Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

vieremänkoski

Started by Rane, October 01, 2009, 20:33:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rane

onkos täällä ketään forssasta päin perhokalastajia tai täällä käyneitä? tarvisin neuvoja vieremänkoskelle, hain paikallisesta kalastustarvikkeesta perhoja ja sanoi että varmasti tulee kalaa. mutta olen tässä nyt piiskannut viikon tyhjää. tiedän että paikassa on kirjolohta. taitaa olla tuo peliväline hieman hukassa. mitkä olisivat hyviä perhoja sinne? muille tiedoksi että vesi on sameaa mutapohjasta johtuen. virtaavaa vettä löytyy. mutta mikä perho sinne?

Rane

kalastuksenvalvoja sanoi eilen että 3 viikkoa sitten viimeksi laitettiin. perhot on alkanu niin paljon kiinnostamaan että pakko saada silla jotain. uistimen ku sinne heittää niin saa melkee nostaa ylös aina.

Rane

no yritän huomisen päivän aikana ottaa kuvia sieltä niin jos joku voisi auttaa perhovalinnoissa.

ahti kiiski

Kuhalankoskelle ne pääasiassa istuttaa kirjoa :roll: ,mutta kyllä sitä tuoltakin löytää.Kokeile ärsyke värejä.Kaloja mitä minä olen sieltä saanut ovat:Paaljon pikku ahvenia,salakka ja 500g turpa :-D.
-------------O N K I--------------

KÖSTER

Quote from: Harri on October 01, 2009, 21:15:17
Quote from: Rane on October 01, 2009, 20:33:23
onkos täällä ketään forssasta päin perhokalastajia tai täällä käyneitä? tarvisin neuvoja vieremänkoskelle, hain paikallisesta kalastustarvikkeesta perhoja ja sanoi että varmasti tulee kalaa. mutta olen tässä nyt piiskannut viikon tyhjää. tiedän että paikassa on kirjolohta. taitaa olla tuo peliväline hieman hukassa. mitkä olisivat hyviä perhoja sinne? muille tiedoksi että vesi on sameaa mutapohjasta johtuen. virtaavaa vettä löytyy. mutta mikä perho sinne?

En ole paikkaa koskaan nähnytkään, mutta uskoisin punamustan streamerin,mustan,pinkin,punaisen,keltaisen,valkoisen,oranssin kuulapää leechin koukku nro 10 kokoisena pelaavan jos kerran uistimetkin toimii.
Tärkeää  on saada perhot kalan nenän eteen eli riittävän syvälle. Se on useimmiten vaikeaa jos virta voimakasta joutuu hauleilla painottamaan tai vaihtamaan siiman nopeasti uppoavaan versioon.
Myös spinfluga virityksellä olen saanut perhon tuonne kosken päävirran kupeissa oleviin monttuihin missä kirjot tykkää asustella.
Jos käytät kelluvaa perhosiimaa haulit painoksi ja riittävän pitkä kärkiperuke jotta virran paine ei perhosiiman avulla nosta perhoa pintvirtaan.
Niin ja laskuvarjohäkilällä varustettu caddis nro 12 toiminee(pintaperho) jos kirret pintaravintoa oppineet hakemaan. Koskessa olevien peilien kohdalle tarjoillen voi tulla elämys kalan ottaessa perhon. Ikävä kyllä kaupoissa harvemmin laadukkaita perhoja tarjolla, suosittelen tilaamaan suoraan tekijämestareilta netistä löytynee vinkkejä heistäkin.