Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Reissu lappiin Mutusjärvelle

Started by Reaper, July 08, 2003, 22:37:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Reaper

Niin... Olen tekemässä reissua Lappiin tuonne Inarin Muttusjärvelle ja nyt tarvitsisin kaikenlaisia apuja, millä voisi taata hyvä kala tulos. Kaikki jotka ovat käyneet niin kertoilkaa hyviä vinkkejä. Ja kaikki voi kanssa kertoa millä voisi saada hyvin Rautua ja harjusta, kun sieltä sitä kuulemma saa hyvin jos vaan oikeat uistimet löytys kohdalleen.

Vinkkejä vinkkejä. Kiitos etukäteen.

P.S Olen menossa sinne reissuun tulevana sunnuntaina.

Korjasin ton otsikon.. Sen järven nimi oliki Mutusjärvi, ei muttus
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

Anonymous

Hei!

Mutusjärvelle tai Muddusjärvelle (sama asia, eri kirjoitusasu) kannattaa laittaa siiman päähän sinertäviä uistimia. Siniselkästä vaappua kannattaa ainakin uittaa.

"merenkäynti" voi nousta mittoihin arvaamattomiin tuulen puhaltaessa järven pituus suunnassa. Karikot yllättävät helposti. Kovalla tuulella kokeilemisen arvoinen paikka on heti Eräkeskuksen kohdalla oleva lahdelma.

Kireitä siimoja! Laitahan replyä miten kävi.

Reaper

Kiitos vinkistä ja ilmottelen kyl miten kävi.

:)

Reaper

Ok... Lapista nyt olen päässy pois ja tässäpä nyt kertoilen tuloksia..

4 Taimenta
5 Harjusta
10 Siikaa
Paljon haukia
Paljon ahvenia

Anonymous

Ihan mukavastihhan tuota on sitten tullut.

Itse kävin Inarin uistelukisoissa ottammassa osaa. Laihahko saalis. Yksi ainut mitan täyttävä Inarin nieriä punnitukseen. Kymmenkunta alamittaista taimenta/rautua pääsi jatkamaan kasvamista.

Syönti oli kauttaaltaan heikkoa. Kettujoki antoi vain pari affenta kovasta yrittämisestä huolimatta.