
Klikkaa linkkiä ja hämmästy

muskie

entäs miten sen perukkeen laita haittaako haukiperuke vai pitääkö olla lyhyt peruke? parhaat paikat koskelta ala- , yläjuoksulta vai  keskeltä tyyntä osaa :?

sube

Quote from: muskie on June 12, 2009, 22:07:10
entäs miten sen perukkeen laita haittaako haukiperuke vai pitääkö olla lyhyt peruke? parhaat paikat koskelta ala- , yläjuoksulta vai  keskeltä tyyntä osaa :?
Testaamalla selviää... ;) (ja ei haittaa peruke uintia kauhean paljoa)

jompsu

En suosittele käyttämään pitkää haukiperuketta ainakaan. Mulla ollut käytössä tavallinen lukkoleikari ja muutama hauki on tullutkin kirjolohta yritettäessä ja hyvin ne on pysyneet ja tullut ylös eikä katkoneet siimaa :wink:
tä...?

El Dorado

Itsellä löytyy tuo toisiks alimmainen Team Esko, voisko tuolla tulla kirreä?

apisteri

musta ja keltaset pilkut  :wink:

Morripoika

Quote from: jompsu on June 22, 2009, 14:14:44

En suosittele käyttämään pitkää haukiperuketta ainakaan. Mulla ollut käytössä tavallinen lukkoleikari ja muutama hauki on tullutkin kirjolohta yritettäessä ja hyvin ne on pysyneet ja tullut ylös eikä katkoneet siimaa :wink:
Itse en ole ikinä käyttänyt muutakuin lukkoleikaria, ja kertaakaan ei hauki ole siimoja katkonut, vaikka niitä on kuin läjä päin tullutkin.

Punanen pieni vaappu ja Bete lotto räikeissä väreissä ehdottomia otti pelejä.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Sambou

Yleensä olen sameavetisistä järvistä/joista saanut kuparisella mepps aglialla koko 1. Kyllä nuo vaaputkin hyviä on, kunhan värit on kohdillaan.  :wink: