Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Räsänen

Started by Petri, August 16, 2003, 22:20:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Petri

kertokaas vähän mitä ootte saanu räsäsellä ja mikä on paras väri ja koko ? mun mielest paras räsänen on 70 mm 20 grammaa värissä s-c eli hopea kupari. Hauen tuloa ei voi välttää...
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Anonymous

kertokaas vähän mitä ootte saanu räsäsellä ja mikä on paras väri ja koko ? mun mielest paras räsänen on 70 mm 20 grammaa värissä s-c eli hopea kupari. Hauen tuloa ei voi välttää...

Tämäkin riippuu kohdelajista, lohelle ja hakille 7cm mannapuuro, ahvenille ja jalokaloille 5cm papukaijana. Nämä mul ¨humuspitoses vedessa, koklaamalla selvii parhaat värit ja koot!

jarppa

70mm hauelle heitettynä ja vedettynä... joet, järvet ja meri.. väriä vaihtamalla toimii.. samaten 50mm koskilla.. pilkillä 70mm assulle..

Anonymous

5cm mallilla on tullu taimenia narrattua joesta väri hopee/kupari

PaHo

"Tiikeli: 5cm mallilla on tullu taimenia narrattua joesta väri hopee/kupari"

Mistä joesta?
Minkälaisista paikoista?
Mihin aikaan vuodesta?
Minkä laatuinen/värinen vesi joessa on?  
Tulva aikaan vai aivan normaalilla vedellä?
Mitä kaloilla on ollut syönnöksenä?

Ihan vaan mielenkiinnosta.

panumies

5cm kultaräsäsellä on tullut ainakin: Ahven, Hauki, Kuha, Taimen, Kirjolohi, Säyne, Lahna, Särki ja Kiiski. On monipuolinen lusikka.

PaHo

Minkälaisista paikoista?
Mihin aikaan vuodesta?
Minkä laatuinen/värinen vesi paikassa on?  
Kevät aikaan vai aivan normaalilla vedellä?
Mitä säyneellä syönnöksenä?
Miten lahna laittoi vastaan?

UnohduksenLapsi

Onks joku sattumoisin koittanu "lapin kultaa"?
Two beer or not two beer, that's a question

Mono

Mulla oli tommonen Lapin kulta värinen Räsänen.
Sain sillä Kitkalta 2kg:n taimenen ja useita ahvenii koko tais olla 5 cm tai 6 cm.

Anonymous

Olen saanut isoimman haukeni Räsäsellä.Värinä oli BL/Ye-s.
Tämä uistin on hyvä merellä ja tummassa vedessä.Suurimman haukeni sain juuri tummasta vedestä.

Suosittelen ja kireitä siimoja Räsästen ystäville.

KikiMusamba

Lippa-Räsänen on tosi hyvä! Uistelemalla tuli haukea viime kesänä kuin siimaa... :D Koko oli kylläkin yleensä sellasta 0,5-1 kiloa

Mokki

Räsäsiä räsäsiä....
Onhan noita tullut erilaisia koitettua.
Loppuen lopuksi eniten haukea on tullut hopeella, oisko 7cm pitkällä Räsäsellä. Rantojen lähelle heiteltynä. Kalapaikkana pieni aika sumeavetinen järvi.

Keskikesällä tuli Hossan reissulla kokeiltua myös Räsäsiä, mutta parhaaks huomasin vähän pidemmän  ja ihan kullanvärisen Räsäsen. Muutama kirjolohi tuli ylös parilla kalastuskerralla(Montaki kirreä oli kiinni, mut ei ylös asti saatu ;)).
Lampi missä tällä kalasteltiin, oli pieni, mutta syvä ja erittäin kirkasvetinen.

Tällä vieheellä tuli ylös myös ensimmäiset kirret, ehkä sen takia pidän vieheestä erityisesti..
^^ Totta joka sana.

erästäjä

-Kala Eemeli-

Anonymous

raimo

5 senttisellä papukaijan värisellä tai 7 senttinen hopea kupari.

yugular

5cm mallit toimii jalokaloille lapin järvillä. Hopea on hyvä yleisväri.
Tahdon saada suuren..

matiaz

Pienin  Räsänen hopeisena. Kuhan lusikka jigittelyä...
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

unappi

Räsänen on lusikoiden kunigas. Minulla on parhaiten toiminut "räsäsen seiska" kupari/hopea. Myös se siitä isompi malli on ollut hyvä... suurimmat hauet 8 kg ja 5.6 kg. Molemmat tuli samasta sameasta järvestä.

knookala

Ahven värityksellä seittemän senttinen on aika kova ottipeli.

heittäjä

Tämäkin riippuu kohdelajista, lohelle ja hakille 7cm mannapuuro

mikä ihmeen mannapuuro??
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

OzGu

ittellä on 24 karaatin kullalla päällystetty juhlaräsänen ja ahvenen värinen lippa räsänen. Niillä on tullu hyvin haukee. :D
-Kalamies Huittisista-

petsku

ittellä on 24 karaatin kullalla päällystetty juhlaräsänen.

Minullakin on tuollainen räsänen. En ole kovin paljoa sitä heitellyt, mutta kaksi kirjolohta olen sillä saanut ;D.
Ahvenen värisen 20g räsäsen olen havainnut toimivaksi erityisesti tummassa vedessä.

K0lkkaaja

7 cm, 20 grammaa. Eräkilleri-erikoisvärityksellä tottakai.

kaivo

20 -grammainen Räsäsen Seiska on varmasti hyvä haukipeli, mutta paikat joissa kalastelen ovat enimmäkseen niin matalia ettei parikymmengrammaista lusikkaa pysty uittamaan. Sen sijaan 10-grammainen Räsäsen Seiska toimii paremmin, vaikka virallisesti se taitaa olla enemmänkin uistelupelti... 5 cm Räsäsellä tulee pikkuhaukea ja ahventakin välillä.

Monni

5cm mallilla on tullu taimenia narrattua joesta väri hopee/kupari
Mä sain yks kesä sini,valko ja punaisella ainakin puolet kaloistani joitasain. Kyseistä väriä jäi pohjaankin ainakin 3 kappaletta.
Poltinkoski

|Fisherman|

No itelläni OLI räsänen!!! Laitoin sen paikalleen ja aloin heittelee! Heittelin n.20 minuuttia, niin lähti päästä irti ja lenti noin 30m :D
Se oli vihreä keltanen! Tais painaa ton 20g! :)
Oletko koskaan kuullut kaverista, joka ei ole ikinä kalastanut?