Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

maissilla onkiminen

Started by iippa, October 23, 2006, 20:36:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iippa

Mitä mieltä olette maissilla onkimisesta. Kertokaa kokemuksistanne maissilla onkimisesta, mitä kaloja olette saaneet maissilla, minkälaisista paikoista ja minkä kokoista saalista olette saaneet maissilla. Vaikannattaako maissilla onkia ollenkaan? :-)

allu_

Helpommaksi ja ehkä halvemmaksikin tulee taikinalla onkiminen  :-) Taikinalla tulee todella hyvin ainakin särkikaloja, ja se pysyy koukussa ainakin omien kokemuksieni mukaan paljon helpommin kuin maissi. Kalat saivat melkein aina nypättyä maissinjyvät koukusta jäämättä itse kiinni. Taikinalla tarttumisprosentti oli erittäin hyvä kun otti vain pienen pienen pallon taikinaa ja laittoi sen koukun kärkeen.

xyu

Maissi on hyvä syötti, mutta ei kuitenkaan niin toimiva kuin mato/toukka. Maissin käyttäminen vaatii kokemusta, eli kun aloittaa maissin käytön syöttinä, on edessä paljon opittavaa. Itse olen käyttänyt maissia syöttinä noin 10 vuotta, ja vasta nyt on hahmottunut, miten sitä käytetään. Aivan pienempien kalojen puuhastelulta maissia käyttämällä saa olla rauhassa. Maissi toimii pääasiassa särkikaloille, joten ahvenia sillä ei useimminkaan saa.

haukka-1

Maissillahan kalastetaan varsinkin Ranskassa ja Englannissa paljon karppeja. Olen kokeillut maissia ja varsinkin särki kalat pitivät siitä aivan mukavasti.

K.A.T.I.S.K.A

Kerran kokeilin maissia ja sain saaliiksi vain 1 pienen särjen.
Kun vaihdoin syötiksi taikinaa niin johan alkoi särkeä tulla. :-)
Kalastusta vuodesta -98!

Rankaisija

maissi on erinomainen syötti isommalle kalalle. kuten säyneelle, turvalle, lahnalle ja suutarille...
maissin suurimpia etuja on se että sitä on helppoa syöttää kaloille ja totuttaa ne siihen.
pikkukalat eivät maissista kovinkaan paljoa innostu ja isompi kala saa aikaa löytää sen isomman
makupalan... ja sitten nauhat venyy.

Torro

Quote from: allu_ on October 23, 2006, 20:45:01
Helpommaksi ja ehkä halvemmaksikin tulee taikinalla onkiminen  :-) Taikinalla tulee todella hyvin ainakin särkikaloja, ja se pysyy koukussa ainakin omien kokemuksieni mukaan paljon helpommin kuin maissi. Kalat saivat melkein aina nypättyä maissinjyvät koukusta jäämättä itse kiinni. Taikinalla tarttumisprosentti oli erittäin hyvä kun otti vain pienen pienen pallon taikinaa ja laittoi sen koukun kärkeen.
No onks sul Allu kertoo joku  hyvä taikina resepti, et mimmosta mömmöö sä niille syötät
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

rutilus

Ollaan kyllä kokeiltu syöttinä suutareiden onginnassa, mutta on toiminut jostain syystä paremmin mäskityksessä.
mäskinä ja syöttinä vaasan myllyn nallehiutaleet.

tossa on yksi nallesuutari onkivideo
http://www.youtube.com/watch?v=GPKMCBpcqLI

En vastaile yksityisviesteihin kalapaikoista

Tuozz R

Maissi kelpaa kuulemma myös kirjolehelle. Itellä ei kyllä maissista ole mitään kokemusta.  :roll:

ahti kiiski

Netistä bongasin joskus pitkän artikkelin maissista(sen +,-,mäskäys,laatu jne).Taisi olla ex käyttäjä "Henrik K" kirjoittama.
-------------O N K I--------------