Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Tasurikeskustelua!

Started by Nousukas (FPT III), December 26, 2010, 20:52:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nousukas (FPT III)

Ensimmäisenä semmoinen kymysys, että missä ja mitä kalaa olette kalastaneet sinihopeella perus tasurilla?

Ite en ole löytänyt sille oikein mitään käyttökohteita ja/tai toimivammaksi en ole todennut kuin microa/pun.hopea/ahven tasuria millekkään kalalle..
"Epäonistumisen todennäköisyys on suuri, kun kyvytön, opettaa halutonta, tekemään hyödytöntä."

Lape_

No minäkään en sille sini-hopea tasurille ole oikein lämmennyt, mutta puna-hopea tasuria käytän aika paljon varsinkin merellä ja venetjoen tekojärvellä ahvenen pyynnissä. Muutamia kirrejä on sillä myös tullut. Tämän enenmpää minä en osaa sanoa, kokeneemmat neuvokoon meitä tasuriasioissa huonompia. :-)
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

Nousukas (FPT III)

Siis muut tasurit suhkoht selvää kauraa kyllä, mutta olen just miettinyt että kerta se on mahdiollista vapaan laittaa, niin kait sillekkin varmasti joku tarkoitus on..

Nyt tasurispesialistit vastauksia, tähän polttavaan kysymykseen, en saa muuten unta  :wink:
"Epäonistumisen todennäköisyys on suuri, kun kyvytön, opettaa halutonta, tekemään hyödytöntä."

Kaizzu

Itse välillä Koivusaarella käyttänyt sinihopeaa tasuria ja kyllä se ainakin siellä toimii.

Hyvän kokoista assua ja kuhaa tulee, joskus jokunen säynekin.

Hankey Bannister

Toimii sinihopeinenkin kyllä varsin monissa mapeissa. Liottakaapa Linlolla tai ihan vaikka Mustalammessa - yllättäviä vapojen vääntymisiä uskallan luvata!

- yksi tasureista on muuten melkoinen arvoitus - ei ole vielä löytynyt paikkaa, jossa se pelaisi...

Pitää vaan oppia uittamaan oikeassa paikassa, syvyydessä ja oikea "nykimistaktiikka". - Niin ja ne olosuhteet - kaikissa olosuhteissa ei saa tasurillakaan...

==========

Tasurilla kalan saaminen vaatii muuten HYVIN usein useamman minuutin houkuttelun, ennen kuin kalaa avannosta alkaa tulla... Mutta sitten sitä painoa kertyykin vinhaa vauhtia - valehtelematta yli 1kg minuutissa - ja syönti samassa avannossa jos kestää 15- 20 min,,,

- Tekijöille kiitosta - näin se muuten menee ihan tosipilkilläkin - missä muuten en sitten muulla ahventa pilkikään kuin tasapainolla.
Knääkähtämääsillänikin viälä vetääsen brändyä käkättimehen.

perza

Aikasemmassa versiossa lähti monta kertaaa tuo sinihopea tasuri isomman matkaan Saarijärvellä. Myös mereltä tuli hyvin saalista.
Muualla tuota en juuri ole uittanutkaan.

Quoteyksi tasureista on muuten melkoinen arvoitus - ei ole vielä löytynyt paikkaa, jossa se pelaisi...

Mitä tasuria mahdat tarkoittaa? sitä "rauhalan" tasuriako?
No jos tuota niin kyllä sillekkin paikka ja aika löytyy tai ainakin luulen niin.

Vielä ei ole löytynyt tasuria millä ei kalaa olisi tullut.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com