Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vaappu maaleja hankkimassa.

Started by Tuozz R, October 16, 2010, 14:52:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tuozz R

Tere. Olen tässä hankkimassa vaapun maalaus tarvikkeita. Ruiskuksi olen ajatellut Badger 200-NH:ta, mutta en ole noita maaleja ja lakkaa saanu päätettyä.
Cab maalit ja lakka kuulostaa muuten hyvältä mutta mietityttää tuo hengitys suojain ja hyväilmanvaihto. Autotallissa olen vaappuja maalaamassa, joten en tiedä onko tuo ilman vaihto mitään parasta luokkaa. Nuo createx maalitkin vaikuttavat hyviltä, koska eivät niin myrkyllisiä kuulosta olevan. Luin vain foorumilta että niiden putsaaminen kynäruiskusta on aika toivotonta hommaa.  :-o Minkäsmoisia hengitys suojaimia te käytätte?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

JjKL

Suosittelen ostamaan heti kaksitoimisen kynäruiskun esim Badger 150-7.

Tuolla on aika paljon keskustelua hengityssuojaimista.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?f=8&t=29964
Kerran luulin olleeni väärässä, mutta se oli erehdys.

Hagge

Vesiohenteiset automaalit kuulemma moninkertaisesti parempia kuin createxit joten kannattaa ehkä mieluummin alkaa niitä kattelemaan. Googlella löytyy yhtä sun toista...

Mikko_-Procyon-

Itse uskoisin, että autotalli + hengityssuojain riittää, kunhan vain pitää sitä ovea auki. Kesällä siis ainakin ihan toimiva vaihtoehto. Talvella rakentele joku poistoilmaimuri, vaikkapa vanhasta liesituulettimesta ja putkesta. Ja kyllä ne createx-partikkelit siellä keuhkoissa ihan yhtä haitallisia ovat kuin cab-partikkelitkin. Ei kannata kuvitella, että ne vesimaalit mitään terveellisiä olisivat. Jos ne liukenevat veteen, niin vettä sulla on siellä keuhkorakkulan pinnallakin, johon sen hiukkasen on hyvä liueta ja päätyä verenkiertoon ja muuanne elimistöön.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/