Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Siikaongelle syksyllä

Started by Peksim, October 14, 2003, 16:02:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peksim

Onko kukaan jo käynyt kokeilemassa siikaa ongella? Kuulemma radiossa oli sanottu viikonloppuna että siika olisi jo tullut rantoihin päin. Urheilukanavalla näytetyssä Kireitä siimoja ohjelmassa sanottiin että siikaa saisi rannoilta vasta marras-joulukuussa.  Ajattelin kyllä itse mennä kuluvalla viikolla onkimaan siikaa.
Kellään asiasta parempaa tietoa?
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Kolmipiikki

Niin... Löytyykö siikaa syksyllä samoista paikoista kun keväällä? Ite olin eilen epätoivoisesti yrittämässä siikaa pohjaongella, ei mitään tullut
Kaislikon kunkku!

Peksim

Minäkin olin eilen yrittämässä siikaa pohjaongella tuloksetta :(
Luulisin että viikon tai parin viikon päästä siikaa voisi alkaa tulemaan, sillä eilen oli vielä ahvenet ja särjet rannan tuntumassa.  Eilen olin aivan varma että nyt tulee siika kun vapa taipui, mutta ei "siika" olikin 1,5 kiloinen lahna... :)
No parin viikon päästä sitten uudelleen. Missä päin olit yrittämässä siikaa?
Mä olin Inkoon lähellä.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Kolmipiikki

Paraisilla kävin ensimmäistä kertaa. Niin ne ainakin Kireitä Siimoja-ohjelmassa väittivät ettei siikaa saisi ennen kuin ahvenet ja särjet ovat lähteneet. Varmaan rupee tulemaan jonkun ajan päästä.
Kaislikon kunkku!

unatco

kertokaas, että tuleeko sitä siikaa yleensäkkään näin syksyllä ? ja koska mahtaa olla liikenteessä?  tarkoitus olisi mennä kokeilemaan tänne kustaviin\taivassaloon siikaa, kun löysin yhden pirun hyvän kalastuspaikan (Hakkenpään venesatama taivassalossa). ..

ja pohjaonki on varmasti kova sana ?
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

unatco

no jokos on porukka siikaa käynyt kokeilemassa ? itse olis tarkoitus huomenna lähteä koittamaan..

tonko__

Quote from: unatco on October 30, 2008, 00:25:29
no jokos on porukka siikaa käynyt kokeilemassa ? itse olis tarkoitus huomenna lähteä koittamaan..

ja miten kävi??

Janxu

ei liiku viel pohjaonkijoille tarpeeksi rannas ainakaa helsingin edustalla,kuulopuheiden mukaan ainakaan:)

Perca

Quote from: janxu on November 02, 2008, 19:29:49
ei liiku viel pohjaonkijoille tarpeeksi rannas ainakaa helsingin edustalla,kuulopuheiden mukaan ainakaan:)

Sanoi janxu tultuaan kotiin siikakassillisen kanssa  :-D

Mites janxu toi ens vkl, lähetäänkö valloittamaan vanhankaupunginkosken lähimaastot? Lähteekö kolkyt kanssa matkaan?

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Janxu

kyllähän se houkuttaisi kovasti:) pitää laittaa korvan taakse.kolkyt on käynyt välillä tekeen pistoja meidän viimevuoden vakkarimestoihin mut hiljasta on kuulemma ollut.pieniä oheistuotteita vain tullu:)

unatco

Quote from: tonko__ on November 02, 2008, 19:03:47
Quote from: unatco on October 30, 2008, 00:25:29

ja miten kävi??

no ei ollut kovinkaan antoisa reissu.. pari ahvenaa ja särkeä nousi.. tarttee varmaan vaihtaa yhteen toiseen paikkaan ja kokeille tällä viikolla uudestaan

esku

Karisiika kutee yleensä näihin aikoihin pk:seudun kutupaikoilla ja luulisi sen myös ottavan onkeenkin.Verkkomiehet kehuvat isoilla siikasaaleilla ,jotka on saatu Helsingin lähivesiltä.Itse en ole saanut kuin särkiä ,tänään viimeksi.Veden lämpötila taitaa olla vielä hiukan liian korkea.Siksi särjet kiusana. :|

unatco

joo ei tullut tänään kuin isoja ahvenia ja pari särkeä.. hiukan vielä odotellaan, että veden lämpö tippuu sen 2 astetta alemmaspäin niin jo pitäisi ruveta nousemaan.

unatco

noh !? eikö ketään ole täällä länsi-suomessa käynyt siikaa onkimass ? pitäis ruveta jo ainakin veden lämpö olla kohillaan ! tänään oli meri jo hiukan jäässä :)

hannukuhamies

miten tulokset? Linlo suunnalta on kenelllekään puhutava? Miten see maden pohjonginta olis syksylla?