Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Rapala cd:stä

Started by Anonymous, July 23, 2003, 11:50:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Minkähän takia kaikki ylistävät tätä viehettä kirjolohille ja taimenile? Ainakaan kotijokeni kirjolohet eivät kyseiseen vieheeseen ota eivätkä taimenetkaan. Joskus olen esim. heittänyt johonkin "ottipaikkaan" cd:llä ilman tulosta ja heti vaihdettuani salmo hornet ja heitto samaan paikkaan vapani taipui. Cd:n uintikin, jos sitä nyt uinniksi voi sanoa on epämääräistä tärinää, joki h'viää kevyesti esim. edellä mainitulle hornetille. Mistä johtuu siis kyseisen uistimen suosio? Mitä mieltä te olette countdownista? Itse olen käyttänyt 5cm cd:tä

ToniW

5 cm Countdownilla (eri väreissä, suosikkiväriä ei ole) on omalla kohdalla ollut ehdottomasti paras UL-vaappu. Salmo Hornettia en tosin vielä ole testannut, mutta ei ole ollut paljon tarvettakaan :)

Anonymous

Mun tarvii kyllä yhtyä tuohon ed.kommenttiin, olen jopa vertaillut kyseisiä uistimia toisiinsa. Sen mitä olen huomannut niin oma tulokseni on ollut parempi cd kanssa. Sen verran tarvii sanoa, teen cd:llä omaa "käsiala" liiketettä, ja en koskaan käytä leikaria kirreä tai taimenta kalastaessani.  Kokeilin kyllä samaa hornetillekkin mutta en ainakaan vielä  tosi paikan tullen vaihtaisi hornettia siiman päähän ennen cd:tä. Eli cd on yleensä se joka on pelastanut pv:n kun millään muulla ei ole tullut mitään. Mutta täysin ilman osumia en ole jäänyt hornetillakaan eli varustukseen kyllä kuuluu.

Mutta toiset osaa kalasta toisella paremmin kuin toiset ja itse tällä hetkellä enemmän kalasta perholla kuin uistimilla. Sen verran muistelen aina välillä uistin kalastus puolta kun opetan serkku poikaa kalastaan vielä uistimella ja kun hän vähän kasvaa niin lainaan perhovapaa ja opetan uuden lajin joista sitten hän saa valita oikeamman itsellensä.

viltawa

Rapalan CD vaatii lähes poikkeuksetta vähän nokkalenkin vääntelyä, jotta siihen saadaan kalamiehen silmään parempi uinti. Silloin kuva alkaa saada peliaikaakin enemmän, joka tuo sitten niitä kalojakin.

Kilpailevalla foorumilla asiaa käsiteltiin juuri:
http://www.kalastus.com/keskustelu/messages/15/19614.html?1059554962

Anonymous

mun mielestä cd on paras olin ostanu sen just ja olin menossa veneellä heittelemään ja testasin sitä laiturilta ja heti oli pääs noin 500g ahven

[Jyri]

Ite olen saanut 1 kirjon tänä kesänä värimallina oli RT. Aluksi coundtown ei uinut ollenkaan mut kääntelin nokkalenkkiä niin alko tapahtua. Samaan uistimeen on kirjot monta kertaa jäänyt kiinni ,mut on päässyt irti.

Petri

miten tota nokkalenkkiä käännetään ja mihin suuntaan kannattaisi että uinti paranisi ?
Ratkaisu löytyy vastauksesta.