Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Jigit sulavat pakkiin!

Started by Anonymous, July 07, 2003, 14:17:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Joo eli mulla on jigien kanssa semmonen ongelma että ne tuppaavat sulamaan pakissani. (Pyrstö sulaa pakkiin kiinni.) Ja tämä tapahtuu vaikka pakkini olisi varjoisassakin paikassa.

Eli jos jollakulla on hyvä menetelmä säilyttää jigejä niin kertokoon siitä..

Edit: Otsikko

abo

Jigit tulee säilyttää niitä kestävässä rasiassa tai esimerkiksi minigrip-pusseissa. Kaikki muoviaskit eivät kestä jigejä. Pakki vaihtoon.

Älä ota mitään liian vakavasti.

Anonymous

Ärrr. Toi otsikko on editoitu vääränlaiseksi. Ei mulla ole pakki mihinkään sulamassa. Vaan ne jigit kun niiden pyrstöt sulavat käyttökelvottomiksi. Mutta toi minigrip pussi toimii varmasti kunnolla.

Toi otsikko ois voinu olla vaikka et Jigit SULAVAT pakkiin.

abo

Kyllä se pakkikin siinä reaktiossa sulaa jonkin verran... ilmiö on tuttu kuitenkin. Samoin eriväriset jigit saattavat tartuttaa värinsä toisiinsa.

Älä ota mitään liian vakavasti.

Mikko_-Procyon-

QuoteÄrrr. Toi otsikko on editoitu vääränlaiseksi. Ei mulla ole pakki mihinkään sulamassa. Vaan ne jigit kun niiden pyrstöt sulavat käyttökelvottomiksi. Mutta toi minigrip pussi toimii varmasti kunnolla.

Alkuperäinen otsikko oli "Jigit", mikä ei juuri kertonut yhtään mitään. On erittäin suositeltavaa tehdä otsikosta sisältöä kuvaava.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Vesku

Itselläni on jigit omassa pikkupakissa erikseen ja aina kun en ole reissussa, niin on ollut kansi raollaan. Hyvin on säilyneet joskin välillä kun on ollut usempi jigi samassa "looshissa", niin on tosiaan esim. keltainen muutunut keltavihreäksi. Kannattaa siis olla tunkematta niitä ihan yhteen myttyyn..
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

Mepps

Vesku: Ne tosiaan saattavat hieman sekoittaa värejään, mutta toisaalta, eikös esimerkiksi tuollainen puna-ruskea voisi olla hyvinkin tehokas yhdistelmä (samassa lokerossa punaisen ja ruskean värisiä silikonihäntiä). Samoin kelta-vihreä. Tälläiset inhottavalta tuntuvat asiatkin saattavat olla joskus jopa positiivisia yllätyksiä.
Ja muuten, sellaiset rasiat, joihin on kirjoitettu teksti "wormproof", ovet ns. jigin kestäviä elikkä niihin eivät jigit sula. Muistaakseni ainakin Planolla on jokunen tälläinenkin rasia. Ja onhan niitä monella muullakin, nyt ei vaan tule muita nimiä mieleen.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Reaper

Itse säilytän pakkini varastossa ja eipä ainakaan jigit sulahtele..
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

Vesku

Joo ilman muuta Mepps ! Kelta-vihreähän on monasti hyvä yhdistelmä, mutta ei toistaiseksi ole vielä sillä tärpännyt. Aika heikkoa tuo meikäläisen jigailu on ollut tänä kesänä. 1 pikkuhauki on toistaiseksi ainoa saalis. Viikonloppuna pitäis lähteä mökille eukon kanssa, joten eikun paatti karikon viereen, ankkuri pohjaan, olutpullo auki ja jigi viuhumaan, Jo on prkl jos ei ala raitapaitaa nousemaan. Tänä kesänä on tarkoitus ihan tosissaan alkaa jigeillä kalastamaan, kun ei tuota assua meinaa tulla muuten millään.

Tulikin muuten semmoinen kysymys, että kuinkahan suuria jigipäitä pitäisi käyttää, kun on esim. se pieni toukkajigi(4-5cm) ja vettä n. 3-4 m. Kuinka iso jigipään tulisi olla, että jigi vajoaa "sopivaa vauhtia" pohjaan tuohon syvyyteen ja että sitä on helppo siellä pohjassa pompotella. Aika hankala kysymys vastattavaksi, mutta olen aivan statisti tässä kalastusmuodossa toistaiseksi..

Useampia jigipäitä olen hankkinut kyllä, joten kaipa se kokeilemallakin löytyy. Jigejäkin on toukista jättimatoihin, vaan ei vielä ole joko tekniikka hallussa taikka sitten en vaan ole osunut paikoille. Mukavaa hommaa se kyllä sinänsä on ja pesee apaattisen kelauksen mennen tullen.  

-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

Tapani Master

Laita ne esim. johonki viileeseen paikkaan kuten autotalli tai kellariin...

Salmo

Tulikin muuten semmoinen kysymys, että kuinkahan suuria jigipäitä pitäisi käyttää, kun on esim. se pieni toukkajigi(4-5cm) ja vettä n. 3-4 m. Kuinka iso jigipään tulisi olla, että jigi vajoaa "sopivaa vauhtia" pohjaan tuohon syvyyteen ja että sitä on helppo siellä pohjassa pompotella. Aika hankala kysymys vastattavaksi, mutta olen aivan statisti tässä kalastusmuodossa toistaiseksi..

3-4 m veteen 10g pää on ihan hyvä valinta.

hesep

pakkien "jigi kestävyys" riippuu pakin muovi laadusta. Yleisesti olen huomannut että kovamuoviset pakit ei kestä jigejä ja pehmeämuoviset kestää. Yleensä pakit on tehty melko pehmeästä muovista.