Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

mikä olisi paras lohijoki?

Started by Reuhka, August 08, 2003, 19:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Reuhka

Kerro mikä on sinun mielestä paras lohijoki!

Mah

omakohtaisia kokemuksia ei oo mutta kun käyt kattomassa erä-lehden sivuilla viime vuoden suurimmat kalat niin aika vakuuttavalta toi Teno näyttäis.

hk

Tenojoki
+ Enemmän kaloja
+ Hienommat maisemat
- Kalliimpi
- Ainakin osa paikkakuntalaisista ja muista kalastajista tod. v-mäisiä
-Kaiken maailman ihmeellisiä sääntöjä

Tornionjoki
+ MUKAVAT kalamiehet (saa neuvoja paikoista ja vieheistä)
+ Halpa verrattuna Tenoon
+ Tilaa soutaa
- Kalan laatu huonompi
- Kalaa vähemmän

Itse en ole tenolla käynyt, mutta wäylällä joka kesä ja saaliina 4 lohta. Kyllä siellä wäylässäkin kalaa ui, joskin saalisvarmuus ei ole kovin hyvä, muttai ehkei myöskään tenojoeslta kaikki kalaa saa :)
Jepulis

KiNGFiSHeR

Kun katselee mistä suurimmat lohet on saatu, niin Tenojoki.. Ehdottomasti!

Mepps

Kun tuossa ERÄ:n viimevuosien tilastojakin on seurannut, ei voi kuin todeta, että  90 % suurista lohista saadaan vuosittain Tenolta. Hyvinä kakkosina taitavat tulla Tornionjoki ja Näätämö. Myös Kymijoesta joitakin isomuksia nostellaan vuosittain. Itse tosin en ole käynyt kuin Vantaanjoella, että en nyt tarkemmin osaa sanoa.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Pete

hk kirjoittaa:
"Tenojoki
+ Enemmän kaloja
+ Hienommat maisemat
- Kalliimpi
-Kaiken maailman ihmeellisiä sääntöjä
Tornionjoki
+ Halpa verrattuna Tenoon
+ Tilaa soutaa
- Kalan laatu huonompi
- Kalaa vähemmän
Itse en ole tenolla käynyt, mutta wäylällä joka kesä ja saaliina 4 lohta. Kyllä siellä wäylässäkin kalaa ui, joskin saalisvarmuus ei ole kovin hyvä, muttai ehkei myöskään tenojoelta kaikki kalaa saa."

Ei nyt ehkä kannata kovin suuria + ja - merkkejä jakaa jos ei ole kuin yhdellä "lohijoella" käynyt.

Ei Suomen lohijoet ole ainoita maailmassa.
Mielestäni paras lohijoki on Näätämö ja sen jälkeen Fraser-river sivujokineen.

M1kko

Tenojoki

Tornionjoki

Itse en ole tenolla käynyt, mutta wäylällä joka kesä ja saaliina 4 lohta.
Vaikka et ole Tenolla käynyt, niin kuitenkin tiedät, että siellä on v-mäisiä kalastajia?

Omien kokemusten mukaan v-mäisten kalastajien määrä on oikeastaan vakio jokaisessa kalapaikassa. Isompia eroja ei ole.

Aika vaikea sitä on sanoa, että mikä on paras lohijoki. Kuitenkin saaliin määrä ja koko ovat vain yksi osa kokonaisuutta. Itse en ole lohta kalastellut kuin Tenolla ja Kymijoella. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, mutta Tenossa on huomattavasti enemmän hyviä puolia. Ainoa suurempi miinus Tenossa on joen kaukainen sijainti.

hk

No nuo jutut v-mäisistä kalastajista olen kuullut ja lukenut eri ihmisiltä. Kumminkin olen niitä kuullut niin paljon että niissä on oltava jotain perää.
Jepulis

Tornio_River

parasta on mielestäni vaikea sanoa,tosin teno on  kyllä kova sana ,mutta siltikkään en mene sanomaan että mikä olisi paras.
teno,tornio-muoniojoki,simo,kymi jne,kaikki  hyviä lohijokia

Anonymous

paras oli IIjoki venäjälla että tuli palhjon haukea

lippa_mies

Just tulin eilen Norjasta joelta nimeltä Stryn, saaliin määrä ei tänä vuonna (viime vuonna n.15 lohta) ollut suuri, 16 jäi kokonais määräksi (5 lohta loput taimenia), mutta yksi 20kilonen lohi nostettiin ja yx saman kokoinen lohi missattiin. Taimenia tuli erittäin paljon viime vuonna, mutta myös tänä vuonna taimenta tuli ihan kiitettävästi.